Підписи містян за звільнення керівника Водоканалу зібрано, але влада — проти

Підписи містян за звільнення керівника Водоканалу зібрано, але влада — проти

\"ПідписиНа сайті єдиної системи місцевих петицій 14 серпня з’явилася відповідь влади на вимогу звільнити з посади керівника Новоград-Волинського водоканалу Аллу Левицьку. Автором петиції є член виконкому міської ради Олександр Куценко, збір підписів було розпочато 24 липня (необхідну кількість у 200 голосів набрано).
Нагадаємо, у петиції йшлося про те, що «громада міста вимагає достроково розірвати трудовий договір з Левицькою А.П. та призначити публічний конкурс на обрання нового керівника комунального підприємства ВУВКГ з незалежним від міського голови складом конкурсної комісії у вигляді представників громадських організацій, фахівців та людей з довірою суспільства».
Серед причин, що викликають незадоволення роботою Водоканалу:

  • створення боргу перед Житомиробленерго у розмірі більше 980 тис. грн.;

  • допущення 95% зношення водопровідної мережі;

  • повна відсутність взаємодії із населенням;

  • постійні перебої подачі води;

  • відсутність стратегії виведення підприємства з кризи;

  • наявність судового рішення за справою з ознакою корупції;

  • невідповідність якості стандартам питної води;

  • критичний обсяг втрат води на підприємстві (у середньому за рік піднято води з річки Случ близько 3 млн. куб., реалізовано населенню 1,4 млн. куб.).


