Хто заблокував закон про зниження акцизу на вживані авто, та чому цей закон можуть скасувати?

Добрий день, редакція газети «Звягель»! Чи набув чинності закон про зниження акцизів на авто, та коли можна буде ввозити дешеві іномарки з-за кордону?
Дмитро К., м.Новоград-Волинський

На запитання відповідає начальник юридичного відділу газети «Звягель» Геннадій ФРЕГЕР:
31 травня Верховна Рада все ж таки ухвалила законопроект №3251«Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення «Податкового кодексу України відносно стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів», яким передбачається зниження акцизного збору на вживані автомобілі в декілька разів. За законопроект проголосували 237 народних депутатів.
Без перебільшення, мільйони українців, які роками мріяли про достойне авто за адекватну ціну, вже почали планувати поїздку в Європу в пошуках омріяного транспортного засобу.
І це не дивно, адже ціна на бувші у вжитку автомобілі, в середньому, повинна знизитись на 3-8 тисяч євро.
У цілому ж, все залежить від об’єму двигуна. Наприклад, для авто з об’ємом двигуна 1000 кубометрів, акциз знизиться з 1,36-1,76 євро до 0,063 євро за кубометр, тобто, в 28 разів.
Для розмитнення автомобіля з двигуном 1 л знадобиться заплатити 63 євро замість 1761 євро, для розмитнення дволітрового авто — 534 євро замість 4882 євро.
Про конкретні ставки акцизу ми вже розповідали в попередніх номерах «Звягеля».
Але одразу після схвалення даного законопроекту почалась якась детективна історія.
Проект закону, номер якого вже знають напам’ять автомобілісти — «3251» — все ніяк не може дійти до Президента і отримати його підпис. Ще недавно здавалося: для того, щоб українці вже через декілька тижнів отримали право приганяти автомобілі з пробігом, оплачуючи в декілька разів менше за «розмитнення», не вистачає лише цього підпису. Тоді б закон набув сили з 1 липня цього року.
Тепер тимчасове зниження ставок акцизного збору, прописане в цьому самому законопроекті, ставиться під великий сумнів. І справа зовсім не в підписі Президента. Як повідомила прес-служба Адміністрації Президента, документ ще не встиг покинути стіни ВР України, тому всі повідомлення про вето — поки не більше, ніж чутки.
Тим часом, поки тривали бюрократичні процедури, одним із лобістів, так званого, вітчизняного автопрому (китайських авто, але із логотипом «ЗАЗ Slavuta Nova») був зареєстрований проект постанови про скасування рішення Верховної Ради України від 31 травня 2016 року. Текст постанови та супровідних документів оприлюднено на офіційному порталі Ради.
У супровідній записці до проекту постанови сказано, що розгляд цього рішення пройшов із грубими порушеннями вимог Регламенту ВРУ, а саме: статей 117, 120 і 121, тому таке рішення не можна вважати прийнятим, відповідно до Закону, а відтак воно підлягає анулюванню в передбачений Регламентом термін. Відповідно до ч.1 ст.48 Регламенту, рішення ВР можуть бути анульовані ВР до підписання відповідного акта ВР Главою ВР.
У статтях Регламенту №117, 120 і 121 мова йде про терміни подачі депутатам законопроекту для другого читання, порядку обговорення законопроектів і особливості голосування щодо законопроектів у другому читанні. Саме в порушенні окремих пунктів Регламенту і лежить основна причина, через яку законопроект №3251 повинен бути відхилений. Автор проекту постанови — нардеп Дмитро Святаш.
Як повідомляють Інтернет-видання, згідно з поточним графіком роботи парламенту, проект постанови може бути розглянутий або з 14 по 17 червня, або вже після 5 липня.