www.zvyagel.com.ua







Праздники Украины

free counters
Сайт СШ №7 г.Новограда-Волынского
Сайт Свято-Троицкого кафедрального собора г.Новограда-Волынского Яндекс.Метрика
МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
Украина онлайн


«Навіщо нам ця «прослойка», або Чи справедливі тарифи на міських ринках?

10 листопадаа 2017 | Оприлюднив: | 177 просмотров
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 оценок, в среднем: 0,00 из 5)
Для того щоб оцінити запис, ви повинні бути зареєстрованим користувачем сайту.
Loading...

Цікава математика склалася на деяких торговельних об’єктах Новограда-Волинського. Розглянемо декілька випадків. Саме вони на цьому тижні опинилися в центрі уваги депутатів міської ради.
У березні міська рада суттєво підвищила тарифи на послуги ринку для підприємців, котрі працюють на КТП «Міський ринок» (район «Зелені»). За новими тарифами вартість цих послуг для деяких торговельних павільйонів (магазинів), що розташовані на території ринку, зросла до 2,5 тисяч гривень у місяць. У той же час точно такий же павільйон, розміщений за кілька десятків метрів, але вже не на ринковій, а на комунальній землі, сплачує за оренду землі в міський бюджет… утричі меншу суму.
Для порівняння: приватний підприємець, котрий відповідає за впорядкування торгівлі на проїжджій частині вулиці Шолом Алейхема, платить до міського бюджету в місяць 1800 грн.
Чи справедливі ці суми, чи вони співрозмірні й економічно обгрунтовані, чи «підйомні» врешті-решт для міських підприємців? Адже 2500 у місяць (!) для одного павільйону площею 40 кв.м, не рахуючи податків, пенсійного збору, плати за електроенергію та інших обов’язкових витрат, треба не тільки «відробити», а ще й отримати сякий-такий прибуток. Це питання зацікавило депутата міської ради, голову постійної комісії міської ради з питань депутатської етики, дотримання законності та охорони прав і свобод громадян Андрія Рассадіна.
На засіданні за участю керуючого справами міської ради, начальника відділу підприємницької діяльності та депутатів міської ради спочатку розглянули особливості «напівстихійної» торгівлі, що поряд із ринком «Привоз» (вул.Шолом Алейхема). Торгівлю за межами ринку — на дорозі й тротуарах — тут не заборониш. Із цим погоджуються всі, бо ринок закріпився історично. Люди продають городину, товари продовольчої групи — заробляють «копійку». Якщо зважитися на вольове рішення й це припинити, то «завтра всі будуть у виконкомі, відстоюючи свої права». З іншого боку: здати в оренду проїжджу частину вулиці, щоб отримати доходи в міський бюджет, такого теж законодавством України поки не передбачено.
Компроміс, який діє вже не один рік, полягає в тому, що підприємцю, який опікується цією «напівстихійною» частиною ринку, дозволили взяти в оренду дорогу під виглядом «місць для парковки». За місця для парковки (фактично — за територію, де торгують не тільки з наметів, а й із землі) щомісячна плата до бюджету донедавна становила 1800 грн. Було запропоновано її підвищити до 3000 тисяч гривень. Але навіть цю суму депутат Рассадін вважає замалою.
Згідно з проведеним ним моніторингом, збір із вуличних торговців разом із платою за послуги туалету на ринку (2,5 грн.) приносить підприємцю біля 30 тисяч гривень щомісяця доходу (не плутати з прибутком!). Навіть враховуючи всі можливі відрахування, 3000 в місяць за оренду такої ділянки комунальної землі замало, — переконаний Андрій Рассадін. На його думку, оптимальний варіант — це 6 тисяч і будівництво дитячого майданчика у дворі прилеглих багатоповерхівок в якості компенсації жителям за незручності, що створює ринок.
У керівництві ринку з його математикою категорично не згодні. Суму нарахованих ним 30 тисяч називають завищеною, а супутні витрати, куди входить прибирання території і вивіз сміття, зарплата найманим працівникам, утримання лабораторії та інше, — значними за нинішніх умов. Але свою калькуляцію в адміністрації ринку під час засідання бухгалтерськими паперами не підтвердили. Щоб рухатись далі, потрібно мати початкові умови, — зауважив депутат міської ради, голова постійної комісії з питань бюджету і комунальної власності Ігор Юшманов. У даному випадку — це звіт про фінансово-господарську діяльність підприємця. Тож, було вирішено це питання довивчити: декілька разів порахувати, скільки ж насправді людей торгує на дорозі й тротуарах, та скільки з них у підсумку можна зібрати коштів за «послуги ринку».

