«Стометрівка» — тепер без перешкод. «Перешкоди» залишаються на площі Лесі Українки

«Стометрівка» — тепер без перешкод. «Перешкоди» залишаються на площі Лесі Українки

Поки що безіменна вулиця, що сполучає Мамайчука і Шевченка, яку в народі неофіційно нарекли «стометрівкою», цими днями отримала новий образ.
Ще у травні на вулиці від стадіону «Авангард» до центрального входу у Парк культури і відпочинку буяли липи, під якими зяяв ямами старий асфальт, а узбіччя без чітко визначених тротуарів лякали пішоходів грязюкою після дощів.



За два місяці тут з’явився повноцінний тротуар. Вимощена плиткою доріжка покладена на бетонну подушку, що, за задумом, має продовжити її експлуатацію. Встановлено лавки, проведено освітлення. Передбачено заїзні «кармани» — головним чином для відвідувачів стадіону, оскільки у дні футбольних матчів автівки не поміщаються на дорогах довкола. Проведено інженерні мережі водопровідно-каналізаційного господарства. Причому, це зроблено завчасно — до асфальтування, а не після, як це часом трапляється.
Як повідомили у ТОВ «Новоград-волинські шляхи», відповідно до договору з міською радою, вартість робіт сягнула майже 1,4 млн. грн.
Втім, ініціатива міської влади щодо благоустрою цієї вулиці ще від самого початку знайшла як прихильників, так і невдоволених. Жителі навколишніх будинків досі шкодують за комфортним затінком, який літньої спеки давали липи, що тут росли. В управлінні ЖКГ міської ради запевнили, що мають усі необхідні дозволи та погодження на зрізання дерев. Тепер роль озеленення тут виконують новостворені газони і висаджені туї, які, з точки зору естетики, прийнято вважати елітними насадженнями, хоча у плані очищення повітря від шкідливих домішок та утворення кисню вони значно поступаються липам.
Виникли питання у городян і до якості асфальту, на якому з’явилися сліди після розвороту автівок, а також — щодо люків, які після асфальтування перетворилися на ями. Майже одразу саркастичні дописи і фото з’явилися у соцмережах. А вже наступного дня працівники дорожньо-будівної організації виконали підйом люків до рівня асфальту. Головний інженер ТОВ «Новоград-волинські шляхи» Віталій Табалюк пояснив це плановими роботами. А щодо, нібито, «м’якого» асфальту відповів, що, відповідно до технології, асфальтобетон після укладання повинен деякий час устоятися, щоб зміцніти. Але водії, які проігнорували знаки, що забороняли проїзд на час ремонтних робіт, залишили свій «слід в історії».
У той час, коли благоустрій на «стометрівці» більшість сприйняла позитивно, проект із реконструкції площі Лесі Українки не може похвалитися такою кількістю схвальних відгуків. Насамперед тому, що після реконструкції на площі залишиться старий асфальт — погорблений і в латках.

Події останніх років в Україні зробили громаду свідомішою, відповідальнішою за витрати, особливо — бюджетні, оскільки все більше людей починає усвідомлювати, що бюджет будь-якого рівня — це не «чиїсь», незрозумілого походження, гроші, а «наші» гроші — кошти, накопичені платниками податків. Найбільший за всі попередні роки бюджет міста (який став таким, завдяки підвищенню у два рази мінімальної заробітної плати з 1 січня 2017 року, а відтак — збільшенню ПДФО та податків, що платять підприємці) створює можливість бути щедрим на роботи з благоустрою. І городяни не проти цих робіт, якщо вони виглядають завершено, а не просто скидаються на «марафет».
Олег БРЮХАНОВ
Фото Сергія ЩУРУКА