www.zvyagel.com.ua







Праздники Украины

free counters
Сайт СШ №7 г.Новограда-Волынского
Сайт Свято-Троицкого кафедрального собора г.Новограда-Волынского Яндекс.Метрика
МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
Украина онлайн


За рахунок кого відмовитися від «бюджету проїдання»?

26 Січня 2018 | Оприлюднив: | 85 просмотров
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 оценок, в среднем: 0,00 из 5)
Для того щоб оцінити запис, ви повинні бути зареєстрованим користувачем сайту.
Loading...

«У всіх галузях України нині проводяться реформи, і децентралізація — одна з найважливіших, — розпочала секретар міської ради Олена Пономаренко прес-конференцію, що відбулася 19 січня. Реформи й децентралізація справді продовжують переживати бурхливі обговорення, а адміністративно-територіальний устрій держави — перетворення. Тим часом, органи місцевого самоврядування і чиновники, які тут працюють, перебувають у певній розгубленості. Зокрема тому, що у ході реформи держава, гарантуючи громадянам пільги, дедалі більше навантажує місцеві бюджети, перекладаючи на них фінансове забезпечення. Особливо це стосується соціального захисту: субсидій і державних допомог, безкоштовного харчування у садочках та школах (торік міський бюджет виділив на це понад 10 млн. грн.), пільгового забезпечення медикаментами, транспортних перевезень тощо. Тож міська влада вирішила прозвітувати, як забезпечує гарантовані державою пільги.
«НЕ ПРАВІ, ХТО КАЖЕ, ЩО ВЛАДА НІЧОГО НЕ РОБИТЬ»
«Підтримувати своїх людей держава зобов’язана, — сказала Олена Пономаренко. — Держава — це не лише центральна, а й місцева влада. Власних надходжень до місцевого бюджету у 2017 році було 207 мільйонів, з них понад 20 мільйонів міська влада виділила на соціальне забезпечення мешканців. Цифри говорять за себе, тож не праві, хто каже, що влада нічого не робить». Аби розповісти, що робить влада у межах соціальної галузі, на прес-конференцію запросили посадовців, які забезпечують роботу відповідних установ.
На початку секретар міської ради процитувала слова зі статті у «Звягелі» нашого колеги Олега Брюханова про те, що «бюджети проїдання» повинні нарешті ставати бюджетами розвитку, коли місто заощаджуватиме на пафосі, а вкладатиме кошти у вирішення стратегічних проблем». «Абсолютно згодна, — запевнила секретар міської ради, — щоб не було проблем, особливо у сфері житлово-комунального комплексу, потрібно місто розвивати». І одразу «спустила» журналістів на землю, зауваживши, що у кожної медалі — дві сторони. Ось і місцевий бюджет на 2018-й, який склав 593 мільйони 155 тисяч, знову охрестили «бюджетом проїдання». Звіти чиновників, переобтяжені цифрами, які прозвучали після цього, були оповиті сумною констатацією факту: ми, ніби й уміємо визнавати прорахунки, але опісля на нас чекають чомусь «ті самі граблі». Не лише, до речі, на місцевому рівні.
Разом із тим заступник міського голови Сергій Колотов зазначив: «Ті, хто називає наш бюджет «бюджетом проїдання», нехай скажуть, а що нам тоді не фінансувати і від чого відмовитися? Від пільгових перевезень чи від харчування хворих у лікарні? Нехай хтось візьме на себе відповідальність і скаже: давайте краще вкладемо кошти в асфальтування якоїсь дороги або прокладемо мережу водопостачання на якійсь вулиці. Соціальний захист є в усіх країнах світу, у тій чи іншій мірі. Вважаю вихід у тому, аби більше податків громади залишалися у місцевих бюджетах. Наш регіон — самодостатній, але левова частка коштів уходить у Держбюджет. Тому хочеться отримати більш дієві реформи, аби і на соцзахист, і на розвиток вистачало».
«ЩОРІЧНО ПОТРЕБА В КОШТАХ НА СОЦІАЛЬНІ ВИДАТКИ ЗБІЛЬШУЄТЬСЯ»
Заступник міського голови — начальник фінансового управління Ірина Ящук наголосила на соціальному спрямуванні міського бюджету. На утримання установ соціального захисту, освіти та охорони здоров’я у поточному році передбачені видатки у сумі 532766,4 тис. грн., що на 55 млн. 750 тис. грн. (або на 11,7%) більше видатків 2017 року (477016,3 тис. грн.).
— При формуванні видаткової частини бюджету на 2018-й рік, зокрема, були враховані підвищення з 1 січня 2018 року розміру мінімальної заробітної плати до 3723 гривень (на 16%), розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 1 січня — до 1762 грн.; прожитковий мінімум становитиме у розрахунку на місяць з
1 січня —1700 гривень, з 1 грудня — 1853 гривні.
Обсяг видатків загального фонду бюджету на 2018 рік затверджено у сумі 615 млн. 111,3 тис. грн., що на 66 млн. 846,1 тис. грн. (або 12,2%) більше, аніж у 2017 році.
Структура видаткової частини бюджету між галузями розподілена наступним чином:

