www.zvyagel.com.ua







Праздники Украины

free counters
Сайт СШ №7 г.Новограда-Волынского
Сайт Свято-Троицкого кафедрального собора г.Новограда-Волынского Яндекс.Метрика
МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
Украина онлайн


90% споживачів повинні провести повірку лічильника води. З чого починати, щоб уникнути ажіотажу

13 Квітня 2018 | Оприлюднив: | 250 просмотров
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 оценок, в среднем: 0,00 из 5)
Для того щоб оцінити запис, ви повинні бути зареєстрованим користувачем сайту.
Loading...

Кому й коли потрібно провести повірку лічильника на воду? Як відбуватиметься процедура і які її кінцеві терміни? На ці та інші питання «Звягелю» дали відповідь у КП Новоград-Волинської міської ради «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» заступник начальника Водоканалу з економічних питань Олександр Колесник та начальник юридичного відділу підприємства Надія Осіпчук.
Термін експлуатації лічильника води складає 10-12 років (в залежності від виробника). Міжповірочний інтервал становить 4 роки. Тобто, за винятком нових абонентів Водоканалу, у переважної більшості споживачів лічильники потребують повірки, — стверджують на підприємстві. В адміністрації місцевого Водоканалу оцінюють кількість таких абонентів у 90%.
До необхідності рахувати кожну копійку (в даному випадку — кожну краплину води) спонукає прийнятий Верховною Радою закон про комерційний облік теплової енергії і водопостачання. Закон зобов’язує Водоканал встановити на вході до всіх будинків вузли комерційного обліку води. Далі кожен абонент багатоквартирного будинку в місячний термін повинен повірити свій лічильник (якщо термін його експлуатації — понад 4 роки). У разі, якщо споживач з тих чи інших причин цього не зробив, його через місяць переведуть на сплату води за нормою споживання — в залежності від кількості зареєстрованих у помешканні жителів.
У Водоканалі пояснюють, що є два варіанти. Якщо вашому лічильнику ще довго до кінця терміну експлуатації, то ви можете проводити повірку. Якщо ж лічильник старий (а повірка не продовжує термін експлуатації, а тільки з’ясовує, чи на даний момент лічильник рахує куби води правильно), то краще одразу придбати новий. У будь-якому разі споживач вирішує сам, як йому краще.
ІЗ ЧОГО ПОЧИНАТИ
Після обладнання вузлом комерційного обліку води багатоквартирного будинку в його мешканців буде місяць, щоб провести повірку (чи заміну) лічильника. Щоб не створювати ажіотаж, у Водоканалі заздалегідь розпочали інформаційну кампанію. Тобто, абонентам уже зараз варто подбати про відповідність своїх приладів обліку нормам нового закону.
Для цього потрібно звернутися особисто чи зателефонувати в абонентський відділ Водоканалу (5-62-37 або 2-15-31), щоб отримати дозвіл на розпломбування. До вас прийде контролер і зафіксує останні показники на існуючому старому лічильнику. Цим самим абонент отримає дозвіл на демонтаж лічильника. Тоді споживач приймає рішення: або повіряти старий лічильник (у Житомирі в ДП «Житомирстандартметрологія»: (0412) 42-46-80 — приймальня, (0412) 42-47-23 — бюро прийому замовлень; чи в будь-якій організації, що має відповідну ліцензію, наприклад, у Житомирводоканалі), або встановити новий.
Новий чи старий повірений лічильник потрібно зареєструвати у новоградському Водоканалі. Для цього треба принести в технічний відділ Водоканалу лічильник із паспортом на нього, зареєструвати прилад і написати заяву на опломбування, а також сплатити 23,70 грн. — вартість пломби (й обов’язково зберегти квитанцію, щоб потім показати її пломбувальнику). Тоді встановити лічильник. У визначений день до вас прийде представник Водоканалу й опломбує новий (чи старий повірений) лічильник.
Після написання заяви на розпломбування в абонента є місяць на всі вищеописані дії. Протягом цього часу він сплачує за середнім своїм споживанням води за останні три місяці. Після опломбування сплата йде, відповідно до показів нового лічильника. Якщо вся процедура (від розпломбування до опломбування) тривала менше місяця, то плата вираховується індивідуально за кількість днів. Якщо ж споживач не вкладеться в місячний термін, то за перевищені дні йому нарахують за нормою споживання.
ЯК ЦЕ РЕАЛІЗОВУЄТЬСЯ ТЕХНІЧНО І ХТО ПЛАТИТИМЕ
У місті Новограді-Волинському діяв тариф на централізоване водопостачання й водовідведення, до структури якого не входила складова на повірку лічильника, його монтаж і демонтаж.
Тому демонтаж, повірку і монтаж лічильника абонент повинен проводити за власні кошти. Кажучи по-простому, більшості споживачів доведеться скористатися послугами сантехніка свого ОСББ.
Технічно, після зняття лічильника, кінці труби можуть бути з’єднані якоюсь вставкою. У Водоканалі стверджують, що це — не їхній клопіт, оскільки за стан внутрішньобудинкових мереж та їх експлуатацію відповідає споживач і ОСББ.
