Мріяла бути, як Алла Мазур. Тепер працюють на одному каналі

Мріяла бути, як Алла Мазур. Тепер працюють на одному каналі

Алла Стащенко (ліворуч) під час презентації нового проекту «Громада на мільйон» на «1+1»ЯК ВИПУСКНИКИ НАШИХ ШКІЛ ДОСЯГАЮТЬ ОМРІЯНИХ ВИСОТ
Спілкуватися з журналістом провідного всеукраїнського телеканалу — схоже на спробу спіймати білку в колесі. Якщо у якогось посадовця від напруженої роботи википатимуть мізки і він відкладатиме пропозицію інтерв’ю на невизначений час, то у медійників, навіть у круговерті робочих буднів, завжди знайдеться час на інших — кому, як не нам, знати, що кувати залізо треба, доки воно гаряче.
Наша землячка — випускниця гімназії Алла Стащенко, вже 15 років працює на столичному телебаченні. Колись вона мріяла про телевізійну кар’єру, тепер її робота — креативний продюсер на «1+1», раніше — редактор на «Інтері», «Новому каналі». Зірки шоу-бізнесу, їх історії та цікаві випадки з життя пересічних людей — частина її діяльності. Перед тим, як глядач почує у студії розповіді героїв та коментарі експертів, — велика команда готує програму до ефіру.

З фронтменом гурту «Антитіла» Тарасом Тополею та співачкою Ольгою Цибульською (праворуч)У перервах між дзвінками до зірок шоубізу та експертів Алла підтримала мою пропозицію інтерв’ю. Попри те, що у цей час вона сиділа на засіданні у Верховній Раді, а старший син щойно сповістив, що почувається зле. «Лишайся вдома і чекай на мене», — написала йому ділова молода мама, паралельно відправляючи е-мейли по роботі і плануючи похід на завтра до гастроентеролога, через що довелося скасувати декілька зустрічей: «У Києві інакше не можна, якщо ти хочеш робити кар’єру і бути мамою», — написала мені Алла. — Інколи почуваєшся мачухою, але таке життя. Давай свої запитання».
— Алло, працювати на провідному телеканалі — важливе досягнення для дівчини з провінційного міста. Це була твоя мрія чи випадковість?
— У дитинстві усе було логічно: по телевізору спостерігала за Аллою Мазур, мене теж звати Алла, і я хотіла, як вона, працювати у новинах. А якщо серйозно, то дуже любила читати, писати твори і хотіла заробляти гроші. Ще я фанатіла від серіалу «Беверлі-Хілз» і придумала, що можу бути журналістом шкільної газети, як герої фільму, чи журналістом місцевої газети. З шостого класу почала писати у «Лесин край» якісь замітки. Зараз розумію, що то була маячня, але вдячна, що мені не відбили охоту. Я так марила тією журналістикою, що постійно загадувала бажання вчитися в Інституті журналістики, і воно збулося! Перемогла у Всеукраїнському конкурсі «Шанс», без екзаменів вступила в університет Шевченка.
Екс-міністр закордонних справ України Б.І.Тарасюк дарує блокнот майбутній журналістці за найкраще запитання
— Як потім перетворювала мрію у реальність?
— Працюю з першого курсу. Починала стажером на Першому національному — у серйозній аналітичній програмі «СВІТ.Огляд», вступивши на міжнародну журналістику. Але розчарувалася, бо міжнародна журналістика — це не мандрувати країнами і робити прямі включення. Це сидіти і читати іноземні новинні стрічки… Шукала себе довго. Потім були новини на «Новому каналі», у «Репортері». Коли тобі 20, то соціальні і політичні теми не викликають захвату, хочеться драйву! Тому пішла у шоу-бізнес — працювала журналістом на музичному каналі. Найкрутіша робота для студента — тусуватися з зірками, брати інтерв’ю, дружити з ними і отримувати за це гроші. Згодом стала працювати гостьовим редактором, а далі була пауза на рік, бо народився малюк.
— Цікаво, тобі декрет не завадив розвиватися, адже саме у цей час здійснилася твоя мрія працювати на «1+1»?