  • соціальний захист та соціальне забезпечення — 270524,7 тис. грн. (або 44%);
  • освіта — 173416,6 тис. грн. (28,2%);
  • охорона здоров’я — 88825,1 тис. грн. (14,4%).

Разом вищезазначені галузі займають 86,6% у структурі видаткової частини міського бюджету.
Щорічно потреба в коштах на видатки соціального спрямування збільшується, саме тому міська влада, в межах фінансових можливостей, намагається забезпечити першочергові соціальні видатки.
Працюємо над тим, щоб залучати до міського бюджету і кошти для здійснення капітальних видатків, включаємося у міжнародні проекти і гранти.
Директор департаменту праці та соціального захисту населення міської ради Лілія Хрущ повідомила, що з 01.01.2017 по 31.12.2017 року до установи звернулося 15593 особи, (17331 особа у 2016-му):

  • за призначенням житлових субсидій — 8976 осіб (6474 особи у 2016-му, що на 38% більше);
  • за разовою матеріальною допомогою з міського бюджету — 1540 осіб;
  • за призначенням державної соціальної допомоги — 5077 осіб;
  • надано консультацій — 752 особам.

За 12 місяців 2017 року департаментом праці та соцзахисту виплачено 73 535,7 тис. грн. державної соціальної допомоги, що складає 107% показника 2016 року (68540,0 тис. грн.).
Впродовж звітного періоду 13026 домогосподарствам призначено житлові субсидії на 135938,9 тис. грн. та 420 домогосподарствам призначено 1266,9 тис. грн. субсидії на тверде паливо та скраплений газ. Загальна сума призначеної субсидії зросла на 18%, порівняно з 2016 роком. Середній розмір субсидії складав:

  • 2015 рік: 416,5 грн. — субсидія на ЖКП, 1694,5 грн. — субсидія на СГТП;
  • 2016 рік: 735,2 грн. — субсидія на ЖКП, 2124,0 грн. — субсидія на СГТП;
  • 2017 рік: 869,7 грн. — субсидія на ЖКП, 3016,6 грн. — субсидія на СГТП.

У 2017 році вперше проведено монетизацію залишків зекономленої субсидії за опалювальний період 2016-2017 рр., яку виплачено 3542 особам на суму 2341,5 тис. грн.
Забезпечено санаторно-курортним лікуванням 241 особу, що більше на 23%, порівняно з 2016 р.:

  • 122 інваліди загального захворювання (на суму 733,0 тис. грн.);
  • 60 постраждалих внаслідок аварії ЧАЕС (на суму 332,0 тис. грн.);
  • 26 учасників АТО (на суму 123,0 тис. грн.).
  • 33 ветерани війни пройшли санаторно-курортне лікування у санаторіях Міністерства соціальної політики України.

