За чий рахунок повинен замінюватися лічильник, який вийшов із ладу?

Добрий день, редакція газети «Звягель»! Нещодавно в мене зламався лічильник на воду. Я викликав представників Водоканалу, вони оглянули його та сказали, що необхідно встановлювати новий, причому, за мій рахунок. Чи правомірні дії працівників Водоканалу та чим регулюється дане питання?
Андрій Л., м.Новоград-Волинський

На запитання відповідає начальник юридичного відділу газети «Звягель» Геннадій ФРЕГЕР:
Лічильники газу, електроенергії, тепла, холодної та гарячої води використовуються в торгово-комерційних операціях та розрахунках при наданні послуг із електро-, тепло-, газо- та водопостачання, тому вони повинні відповідати метрологічним вимогам.
Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що знаходяться в експлуатації, підлягають періодичній повірці та перевірці після ремонту, в тому числі — й лічильники.
Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі — демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки, які використовуються для здійснення розрахунків за споживану електричну та теплову енергію, газ та воду, що є власністю фізичних осіб, покладається на суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- та водопостачання. Періодична перевірка проводиться за рахунок тарифів на електро-, тепло-, газо- та водопостачання.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.2015 р. №374 затверджено перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці, зокрема, лічильники води, газу, електроенергії та теплолічильники.
Наприклад, для лічильників води міжповірочний інтервал складає 4 роки, а газові лічильники, в залежності від класу точності, повинні проходити повірку раз у 2 або 8 років.
Якщо лічильники, що знаходяться у власності споживача, визнані за результатами повірки непридатними для подальшої експлуатації, рішення про доцільність їх ремонту приймається суб’єктом господарювання, який надає послуги, враховуючи технічні та економічні фактори.
У разі прийняття таким господарюючим суб’єктом рішення про необхідність ремонту, він зобов’язаний встановити відремонтований лічильник споживача замість тимчасово встановленого лічильника із обмінного фонду.
Якщо суб’єкт господарювання прийме рішення про недоцільність проведення ремонту, то він зобов’язаний безкоштовно, за власний рахунок, встановити лічильник для подальших комерційних розрахунків за електро-, тепло-, газо- та водопостачання.
Лічильники, які вчасно не були повірені, або терміни чергової повірки яких закінчилися, не можна використовувати для розрахунків за спожиті газ, гарячу, холодну воду, електроенергію або теплову енергію.
У разі порушень прав на безкоштовну періодичну перевірку, обслуговування та ремонт (у тому числі — демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки, споживач може звернутись зі скаргою до Держпродспоживслужби.