— Так, у декреті я написала круту «магістерку», і мене запросили на «плюси». То було перше пришестя на канал — на «Сніданок». Було дуже страшно, бо то була мрія. Це період, про який кажуть: очі бояться, а руки роблять. А потім на «Новому каналі» вирішили оновити «Підйом». У мене на той момент було дві пропозиції працювати: на «Інтері» — інформаційним редактором новин і на «Новому» — у «Підйомі». Спочатку обрала «Інтер», бо на той час це був найкрутіший канал. Але мені здалося там так нудно, у тих новинах. Переконана, що треба йти туди, де тебе ковбасить від роботи, де ти кайфуєш! Тож, коли вдруге зателефонував продюсер «Підйому», то я погодилася.
— «Підйом» із Сашком Педаном, Ольгою Фреймут та Сергієм Притулою називають найкращим за історію ранкової програми. Опісля ведучі зробили стрімку кар’єру. Як гадаєш, у чому секрет?
— Ми з командою робили неймовірні речі — кайфували і відривалися. Жили на роботі — були, як одна велика родина. Ми й сьогодні зустрічаємося двічі на рік усією командою «Підйому», хоча працюємо на різних каналах. Збираємося, щоб згадати ті славні часи і потішитися теперішніми успіхами кожного з нас. Притула якось про це написав у ФБ: «Найважливішим досягненням нашого колективу є 8 діток, які народилися у період від останнього ефіру 27 травня 2011 року по сьогоднішній день! На жаль, зібралися не усі: хтось працював, хтось із дитиною, хтось мандрує по блокпостах під Маріуполем, але більшість збіглася! Багато хто вже не працює на каналі, проте наші «нитки» — ну, дуже міцні!» Ось так.
— Педан, Фреймут і Притула змінилися після того, як стали зірками?
— Вони стали відомими вже під час роботи у «Підйомі». Звісно, люди змінюються, у них — вища планка, вони розвиваються, ростуть.
— У стрімкому столичному вирі життя, слава Богу, знаходиться час і сім’ю створити, і дітей народити. Але твоє життя, тим не менше, відбувається на роботі?
— Так. Мій другий декрет тривав… аж 3 місяці. З нього вийшла одразу на два проекти: «Про життя» з Андрієм Пальчевським та «Педан-Притула шоу». Добре, що канали знаходяться на паралельних вулицях! На цих проектах я була гостьовим редактором, стар-менеджером. Потім був «Інтер» — «Стосується кожного», де теж працювала гостьовим редактором. Згодом сталося «друге пришестя» на «плюси» і період роботи над реаліті-шоу: «Інспектор Фреймут», «4 весілля», «На ножах».
— Що саме входить в обов’язки гостьового редактора на телебаченні?
— Він запрошує на програму експертів. Робота залежить від формату і мети проекту: якщо програма інформаційна, то це має бути експерт-професіонал, ім’я якого говорить саме за себе. Якщо інтертеймент (розважальний напрямок) — тоді, звісно, важливими є епатаж, гумор, харизма, зірковість, якщо ток-шоу — експерт має бути оратором, якого цікаво слухати.
У студії телепрограми «Стосується кожного» на «Інтері»— Участь яких зірок гарантовано забезпечує програмі рейтинг?
— Успіх забезпечують люди на хвилі успіху. Зараз гарантовано будуть дивитися будь-яке шоу з Монатіком, Тіною Кароль, Джамалою, гуртом «Время и Стекло». Важливо враховувати цільову аудиторію, на яку працюєш. Скажімо, бабусі, які дивляться «Інтер», не дуже будуть радіти Дімі Монатіку або Позитиву, а от Наталю Сумську залюбки послухають.
— Чи з усіма зірками легко працювати? Зіркова хвороба заважає?
— У всіх зірок є зіркова хвороба. Її можна поливати, як квіточку, і вирощувати, а можна нагадувати їм, що ми усі — живі люди: ти співаєш, я створюю якісний телевізійний контент, а дядя Толя вирощує корову і продає смачне молоко. Зрештою, зірки теж хочуть споживати якісне молоко і шукають, де його придбати. У кожного — своя робота, до цього треба ставитися з повагою.