На жаль, навіть якщо бути оперативним, то за один візит представника Водоканалу (щоб одразу в його присутності провести й демонтаж і монтаж), вирішити проблему не вдасться. На Водоканалі працює лише один пломбувальник, в якого буває до півсотні викликів по місту за день. Тож, чекати, доки триватимуть операції демонтажу-монтажу в одній квартирі, він не має можливості.
До 2011 року у новоградського Водоканалу діяв договір із ДП «Житомирстандартметрологія». Відповідно до нього, представники з Житомира орендували на першому поверсі Водоканалу приміщення, де діяла повірочна лабораторія. Споживачі, в яких добігав кінця міжповірочний інтервал, мали змогу провести повірку лічильника в Новограді.
Але після скарги одного з місцевих мешканців до Антимонопольного комітету (що Водоканал не має свідоцтва на проведення повірки, хоча підсумкове маркування лічильника відбувалося житомирським представником), лабораторія в Новограді була закрита. Водоканал сплатив штраф.
На підприємстві стверджують, що нині ведуть перемовини, щоб її відновити на базі Водоканалу (щоб був представник, який має посвідчення метролога, сертифікат і т.д.) і новоградці мали можливість повіряти лічильники на місці, проте, коли це станеться (і чи станеться), — відповісти не готові.
ЯК ПРОХОДИТИМЕ ВСТАНОВЛЕННЯ ВУЗЛІВ КОМЕРЦІЙНОГО ОБЛІКУ
Переведення всіх багатоквартирних будинків на комерційний облік води має бути завершено до серпня 2019 року. Зрозуміло, що в місті це триватиме поетапно. Щойно якийсь будинок обладнають вузлом комерційного обліку, його споживачі будуть сповіщені про необхідність у місячний термін повірити свої лічильники (див. вище).
Середня вартість одного вузла комерційного обліку води становить 9 тис. грн. Це — побудинковий вузол (тобто, один на увесь будинок). Багатоповерхових будинків — 223.
Встановлення такого вузла супроводжуватиметься заміною вводу, засувок, запірної арматури, фільтрів, обладнанням обвідної лінії з засувом тощо. Для будинків, що не мають підвальних приміщень, — ще дорожче.
Фінансування робіт відбудеться за рахунок міського бюджету. Закон передбачає, що органи місцевого самоврядування, відповідно до затверджених програм, можуть приймати рішення про виділення коштів із місцевого бюджету на оснащення вузлів комерційного обліку будівель, які на день набрання чинності були приєднані до зовнішніх інженерних мереж, а також на забезпечення охорони. Охорона буде покладена на ОСББ, оскільки на вузли обліку після їх встановлення поширюється дія законодавства про спільне майно багатоквартирного будинку. Водночас абонентський облік і обслуговування вузла проводитиме Водоканал.
У випадку з Теплокомуненерго, яке вузли комерційного обліку теплової енергії почало встановлювати раніше, підприємство використало власні кошти, оскільки в їхній тариф закладено 5% рентабельності. У тарифі Водоканалу, стверджують на підприємстві, рентабельність складає 0%.
ЩО ЦЕ ДАСТЬ
За рахунок власних обігових коштів Водоканал уже провів перший етап встановлення вузлів комерційного обліку. Ними обладнали шість багатоквартирних будинків ОСББ «Колорит».
Комерційний облік за березень показав, що всього по ОСББ «Колорит» різниця між використаною водою, згідно з показниками побудинкових і поквартирних лічильників, становить 419,9 куб. м, або 13,6%. У грошовому виразі Водоканал втрачає 11,5 тис. грн. щомісяця від недообліку води в цих будинках.
На підприємстві провели розрахунки й прийшли до висновку, що загалом за місяць по всіх 223 багатоповерхових будинках Водоканал недообліковує близько 15,6 тис. кубометрів води. А це — щомісяця 428 тис. грн. лише у багатоквартирному секторі міста.
Є багато квартир, де прописана одна особа на нормі споживання, і доступу для перевірки туди немає. Але, зі слів сусідів, відомо, що без реєстрації там проживає значно більше людей, — наводять одну з причин недообліку на підприємстві. Крім цього, є втрати в гнилих мережах, крадіжки тощо. Закон чітко регламентує: за воду, що йде до вузла комерційного обліку, відповідає Водоканал, далі — споживачі. Але Водоканал повинен отримати кошти за всю воду, яку доставив до будинку. Якщо там крадуть чи є втрати, то мешканці (ОСББ) повинні вирішувати цю проблему, щоб не платити за себе й «за того хлопця».

* * *

Попри те, що закон набрав чинності ще у серпні минулого року, на сьогодні ані Кабмін, ані Мінрегіон не розробили відповідні підзаконні акти (хоча це мало відбутися протягом 3-6 місяців). Іншими словами, на сьогодні конкретної формули розподілу недооблікованої води між споживачами із лічильниками і тими, хто на «нормі», немає.
Втім, це не означає, що така методика не з’явиться із дня на день. Тож, краще завчасно подбати про встановлення повіреного лічильника й бути максимально готовим до змін.

Олег БРЮХАНОВ

Вы должны войти что бы писать комментарии.

Позначки:, , , ,