Нижче подаємо повну відповідь на петицію.
«Щодо створення боргу перед АТ «Житомиробленерго» у розмірі більше 980 тис. грн. повідомляємо, що обігові кошти підприємства складаються з коштів, які сплачують абоненти за отримані послуги з водопостачання і водовідведення та коштів, що надходять із державного бюджету, як відшкодування за надані населенню пільги та субсидії.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 №329 внесені зміни до порядку нарахування субсидій населенню (кількість отримувачів субсидій зменшилась).
Заборгованість населення за отримані послуги з водопостачання та водовідведення на 01.07.2018 становила 1983,9 тис. грн.
Заборгованість за спожиту електроенергію станом на 01.08.2018 складає 1383,0 тис. грн., з них несплачена частина нарахувань за червень місяць у сумі 584,0 тис. грн. та 799,0 тис. грн. — сума оплати за липень 2018 року.
Дану заборгованість реструктуризовано до 01.10.2018 р., підписано відповідний графік погашення заборгованості за енергопостачання з АТ «Житомиробленерго», гарантом по сплаті якого виступає кекрівник ВУВКГ Левицька А.П.
Щодо допущення 95% зношення водопровідної мережі.
Станом на 01.01.2018 р. на балансі ВУВКГ перебуває 221 км водопровідних мереж та 89,5 км каналізаційних мереж. Із них 21% (43,6 км) та 11% (9,7 км) водопровідних мереж повністю використали свій термін експлуатації.
Вартість заміни 1 км водопровідних мереж діаметром 150 мм становить біля 1 млн. грн. Це найбільш дороговартісні проекти з дуже значним терміном окупності. Фінансування таких проектів можливе лише за участі ВУВКГ у грантових інвестиційних Програмах (державних, міжнародних).
У рамках кредиту МБРР (з 2012 р. — 2014 р.) було замінено 5 км водопровідних мереж з 10-ти найбільш аварійних (вул.Ціолковського — вул.Західна, вул.Героїв Майдану, вул.Лідівський шлях).
Негайної заміни потребує водопровідна мережа діаметром 150 мм протяжністю 2,8 км вул. Гетьмана Сагайдачного — житловий масив «Кар’єр» (проектно-кошторисна документація виготовлена).
Крім того, на водопровідних мережах міста під час проведення планових промивок проводяться роботи з заміни запірно-регулюючої арматури. З 2012 р. по перше півріччя 2018 р. включно замінено 94 засувки на водопровідних мережах, зокрема: протягом 2017 р. та І півріччя 2018 р., за рахунок коштів підприємства, проведено заміну 11 засувок на основних водогонах міста.
Щодо питання повної відсутності взаємодії з населенням.
Водоканал із абонентами має договірні відносини і взаємодіє з населенням в межах договірних зобов’язань. Для більш широкої взаємодії ведеться робота щодо створення сайту підприємства, що дасть можливість передачі показників індивідуальних лічильників питної води в електронному режимі.
Заплановано відкриття офіційного сайту у жовтні 2018 року. Усі необхідні об’яви розміщуються у місцевих друкованих та електронних ЗМІ.
Крім того, однією з взаємодій із населенням є відвідування споживачів контролерами ВУВКГ, які в процесі виконання службових обов’язків надають роз’яснення, пов’язані з діяльністю ВУВКГ.
Щодо питання постійного перебою подачі води.
Підприємство працює у безперебійному режимі, вода у місто подається цілодобово. Технологічний регламент підприємства передбачає проведення планових робіт з промивки водопровідних мереж двічі на рік, про що споживачі послуг заздалегідь повідомляються через ЗМІ. Щодо аварійних ситуацій, то ліквідація аварій відбувається без попередження впродовж доби, згідно з чинним законодавством (постанова КМУ №630 від 21.07.2005 р. із внесеними змінами).
Відсутність стратегії виведення підприємства з кризи.
Рішенням сесії міської ради від 22.12.2017 р. №429 затверджено «Програму розвитку комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» на 2018-2025 роки», де обумовлені пріоритетні напрямки розвитку підприємства.
При розгляді даної петиції на засіданні постійної комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства та екології, яка відбулася 08.08.2018, протокольно доручено керівнику ВУВКГ Левицькій А.П. розробити стратегію виходу комунального підприємства з кризи, яку подати на розгляд комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства та екології впродовж місяця. Ще через місяць відзвітувати про хід виконання та реалізації даної стратегії.
У тяжкому фінансовому стані підприємства водопостачання перебувають з 2000 р., коли були відмінені дотації з державного бюджету, чим було перекладено все фінансове навантаження на підприємства та міські бюджети. Як результат, такий стан призвів до збільшення тарифів.
До 2015 р. у державі діяло перехресне субсидіювання, тобто промисловим підприємствам та бюджетним установам встановлювалися значно вищі тарифи, ніж населенню. З 2015 р. тариф для всіх споживачів однаковий. Іншого шляху надходження коштів на підприємство, ніж відшкодування через тариф, не існує, адже надання послуг із централізованого водопостачання та водовідведення є основною ліцензованою діяльністю підприємства. Згідно з діючим законодавством, саме ця діяльність повинна бути беззбитковою.
Постійне зростання цін на основні статті витрат та тривалий процес перегляду тарифів призводить до постійного балансування підприємств галузі на межі банкрутства. Для припинення такого стану, необхідно КМУ прийняти ряд підзаконних нормативних актів, що передбачено частиною 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» № 2119-VІІІ від 22.06.2017 року (далі - Закон), який набув чинності з 02.08.2017 р. Зокрема, і внесення змін у Постанову КМУ від 21.07.2005 р. № 630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», що дасть змогу застосовувати їх норми для стабільної, беззбиткової роботи підприємства.