2017 року за рахунок коштів з міського бюджету проведено 3 капітальних ремонти інвалідам війни на суму 80,0 тис. грн.
У 2017 році спрямовано з державного бюджету 2815,0 тис. грн. на виплату грошової компенсації для самостійного придбання житла сім’ї загиблого військовослужбовця, який брав участь в АТО, а також 3 особам з інвалідністю I-II групи з числа військовослужбовців-учасників АТО.
Станом на 01.01.2018 року у Єдиному державному автоматизованому реєстрі пільговиків на обліку перебуває 13776 осіб, котрі мають право на пільги, яким за звітний період фактично нараховано пільг на житлово-комунальні послуги на загальну суму 23108,9 тис. грн., що складає 102% від рівня 2016 року (22601,4 тис. грн.). Середній розмір пільги у 2016 році — 203 грн., у 2017 році — 187 грн.
За 2017 рік з міського бюджету виплачено разової грошової допомоги 1069 особам на загальну суму 2716,5 тис. грн., що на 21% більше, порівняно з 2016 роком (3616 осіб отримали 2239,4 тис. грн.) та втричі більше, порівняно з 2015 роком (1212 осіб — 770,8 тис. грн.).
За 2017 рік з міського бюджету відшкодовано перевізникам за пільгове перевезення громадян міським автомобільним транспортом на загальну суму 4303,2 тис. грн. (2016 рік — 4300,0 тис. грн.).
Проведено фінансування допомог, пільг, субсидій та компенсацій з різних рівнів бюджету на загальну суму 247233,4 тис. грн., що на 25% більше, порівняно з 2016 роком (198501,8 тис. грн. — 2016 рік): міський бюджет — 22119,0 тис. грн., обласний бюджет — 150, 0 тис. грн., державний бюджет — 224964,4 тис. грн.
ШКІЛЬНІ ЇДАЛЬНІ — В ОЧІКУВАННІ ПІЛОТНИХ ПРОЕКТІВ
Начальник управління освіти і науки міської ради Тетяна Ващук:
— Харчування учнів та вихованців дитсадків здійснювалося за рахунок місцевого бюджету та батьківських коштів. За рахунок місцевого бюджету у 2017 році харчувались учні 1-4 класів та пільгові категорії. Рішенням виконавчого комітету міської ради вартість харчування становила: ясельна група ДНЗ — 23,00 грн. (батьківська плата — 13,80 грн.), дошкільна група — 35,10 грн. (21 грн. — батьківська плата); 1-4 класи — 12,10 грн.; 5-11 класи — 14,30 грн.
У 2017 році 3827 (60% від загальної кількості) учнів та 823 (34%) дитини дошкільних закладів скористалися пільговим харчуванням за кошти міського бюджету. Ми продовжували харчувати у місті ці категорії, хоча у постанову КМУ у січні 2016 року були внесені зміни, відповідно до яких виключено пільги для учнів 1-4 класів та з малозабезпечних сімей 5-11 класів.
Цього року продовжуємо харчувати з міського бюджету учнів 5-11 класів з малозабезпечених сімей та дітей батьків, які мають статус учасника бойових дій АТО або загинули під час виконання службових обов’язків — це 1306 дітей (20% від загальної кількості).
У закладах освіти харчування проводиться згідно із затвердженими нормами. Для цього складається та погоджується Держпродспоживслужбою відповідне двотижневе меню, виконання якого є обов’язковим для усіх закладів освіти. Виконання натуральних норм у середньому за 2017 рік становило: у школах — 91%, у ДНЗ — 84%.
Для організації харчування у 2017 році було проведено 26 відкритих торгів і укладено 13 угод. Відтак на харчування було освоєно коштів з місцевого бюджету: в школах — 5771223,00 грн., в ДНЗ — 4731100,00 грн.
