Переможний рецепт тримають у секреті

Переможний рецепт тримають у секреті

ВЧИТЕЛІ З МІСЬКОГО ЛІЦЕЮ №4 СТАЛИ ФІНАЛІСТАМИ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ФЕСТИВАЛЮ «НАУКА НА СЦЕНІ»
Як за допомогою борошна, крохмалю, солі, крему й ароматизаторів створити натуральний пластилін, вивчити англійську мову, географію, інформатику, хімію? «Дуже просто!» — стверджують троє молодих учителів ліцею №4: «З екопластиліну можна виліпити фігурки тварин, спілкуватися англійською про них та їхні різновиди, вивчати паралелі й меридіани місць їхнього існування… І ще багато чого — все залежить від фантазії вчителя та учнів».
Наприкінці жовтня у Харкові відбувся заключний відбірний етап ІІ Всеукраїнського фестивалю «Наука на сцені». За цією назвою — одна з найбільших міжнародних асоціацій учителів STEM-освіти, до якої долучилися освітяни 32 країн Європи, у тому числі — України. Головною подією українського фестивалю став «Ярмарок педагогічних інновацій». Його відвідали близько дев’ятисот зацікавлених осіб, котрі мали можливість ознайомитися з цікавими творчими проектами учасників. Із 43 проектів, поданих 56-ма учасниками, журі обрало 10 найкращих, які представлятимуть Україну в кінці листопада 2019 року на Восьмому міжнародному фестивалі «ScienceonStage» у Португалії.
Надзвичайною подією в житті новоградської освіти стало потрапляння до числа фіналістів (переможців) проекту вчителів ліцею №4 — Оксани Колесник (вчитель інформатики), Юлії Челядіної (вчитель англійської мови) й Олени Зозулі (вчитель географії).
Їхній проект «Живи яскраво» — це власноруч, спільно з учнями, розроблений і виготолений екопластилін, який можна широко застосовувати в навчальному процесі для наочності тих чи інших подій, предметів та явищ.
— У травні цього року ми знайшли в Інтернеті інформацію про щорічний фестиваль наукових ідей. Головні умови до проекту — економічність, екологічність і простота. У нас виникла ідея, якою ми зацікавили учнів, переважно — п’ятикласників. Діти «загорілися», пропонували свої рецепти пластиліну. Разом, шляхом експериментів, віднайшли оптимальний варіант із нешкідливих компонентів, — розповідає кандидат педагогічних наук, вчитель інформатики ліцею №4 Оксана Колесник.
Тріо вчителів-винахідників пройшло три етапи відбору. Оголошуючи десятку переможців, не акцентуючи увагу на місцях, журі ІІ Всеукраїнського фестивалю «Наука на сцені» назвало їх за ліком третіми. Відзначимо, що проект учителів Новоград-Волинського ліцею №4 — єдиний із Житомирської області, що увійшов до числа кращих.
— Переможний рецепт не розголошуємо, — жартують освітяни. — Нам порадили попрацювати над удосконаленням нашої розробки, написати наукову статтю. Натхнення продовжувати справу є.
Невдовзі потому Оксану Колесник, Юлію Челядіну й Олену Зозулю запросили в якості спікерів на Міжнародну науково-практичну конференцію в Київ. Конференція з теми: «STEM-освіта. Стан впровадження та перспективи розвитку» стала ще одним етапом визнання їхньої роботи. До слова, STEM-освіта — це такий напрям у природничих дисциплінах, коли вчитель намагається складні речі пояснити учням максимально просто, проводить на уроках дослідження і наочні демонстрації.
Лідери ІІ Всеукраїнського фестивалю «Наука на сцені» восени наступного року представлятимуть свої проекти в Португалії. Для новоградських переможців — це новий виклик. Проте, фінансування поїздки в рамках програми передбачено лише для однієї людини. Тож, новоградські освітяни-винахідники, крім втілення своїх наукових ідей, наразі шукають спонсорів. Можливо, є серед місцевих благодійників такі, хто теж вірить, що розвиток науки — одна з кращих інвестицій.
Олег БРЮХАНОВ
Фото Сергія ЩУРУКА