На «Лесі» збираються створити фабрику щасливих людей

На «Лесі» збираються створити фабрику щасливих людей

\"НаПІДПРИЄМСТВО ВИЗНАНО «КРАЩИМ РОБОТОДАВЦЕМ ЛЕГКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ»
Виявляється, існує рейтинг не лише щасливих країн, а й рейтинг щасливих компаній. Ось уже восьмий рік поспіль американський кар’єрний сайт «CareerBliss» проводить опитування, за результатами якого визначає найщасливіші компанії. Працівників просять оцінити своїх працедавців за ключовими факторами: відносини з керівництвом, умови праці, рівень зарплатні та винагороди, задоволеність роботою та можливості для росту.
Розвивати щасливі компанії відтепер будуть в Україні — для цього створено Інститут корпоративного щастя. Цікаво, що впроваджувати оригінальний проект збираються й у Новограді-Волинському — на швейній фабриці «Леся».

Прикладом успіху для колективу фабрики є співвласник компанії Микола Сиченко. Багато впроваджених змін на «Лесі» — його ініціатива, тож цими днями Микола Вікторович отримав медаль «За заслуги» від Федерації роботодавців України, як «Кращий роботодавець текстильної і легкої промисловості України». За вагомий внесок у розвиток галузі, створення нових робочих місць, стабільний розвиток та модернізацію колектив «Лесі» здобув одразу чотири відзнаки за поданням обласної профспілки.
— Дуже приємні і несподівані відзнаки, — поділився Микола Сиченко. — Найкраще думку колективу генерують слова нашої колеги, швачки Гелени Мошковської, котра отримала відзнаку за ефективну роботу: «Шкодую, що доведеться йти на пенсію. Я багато різних часів пережила на підприємстві, і з такого підприємства, як нині, зовсім не хочеться йти. Хочеться працювати — бо цікаво і комфортно».
Зазвичай власники підприємства і профспілки — це протилежні сторони, адже їх інтереси часто різняться. Перші дбають про мінімізацію витрат, другі — відстоюють поліпшення умов праці та підвищення зарплат. У випадку ж із «Лесею» — нетипова ситуація, бо соціальна мета, як стверджує співвласник, об’єднала усіх.
— Мета — зробити комфортним життя працівників — стала брендом нашої компанії, — розповів Микола Сиченко. — Йдеться не лише про умови роботи, а й про загальну атмосферу на підприємстві, формування позитивного мислення. Ми не маємо сумнівів, що люди повинні бути щасливими. Чому нам подобається їздити за кордон і бачити усміхнених людей? Тому що, на законодавчому рівні там існують гарантії: пропрацювавши на підприємстві, маючи стаж, ви отримаєте забезпечене життя і старість. У цьому полягає мета нашої компанії — надати впевненість працівникам у завтрашньому дні, а фундамент для цього — хороша робота і чесна оплата праці.
\"НаЦе є мінімальним набором цілей, які ставить перед собою керівництво фабрики. Основні зусилля направляє на стратегічне планування, що дозволяє бути впевненими: найближчі 5-10 років «Леся» матиме гарантовані замовлення з розумною ціновою політикою, що забезпечать подальший розвиток.
Нова для України стратегія, за якою давно розвивається цивілізований світ, полягає у тому, що працівники — це основний і найцінніший актив будь-якої компанії. Люди, задоволені життям, значно продуктивніше та відповідальніше працюють, здатні на креатив, що веде до успіху компаній. Менеджмент за принципами створення «культури щастя» беруть на озброєння все більше керівників.
— Хочемо стати прикладом для інших роботодавців і змінити їх ставлення до підлеглих на краще, — резюмує Микола Сиченко. — Вже сьогодні помічаю, як це відбувається у місті та області. Компанії активніше інвестують кошти у свій благоустрій та комфорт підлеглих. Наше підприємство складає серйозну конкуренцію роботодавцям, бо люди хочуть працювати у кращих умовах і йдуть до нас. Не лише тому, що ми маємо змогу платити більшу заплату, а й забезпечуємо повний соціальний пакет. Тільки мотивуючи колектив, можна розраховувати на успіх.
Проект Інституту корпоративного щастя вже стартує на «Лесі». Фахівець-куратор досліджуватиме думки працівників фабрики, їх бажання та мрії, щоб допомогти стати щасливішими. І, разом із тим, вивести підприємство на новий рівень розвитку.
Вже декілька місяців у цехах висять банери, на яких працівникам запропоновано розповідати, від чого залежить їх щастя. Думки людей різні: від дрібних бажань на кшталт наявності кавового апарату на дільниці (такі бажання керівництво одразу виконує, мотивуючи: «Якщо це зробить працівників щасливішими, то чому б ні?») — до більш глобальних бажань: аби члени родин, наприклад, були здоровими.
Один із найуспішніших підприємців світу Річард Бренсон, власник конгломерата «Virgin Group» (сюди входять компанії бізнесмена від звукозаписуючих студій, музичних магазинів та видань — до авіакомпаній та космічного туризму) пояснює свій успіх звичайними, на перший погляд, історіями. Якось він помітив, що на п’яті стюардеси його авіакомпанії наклеєний пластир. Було очевидно, що нове взуття натерло ногу, стюардесі було боляче ходити і вона не могла усміхатися клієнтам. «Ми знайшли для неї зручне взуття, аби їй було комфортно працювати. Ставте співробітника на перше місце, клієнта — на друге, акціонера — на третє», — дає пораду власник компаній тим, хто прагне успіху. На фабриці «Леся» прислухалися і продовжують активно працювати у напрямку успішного менеджменту.
Юлія КЛИМЧУК