Питання харчування завжди викликало жвавий інтерес і було на контролі. Торік у місті працювала комісія з батьків, депутатів, представників управління освіти і науки, які моніторили ситуацію. За результатами роботи, було вирішено запровадити пілотний проект на базі спеціалізованої школи №4 і ЗОШ №9, щоб передати харчування у руки приватних підприємців, які зможуть урізноманітнити шкільне меню.
12 січня ми подали оголошення на «Прозоро», 5 лютого буде розкриття пропозицій. Сподіваємося, що ми запустимо у місті пілотний прект і зможемо його оцінити. Якщо це дійсно покращить ситуацію, то наприкінці року зможемо провести тендер для надання послуг у всіх закладах загальної середньої освіти.
На пільгове перевезення учнів у 2017 році використано 247820 грн., пільгою щомісяця користувалися від 275 до 310 учнів. На оздоровлення учнів у пришкільних таборах відпочинку у 2017 році використано 180 тис. 452 грн. коштів міського бюджету.
ЗА ДВА РОКИ ДОБУДУЄМО ХІРУРГІЧНИЙ КОМПЛЕКС?
Начальник відділу з питань охорони здоров’я та медичного забезпечення міської ради Любомир Дутчак:
— Через розвиток матеріально-технічної бази медичної галузі та надання населенню медичних послуг, у 2017 році на функціонування галузі виділено 97 млн. грн. загального фонду та 11,8 млн. грн. на капітальні видатки.
З метою наближення надання медичної допомоги до населення міста розгорнута мережа амбулаторій загальної практики сімейної медицини. Функціонує 7 амбулаторій, які забезпечені обладнанням, відповідно до табеля оснащення закладів медицини. У 2017 році проведено поточний ремонт амбулаторії загальної практики сімейної медицини на вул.Леваневського, 24. Виготовлена документація на реконструкцію приміщення під амбулаторію на вул.Лідівський шлях, 32.
Серед пріоритетних завдань — продовження будівництва хірургічного корпусу, що розпочато у 2012 році. Після трьох років перерви будівництво відновлено.
У 2017 році за кошти міського бюджету проведено капітальний ремонт інженерних мереж підвального приміщення травматологічного відділення, капітальний ремонт водогону та внутрішньої теплової мережі хірургічного корпусу, капітальний ремонт 2-го та 4-го поверхів лікувального корпусу. За кошти міського бюджету закуплено медичне обладнання та м’який інвентар для покращання обслуговування хворих.
У стаціонарах цілодобового перебування міськрайТМО проліковано 8432 жителя міста. Покращилося харчування хворих — на це з міського бюджету торік виділено 941,0 тис. грн. та у певній мірі забезпечено хворих медикаментами. У 2017 році для пільгових категорій населення відпущено ліків на загальну суму 2652,3 млн. грн.
На безкоштовне зубопротезування виділено з міського бюджету 401,6 тис. грн. Видано технічних засобів інвалідам на суму 191,1 тис. грн. Відпущено ліків за програмою «Доступні ліки» на 950,6 тис. грн., інсулінів — на 834 тис. грн. Працівниками екстреної медичної допомоги обслужено 28310 викликів.
— Щодо галузі охорони здоров’я робимо усе, аби мешканці міста якнайменше відчули перехідний період реформи, — зауважив заступник міського голови Сергій Колотов. — Ключовий проект — продовження будівництва хірургічного корпусу. Торік освоєно біля 12 млн. грн. Цьогоріч, якщо вдасться залучити близько 25 мільйонів коштів регіонального розвитку, то можна буде збудувати корпус, накрити його дахом, встановити вікна, двері. При належному фінансуванні за два роки можна ввести важливий для регіону проект у експлуатацію.
З ПІДНЯТТЯМ ЗАРПЛАТИ — ЗРОСТЕ «КОМУНАЛКА»...
Відповідаючи на запитання журналістів, зокрема, чи відбулися позитиви для міста у контексті децентралізації, Сергій Колотов відповів:
