Як «підняти» ліфти

Як «підняти» ліфти

\"ЯкЧи не кожен мешканець багатоповерхівок, в яких є ліфт, нещодавно дізнався, що відбулася зміна підрядної організації, яка тепер обслуговуватиме ліфтове господарство у місті. Це — близько двох із половиною тисяч абонентів. У зв’язку з цим ми запросили на інтерв’ю директора новоствореної підрядної організації ТОВ «Новоград-Волинськліфт» — Єгора ЦИМБАЛЮКА.
— Єгоре Юрійовичу, розкажіть нашим читачам, чому відбулася зміна підрядної організації, і чому саме ваш колектив працюватиме відтепер у сфері ліфтових послуг?
— Якість послуг, які надавала ВПФ «Житомирліфт-1» давно не задовольняла мешканців та голів ОСББ, тож питання щодо зміни підрядної організації обговорювалося не один день, розглядалися різні варіанти. Керівні органи та бухгалтерія попередньої організації «Житомирліфт» знаходилися у Коростені, що створювало низку виробничих проблем. ТОВ «Новоград-Волинськліфт» — це місцева організація, має усі необхідні дозвільні документи та кваліфікованих працівників із великим стажем практичної роботи. Тому була обрана саме наша організація.
— Для споживачів немає особливого значення, як називатиметься організація та хто обслуговуватиме ліфти, головне — щоб вони працювали. Наскільки обнадійливе господарство дісталося вам у спадок?
— Ліфти, що були передані нам, знаходяться у робочому, але вкрай незадовільному, стані. Тому вирішити за день проблему, яка не вирішувалася двадцять років, неможливо. Ми робимо усе можливе, щоб підтримувати ліфти у робочому та безпечному стані. Кожен день на аварійну надходить близько десяти викликів щодо поломок, які ми намагаємося вчасно усувати.
Проблема ліфтового господарства є проблемою загальнодержавного масштабу, оскільки у більшості ліфтів вийшли граничні строки експлуатації.
Зокрема, у нашому місті є 80 пасажирських ліфтів, строк експлуатації більшості з них перевищує гранично допустимі 25 років.Найстаріший ліфт — 1978 року випуску, наймолодший —
2008-го. При цьому, серед 80-ти ліфтів лише 4 — досягли 10-річного віку, а решта 76 ліфтів — або перетнула відмітку у 25 років, або досягне її у наступному році.
— Що ви плануєте зробити для покращання роботи ліфтів у Новограді?
— Щоб кардинально покращити ситуацію у ліфтовому господарстві, необхідно проводити капітальні ремонти ліфтів. Тариф, який був затверджений для нашого підприємства, включає затрати з технічного обслуговування, але не включає капітальних ремонтів. Затрати з капітальних ремонтів несе балансоутримувач, тобто ОСББ, в якого також немає потрібних коштів.
Єдиним виходом вважаємо цільові дотації з місцевого та держаних бюджетів. Наскільки мені відомо, міська рада планує у наступному році виділити кошти на ліфти, якою буде ця підтримка — наразі не зрозуміло, але ми вже проводимо консультації з представниками влади. Дуже розраховуємо на підтримку міського голови Віктора Леонідовича
Весельського та депутатського корпусу. Оскільки ліфти є об’єктом підвищеної небезпеки, а організувати їх повноцінну роботу без належного фінансування неможливо.
— Як ви ставитеся до запровадження проїзду за картками?
— У одній з місцевих газет нещодавно піднімалося це питання та активно лобіювалося запровадження цієї системи. Втім, не все так просто.
Згідно з постановою КМУ №529 та 869, Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №369, оплата вартості послуг із технічного обслуговування ліфтів нараховується, виходячи із загальної площі квартири, окрім квартир на першому поверсі.
З одного боку, запровадження карткової системи вирішить проблему других поверхів, які не бажають платити, хоча зобов’язані — згідно з вищезазначеними постановами КМУ. З іншого боку, у нас є яскравий приклад — місто Житомир, де майже усі ліфти були «на карточках», а зараз від цього поетапно відмовляються, оскільки карткова система для більшості абонентів є значно дорожчою.
Я певний час проживав у Житомирі і знаю усі «плюси» та «мінуси» карткової системи. У моїй родині на той час було три особи — у кожного була картка, оскільки без неї не зможеш користуватися ліфтом. Якщо до тебе приходять гості, то необхідно спуститися за ними і піднятися, коли вони йдуть — знову їх супроводжувати. Як результат — чотири поїздки. Для сім’ї із трьох осіб повинно бути дві-три картки.
— Скільки це коштує?
— Остання, відома мені ціна ліфтової картки на 100 поїздок у Житомирі, складала 40 гривень. Тобто, вартість карток для родини буде складати 80-120грн (у залежності від кількості проживаючих осіб).
Нині діючий тариф для ТОВ «Новоград-Волинськліфт» складає 0,54 грн. за 1 кв. м площі, крім квартир на першому поверсі. Якщо взяти середньостатистичну квартиру, то її площа становить близько 55 кв. м, власник заплатить за місяць 29 грн. 70 коп. і отримає у бонус безлімітне користування ліфтом усією родиною. У чому перевага карткової системи для людей, — мені незрозуміло. Наша основна мета — щоб люди були задоволені.
Тож, хотілось би подякувати головам ОСББ, які піклуються про ліфтове господарство свого ОСББ та роблять усе можливе для покращання ситуації. Мешканців будинків хотілось би попросити дбайливо ставитися до свого ліфта та вчасно розраховуватися за послуги. І тоді ми зможемо «підняти» ліфти на новий, якісний рівень.
— Дякую за розмову.
Розмовляла Юлія КЛИМЧУК
Фото Сергія ЩУРУКА