* * *

КТП «Міський ринок», що в «Зелених», віднедавна втрачає привабливість для підприємців. Їх зменшилося із 144 до 90. Покупців також поменшало, оскільки мікрорайон військовий, і багато хто з людей у формі наразі виконує бойові завдання далеко від Новограда. Купівельна спроможність населення падає. Натомість ростуть тарифи на електрику, податки…
На цьому тлі плата за послуги ринку… також зросла. Діючий тариф на електроенергію для розміщених на ринку об’єктів вищий, аніж для решти по місту: 2,85 грн. за кВт проти 2,49. Директор КТП Наталія Богданчук таку «націнку» пояснює наявністю «реактивної складової», бо ринок споживає велику потужність (+0,24 грн.), а також… крадіжками електрики. Іншими словами, хтось електрику краде, а сумлінні платники за нього розплачуються (ще +0,12 грн. за кВт).
У декого з підприємців, котрі там працюють, виникає питання: для чого взагалі за таких умов потрібно комунально-торговельне підприємство? Навіщо утримувати 6,5 штатних одиниць, якщо павільйони по всьому місту ведуть бізнес самотужки, без «комунально-торговельних підприємств»? Адже можна напряму укласти договори з РЕМ, на вивіз сміття, з Водоканалом, на охорону тощо. Але найголовніше: у разі ліквідації комунально-торговельного підприємства, власники торговельних павільйонів зможуть напряму заключити договори оренди землі з міською радою. І це щонайменше утричі зменшить цю статтю витрат, бо ж не доведеться утримувати КТП.
Саме такою є пропозиція депутата Андрія Рассадіна. Саме з такою (у деяких варіаціях) пропозицією вже не раз зверталися окремі підприємці до виконавчого комітету міської ради. Ще в той час, коли міським головою був Микола Боровець, група підприємців — власників ряду павільйонів обабіч вулиці Житомирської — зверталася з проханням вивести їхні павільйони зі складу КТП, таким чином створивши рівні конкурентні умови із павільйонами, побудованими неподалік. Втім ініціатива постійно розбивалася об відповіді, на кшталт: якщо розвалимо КТП, то настане безлад — нікому буде прибирати сміття, охороняти, впорядковувати територію.
Допоки вартість за, так звані, послуги ринку була хоч і високою, але терпимою, підприємці мовчали й працювали. Нині ж за пошуками справедливості до міської ради звернулися двоє учасників АТО, котрі разом із сім’ями ведуть бізнес в одному з найбільших на території КТП павільйонів (про них газета «Звягель» розповідала у статті «Разом виходили з оточення, а тепер разом печуть пироги»).
Хоча першопричиною звернення до міської ради по допомогу стало інше: відсутність належної якості послуг із боку КТП. Для роботи енергоємного обладнання в павільйоні не вистачає потужності через низьку напругу. Заміна кабелю й різноманітні перевірки нічого не дали. Єдине, що може допомогти, — під’єднання до мереж РЕМу напряму, минаючи мережі ринку. Але такий варіант в обленерго відкидають: оскільки згаданий павільйон знаходиться в межах ринку, то всі фінансово-господарські справи повинні вестися тільки через ринок.
«Тож, для чого цей посередник? Для чого ця «прослойка» між підприємцем і містом?» — запитав на засіданні депутат Рассадін.
У відповідь він почув аргументи, що адміністрація ринку здійснює функції управління: впорядковує стихійну торгівлю, слідкує за освітленням, прибиранням території, належним санітарним станом туалету тощо. Іншими словами, якщо контролю не буде, то тут утвориться «гадючник».
Щоб вийти на якесь компромісне рішення, учасники засідання постановили провести загальні збори підприємців ринку за участю депутатів міської ради і керівництва КТП.

* * *

Ринок біля стадіону «Авангард» також переживає не кращі часи. Ймовірно, що після закінчення строку дії договору оренди відбудуться зміни.
На наш інформаційний запит у міську раду щодо роботи міських ринків повідомлено, що з ТОВ «Ремакс» укладено договір оренди землі на вул.Івана Мамайчука, 12, площею 0,34 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, який діє до 20.10.2018 року. Із неофіційних джерел також стало відомо, що ця ділянка планується під забудову. Щоправда, яку саме, наразі не конкретизують.
У той же час інформацію про податки і збори, які міські ринки сплачують до бюджету, ми досі чекаємо. У відповіді від 18.10.2017 року йдеться, що з цього приводу міська рада надала запит податківцям, отже, повідомить нас додатково.

Олег БРЮХАНОВ
Фото Сергія ЩУРУКА
  1. 1 коментар в статье “«Навіщо нам ця «прослойка», або Чи справедливі тарифи на міських ринках?”

  2. Написал: Вася 13.11.2017 | Ответить

    Цитировать

    Убрать прослойку КТП «Міський ринок», що в «Зелених»? А как же тогда бедовые ромик с зёмиком копейку подымать будут?

Вы должны войти что бы писать комментарии.

Позначки:, , , ,