ШТАМП У ПАСПОРТІ — ФОРМАЛЬНІСТЬ. ПОТРІБНО — ДЕРЖАВНИЙ АКТ

Земельні питання досить часто призводять до кон-фліктних ситуацій. Однією з причин, через які виникають непорозуміння як безпосередньо в середовищі землевласників, так і між землевласниками та органами місцевого самоврядування, є як надзвичайно складна нормативна база, так і низька обізнаність населення із чинним законодавством, що регламентує земельні відносини. Якраз через незнання положень і законів, прописаних у Земельному кодексі України, люди стикаються із проблемами. Що й засвідчив наступний лист до редакції «Звягель-Інформу».
«Добрий день, шановна редакція. Прошу пояснити, що робити в такій ситуації.
У 1997 році я безоплатно приватизувала земельну ділянку площею 7 соток, що було відмічено штампом у паспорті. Генеральний план ділянки з усіма вимірами є. Тільки немає державного акту, бо тоді нам сказали, що ділянка — й так ваша, навіщо витрачати гроші.
Нещодавно я брала довідку із земвідділу на оформлення субсидії. У довідці написали, що ділянка знаходиться просто в користуванні. Крім цього, мені сказали, що потрібно заново її приватизувати, і це коштуватиме десь біля 400 гривень.
Я не можу зрозуміти, чому квартири повіддавали безкоштовно (і їх зараз перепродають), а нам, старим забудовникам, які так важко «ліпили» собі хати, що вже від старості потребують ремонту, все це — за гроші?
Ми самі тягли до хат газ, воду, а тепер нам не можуть дати папери, що підтвердять приватизацію ділянки — цих 4 чи 7 соток (такі наділи колись давали). Адже в мене є план і виміри до сантиметра, нічого більше не прибавилося. За що ми повинні платити такі гроші, майже місячну пенсію? І чому за людей у квартирах турбується влада, хоч вони вже також є власниками, а за тих, хто робить все сам, — ні?

З повагою, Надія Яківна».

За відповіддю на питання, порушене в цьому листі, ми звернулися до начальника відділу Державного комітету України із земельних ресурсів у місті Новограді-Волинському В.І.МИХАЛЬЧУКА:
— Документом, що підтверджує право власності на земельну ділянку, згідно ст.125, 126 Земельного кодексу України (що набув чинності з 1.01.2002 року), є державний акт на право власності на земельну ділянку та його державна реєстрація. Рішенням 1997-го року, про яке йде мова в листі, землекористувачу фактично було дано право на отримання цього державного акту, однак виходить, що приватизація землі завершена не була. Аби отримати державний акт, потрібно звернутися до міської ради (або в земельний відділ) із заявою про виготовлення технічної документації. При собі мати: технічний паспорт земельної ділянки та будівлі, правовстановлюючий документ (договір купівлі-продажу, договір дарування, договір міни, свідоцтво про право на спадщину за законом, свідоцтво про право на спадщину за заповітом, договір забудовника, свідоцтво про право власності на житло), копії паспорта та ідентифікаційного коду. Додаткові консультації можна отримати у спеціалістів земельного відділу (вул. Пушкіна, 9).
Підготував Олег БРЮХАНОВ