— Програми на ТБ відбуваються за сценарієм? Чи завжди усе проходить, як заплановано?
— Звичайно, сценарій є, але люди — це завжди живий фактор, тому трапляються непередбачувані ситуації. Найяскравіше, до речі, відбувається не за сценарієм. Наприклад, якось ми знімали одну відому молочну торгову марку в «Інспекторі Фреймут. Міста». Я там займалася усіма таємними агентами та розслідуваннями. Так от, моя агентка влаштувалася на завод торгової марки, працювала там. Ми дізналися, що вони експортують за кордон свою продукцію, усе в них круто на виробництві. А коли йшли з перевіркою, плануючи дати їм «Гордість міста», то під час зйомки побачили таргана! Ми були в шоці усі — нагороду не дали, самі геть засмутилися. Нас ще потім звинувачували, що це ми підкинули таргана… За кадром я довго спілкувалася з власниками. Зрештою, ми залишилися у хороших відносинах після зйомок. Найголовніше у нашій роботі — правильно прощатися, на позитиві.
— Чи доводиться каналам платити зіркам за участь у програмах?
— Інколи так, бо це — частина їх роботи.
— Інколи? Тобто, не усі зірки беруть гонорар за участь?
— Так, часом просто можуть прийти, бо є дружні стосунки. Щодо героїв — то у кожного своя мотивація. Нерідко гроші — це остання мотивація, яка керує людиною.
— Я так розумію, що ти маєш круту напрацьовану базу за роки роботи на ТБ. А чи багато справді цінних знайомств?
— Якщо чесно, то база контактів — колосальна. Як кажуть, вирішую усе.
Знайомства — різні. Є «люди-смарагди», яких дуже ціную і збираю в окрему «скарбничку».
Кадри програми «Підйом» на «Новому» каналі— Серед «смарагдів» зустрічаються відомі імена?
— Є й такі. Знаєш, відомі люди — це звичайні люди, зі своїми проблемами, переживаннями і перемогами. Перед прихильниками вони стають такими, якими їх хочуть бачити. От і усе.
— Зараз «1+1» зазнає політичних утисків, про це у новинах часто йдеться. Це позначається на твоїй роботі?
— Я працюю у «1+1 Продакшн», ми займаємося створенням розважального контенту, тому від політики намагаємося триматися подалі.
— Ти зараз керуєш відділом іміджевих проектів, що створюються на «1+1». У чому завдання таких проектів?
— Окрім реклами, йдеться про спецпроекти для крутих брендів та в Інтернеті, створення проектів, які задаватимуть тон у суспільстві. Одним словом, ми маємо бути трендсеттерами суспільної думки (тими, хто задає моду). Останній проект — це соціальний, бізнесово-розважальний проект «Громада на мільйон», де працюю у якості керівника, креативного продюсера. У ньому об’єднані громади України змагаються за інвестиції та продукують ідеї, що змінять життя українців на краще.
— Які висновки ти зробила для себе на цьому етапі кар’єри?
— Всесвіт тебе направляє туди, де тобі треба чогось навчитися. Дуже важливо працювати у тому місці, цінності якого ти поділяєш. Я вдячна Богові за кожен свій проект, вдячна «Новому каналу» за досвід, який отримала. У мене там лишилася купа друзів. Насправді нічого так просто не дається. Настає мить, коли пазли складаються, і ти розумієш, навіщо це було. Я себе питала: навіщо два роки свого життя я віддала темам про те, як тато гвалтує доньку, вбиває і закопує потім... Лише згодом зрозуміла — аби навчитися спілкуватися з усіма верствами людей, щоб зрозуміти, хто чим живе, які проблеми у них, цінності. А потім — створювати телевізійний продукт, який буде близький і цікавий глядачам.
— Дякую за цікаву розмову. Подальших тобі успіхів і цікавих проектів на українському телебаченні!
— Дякую! Привіт Новограду зі столиці!
Юлія КЛИМЧУК