Міська рада спростовує чутки-«страшилки»: після утворення ОТГ Весельський на тракторі НЕ буде руйнувати хати селян

Міська рада спростовує чутки-«страшилки»: після утворення ОТГ Весельський на тракторі НЕ буде руйнувати хати селян

Мова вкотре йде про доленосний процес створення об’єднаних територіальних громад на теренах Новоград-Волинського району. Цьому питанню була присвячена прес-конференція першого заступника міського голови, голови робочої групи при міській раді з питань утворення ОТГ Сергія КОЛОТОВА, що відбулася 25 липня.
Процес створення ОТГ на Новоград-Волинщині активно триває й водночас… гальмується. Оскільки окремі громадські й політичні діячі під маркою об’єднання просувають власні інтереси. Адже кожна новостворена ОТГ — це можливість «розіграти» на виборах нові посади. І зрозуміло, що чим більше ОТГ — тим більше посад.
На жаль, так відбувається, що особисті інтереси окремих впливових на Новоград-Волинщині осіб ставляться вище, аніж перспективний розвиток краю. І тоді серед населення (особливо сільського) розпускаються «страшилки».
— Хочеться, щоб опоненти об’єднання міста Новограда-Волинського із прилеглими до нього селами в ОТГ із центром у місті доводили до населення аргументи, а не чутки, — зауважив Сергій Колотов. — Нам відомо про факти, коли селян лякають тим, що, в разі об’єднання з містом, міська влада позабирає в людей землі, позносить хати… Натомість почне будувати сміттєзвалища і кладовища. Одна жіночка, яка нещодавно мені телефонувала, запитувала, чи правда, що приїде Весельський на тракторі й буде зносити хати по селах?
— Це абсурд. У нас є діючий полігон твердих побутових відходів на території Чижівської ОТГ. Там будуються нові чеки, і його потужностей вистачить на десятиліття. До того ж, відпрацьовується питання сортування й переробки відходів, що дозволить ще більше продовжити термін експлуатації згаданого полігону. Офіційно заявляю: ніяких знесень, виселень і планів створення нових сміттєзвалищ у міської влади немає. Щодо кладовищ, то є цивілізовані форми співпраці. Коли власникам прилеглих до існуючих кладовищ паїв пропонується викуп цих паїв чи обмін на ділянки в іншому місці, — продовжив Колотов.
Другий міф, який активно поширюється навколишніми селами: «ви об’єднуйтеся, але без міста. А далі все залишиться, як було. ОТГ отримуватиме кошти від держави на розвиток, а ви всі послуги й далі отримуватимете у місті».
— Всі послуги по-максимуму ОТГ повинні будуть надавати самостійно — як за власні, так і за державні кошти. Тут йдеться і про первинну медичну допомогу, і про пожежну частину (депо), і про різноманітні довідки, дозволи… Якщо якась ОТГ буде не в змозі організувати в себе послугу, то вона може укласти з містом договір. Але тоді міська влада також братиме до уваги, які їй вигідні умови, а які — ні. До прикладу, Новоград-Волинське міськрайТМО. Якщо спільно вирішувати проблеми, то спільно, а не так, коли за останні три роки місто вклало у реконструкцію й закупівлю обладнання 16,5 млн. грн., а з районного бюджету було виділено лише 600 тисяч гривень. Це — одна з відповідей на запитання: що місто дає селу при об’єднанні? Ми не ділимо людей на міських і сільських. Саме тому пропонуємо об’єднання всім прилеглим (а в подальшому — й іншим) сільським радам, щоб спільно вирішувати проблеми життєдіяльності й розвитку, — пояснив Сергій Колотов.
Ключова теза адміні­стративно-територіальної реформи, що нині відбувається в Україні, — децентралізація і передача на місця максимуму ресурсів і повноважень. Але головне: громади, що утворюються, повинні бути спроможними, самодостатніми. І це потрібно зважувати і прораховувати до створення, бо вже є приклади ОТГ, які утворилися штучно, не за економічною доцільністю і тепер перебувають на межі розвалу.
Нещодавно обласною робочою групою було погоджено створення Брониківської ОТГ, до складу якої мають увійти села Новороманівської сільради. Це означатиме, що жителі таких сіл, як Перемога, Гали, які зараз фактично міським транспортом можуть дістатися в центр Новограда, щоб отримати довідки, дозволи і т.п., повинні будуть по всі ці послуги їхати у Броники.
Схожа ситуація — із Суслівською сільською радою. Житловий фонд, який розташований одразу за костелом на «Смолці», тільки декілька років тому був адміністративно переданий у місто Новоград, хоча фактично він і так територіально знаходився у місті. При цьому потужний платник податків — каменедробильний завод — продовжує наповнювати бюджет сільської ради. Так не може продовжуватися, коли місто утримує інфраструктуру, але не отримує бюджетних надходжень із цих територій, — підкреслив Колотов.
Саме тому, ще в 2011 році, міською владою на чолі з тодішнім міським головою В.І.Загривим було надіслано лист у Верховну Раду з пропозицією пілотного проекту: створити єдину громаду, що об’єднає села району і місто Новоград-Волинський. У відповіді йшлося, що ідея в цілому — непогана, але ВРУ не наділена відповідними повноваженнями.
У 2015 році було прийнято Закон України «Про добровільне об’єднання громад».
— Ми одразу ж надіслали листи із запрошенням до об’єднання всім прилеглим селам. Отримали негативні відповіді, крім Наталівської сільської ради, з якою розпочали процес об’єднання, але не встигли, оскільки на часі були чергові місцеві вибори, — нагадав Сергій Колотов.
Сергій Юрійович підкреслив, що процес об’єднання — добровільний. Водночас кожен, хто має право голосу, повинен чітко усвідомити всі плюси й мінуси того чи іншого формату об’єднаної громади.
Наразі депутати міської ради, міський голова, члени робочої групи з питань створення ОТГ проводять зустрічі з громадами прилеглих до Новограда-Волинського сіл. Йде активна роз’яснювальна робота, адже вибір, як уже було сказано, добровільний.
На сьогодні відомо, що побудинковий обхід жителів Майстрівської сільської ради і збір підписів засвідчив, що більшість підтримує об’єднання з містом. Про це повідомив депутат районної ради Микола Іванюк, який також взяв участь у прес-конференції. Микола Олексійович, який свого часу працював на найвищих керівних посадах і в місті, і в районі, нині підтримує позицію об’єднання Новограда і прилеглих до нього сіл в ОТГ.
Додамо, що до кінця поточного року очікується, що в Житомирській області близько 80% населених пунктів увійдуть до складу об’єднаних громад. Ймовірно, що 2018-ий рік стане останнім у цьому процесі. Тож, громадам потрібно визначатися, але робити це виважено.
Олег БРЮХАНОВ
Фото Сергія ЩУРУКА