Керівництво ВУВКГ неодноразово брало участь у зустрічах з Асоціацією підприємств водопровідно-каналізаційного господарства «Укрводоканалекологією» та Асоціацією «Питна вода України», де піднімалось зазначене питання, у результаті чого Асоціації звернулись до КМУ щодо вирішення даної проблеми.
У зв’язку з неприйняттям ряду нормативно-правових документів, ВУВКГ втрачає за надані послуги з водопостачання та водовідведення орієнтовно 600 тис. грн. на місяць.
У відповідності до Закону, в 36-ти багатоквартирних будинках були встановлені вузли комерційного обліку. З них, у 21-му будинку даний облік відпрацював повний календарний місяць. Як результат, кількість води, що використана мешканцями будинку згідно з показами загальнобудинкового лічильника, значно більша за кількість води, що використана мешканцями за цей же період у відповідності до показів квартирних лічильників. Різниця між показами будинкового та сумою поквартирних лічильників води в середньому становить 98 м3/будинок/місяць.
У місті налічується 225 багатоквартирних будинків. Таким чином, щомісячно Водоканал у середньому надає, але не виставляє до оплати 22,05 тис.м3. При тарифі на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення 28,72 грн./м3 це становить 633,3 тис. грн.
ВУВКГ надалі проводиться встановлення побудинкових вузлів комерційного обліку, що після прийняття необхідних нормативно-правових актів у подальшому призведе до зменшення втрат води.
Що стосується наявності судового рішення за справою з ознакою корупції, роз’яснюємо, що стаття, згідно з якою було притягнено керівника підприємства Левицьку А.П. до адміністративної відповідальності, а саме ст.172-7 КУпАП, яка передбачає адміністративну відповідальність у разі неповідомлення особою безпосереднього керівника у випадках, передбачених законом, про наявність конфлікту інтересів.
Пунктом 2 даної статті визначено, що під конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між особистими інтересами особи та її службовими повноваженнями, наявність яких може вплинути на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень.
Рішення суду про притягнення Левицької А.П.
до адміністративної відповідальності базувалося на тому, що вона не повідомила про працюючих родичів своє керівництво. Санкція даної статті передбачає накладання штрафу, який Левицькою А.П. був сплачений у повному обсязі.
Для запобігання у подальшому виникнення конфліктних ситуацій, до відома міського голови, як безпосереднього керівника Левицької А.П., для усунення даного правопорушення, 12.03.2016 року було надано повну інформацію про працюючих на підприємстві родичів (лист № 193 від 12.03.2016 р.), чим виконано вимоги ст.172-7 КУпАП. Тобто, на момент підписання контракту з керівником комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» дане правопорушення було усунено.
Щодо невідповідності якості стандартам питної води. Підприємством виробляється питна вода, яка відповідає усім вимогам ДСанПіНу 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною». У зв’язку з високою зношеністю зовнішніх та внутрішньобудинкових мереж та запірно-регулюючої арматури, має місце вторинне забруднення води в розподільчих мережах у разі втручання в мережі (відкриття-закриття засувки, відкриття пожежних гідрантів). Виходом з даної проблеми є заміна застарілої водопровідної мережі.
Щодо питання критичних обсягів втрат води на підприємстві. Необліковані втрати по ВУВКГ у поточному році становлять 37,5%. Втрати виникають при підйомі та подачі води у розподільчу мережу. Підйом — це процес подачі води, яка забирається з річки і подається на очистку (виготовлення) питної води. Далеко не уся питна вода подається у розподільчу водопровідну мережу міста, значна її частина використовується на технологічні витрати (миття фільтрів, відстійників, резервуарів чистої води), без чого неможливий процес приготування питної води.
Подача — це товарна питна вода, яка подається у розподільчу водопровідну мережу міста для забезпечення потреб споживачів. При здійсненні подачі питної води також виникають втрати у розподільчих мережах (аварії). Протягом 2017 р. було 60 аварій на 100 км, а за перший квартал 2018 р. — 35 аварій на 100 км аварій. Тому твердження «критичні втрати» є абсолютно необгрунтованим.
Як було зазначено вище, через неврегульованість діючого законодавства, у середньому ВУВКГ щомісяця не виставляє до оплати 22,05 тис. м3 води та стоків, які списуються підприємством у витоки.
Усі витрати у ВУВКГ обгрунтовані та оптимізовані. Для виходу підприємства з кризи у першу чергу необхідно, щоб КМУ прийняв ряд підзаконних нормативно-правових актів. Для виключення вторинного забруднення води у розподільчих мережах необхідно проводити заміну як зовнішніх, так і внутрішньобудинкових мереж.
Зазначена петиція розглядалася на засіданнях постійних комісій міської ради з питань житлово-комунального господарства та екології, з питань містобудування, архітектури та земельних відносин, які висловилися проти звільнення керівника ВУВКГ.
Враховуючи вищевикладене, звільнення керівника підприємства «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» призведе до дисбалансу діяльності підприємства.
О.В.ГВОЗДЕНКО, в.о міського голови