— Сьогодні модно говорити про децентралізацію, але я, як економіст, у фінансовому плані не бачу її взагалі. Для забезпечення повноважень, переданих на місцеві бюджети, ми маємо вишукувати ресурс, «знімаючи» кошти з доріг, водопровідних мереж тощо. Якщо хтось не погоджується, то нехай назве додаткове джерело доходів, переданих на місцевий рівень. Більше того, до децентралізації на місцевому рівні залишалося 75% ПДФО (основний бюджетоутворюючий податок), тепер — 60%. Декілька видів надходжень держава нам передала, але якщо порівняти з тим, що у нас забрали, то воно балансується. А що тоді дала нам децентралізація? Я глибоко переконаний: на місцях значно краще розуміють, куди розподіляти кошти на потреби громад, але маємо те, що маємо.
— Візьмемо до уваги останній приклад, — додала Олена Пономаренко. — Як відомо, з 1 січня педагогам має бути піднято зарплату на 25%. Але, що стосується позашкільної і дошкільної освіти, фізичної культури і спорту, — підвищення зарплати має відбутися за рахунок місцевих бюджетів. За словами Прем’єр-міністра, якщо ми хочемо, щоб усі педагоги отримували однакову зарплату, то, будь ласка, виділяйте кошти з міського бюджету.
На запитання журналістів, чи потягне підняття мінімальної зарплати підвищення тарифів на комунальні послуги, ми отримали позитивну відповідь. Тривають з цього приводу розрахунки, про що буде повідомлено.
Владі журналісти порадили звернути увагу на ситуацію з поділом дітей на «платників» і «пільговиків» у шкільних їдальнях, як і з різним меню, чим незадоволені батьки.
— Тривали процедури відкритих торгів, тому не було повного переліку продуктів харчуваня. Ось чому перші два тижні нового року була різниця між меню для тих, хто за бюджетні кошти харчується (згідно з вимогами), і за батьківські кошти (відбулося здешевлення), — відповіла начальник управління освіти Тетяна Ващук. — З понеділка будуть завершені необхідні процедури, і учні 1-4 класів матимуть однакове меню, для старших класів — на їх вибір.
Кількість обідів, які купують діти, збільшується. Що говорить про те, що вже створено позитивніші умови для харчування.
ПОПРИ НЕГАРАЗДИ, ВЛАДА ЗАКЛИКАЛА ЛЮБИТИ УКРАЇНУ І МІСТО
«Усі хочуть ходити по гарних дорогах і жити у гарному місті, — резюмувала зустріч Олена Пономаренко. — Ми всі знаємо, що нам потрібно, але, на жаль, не завжди знаємо, де взяти кошти на усі потреби. Потрібно разом брати участь у всіх формуваннях і починаннях. Зокрема, ставитися відповідально до наповнення міського бюджету. Якщо робоча сила у місті буде легалізованою, то стане більше надходжень до бюджету. Втім, місцеві депутати відхилили введення посади інспектора, який мав контролювати легалізацію робочої сили. У міністерстві нас переконують: треба зрозуміти, що це потрібно людям. Йдеться не лише про наповнення бюджету, а й про соціальний пакет працюючих, пенсійне забезпечення, лікарняні. Проте, без рішення депутатів не зможемо ввести цю посаду, тому питання відкрите.
Основне джерело надходжень бюджету — податки, тож давайте кожен подумає, який його особистий внесок у цю справу. Полюбіть в собі Україну і себе в Україні. Не потрібно чекати, що хтось щось вам принесе. Тільки разом ми зробимо життя комфортнішим, а починати потрібно з себе», — закликала секретар міської ради.

Юлія КЛИМЧУК

Вы должны войти что бы писать комментарии.

Позначки:, , , ,