Реєстрація новонароджених та їх місця проживання

Відповідно до змін до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», передбачено, що за бажанням батьків чи одного з них, документи для реєстрації місця проживання дитини можуть бути подані органам державної реєстрації актів цивільного стану під час реєстрації народження дитини.
Органи державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, встановленому КМУ, направляють зазначені документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини. Уряд прийняв постанову, якою, зокрема, затверджені Правила реєстрації місця проживання, що визначають механізм здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб в Україні, а також встановлюють форми необхідних для цього документів.
Передбачено, що реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради, сільським головою на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.
Так, для реєстрації місця проживання дитини подається: заява (за формою, наведеною у додатку 7 до Правил), свідоцтво про народження, квитанція про сплату адміністративного збору, документи, що підтверджують право на проживання, ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів, реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласника житла, наймача та членів його сім’ї.
Реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників. Водночас зазначаємо, що наведеною статтею Закону передбачено, що батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців із дня державної реєстрації її народження.
У разі подання документів, необхідних для реєстрації місця проживання новонародженої дитини, через органи державної реєстрації актів цивільного стану, уповноважений працівник перевіряє належність документа, що посвідчує особу батьків (усиновлювачів) або інших законних представників дитини, їх дійсність, правильність заповнення заяви про реєстрацію місця проживання, наявність документів, необхідних для реєстрації місця проживання дитини.
Прийняті документи не рідше одного разу на місяць передаються до відповідного органу реєстрації. Працівник органу реєстрації в день звернення особи або її представника чи в день отримання документів приймає відповідне рішення й оформляє довідку про реєстрацію місця проживання. Якщо документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини подавалися до відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану або за бажанням того з батьків (представників), хто подав заяву, — може бути видана у відповідному органі реєстрації, центрі надання адміністративних послуг, надіслана поштою, про що робиться відповідна відмітка.
Л.ВАЛІНКЕВИЧ, начальник Новоград-Волинського районного відділу ДРАЦС