На позачерговій сесії депутати міської ради ухвалили політичні рішення

17 жовтня відбулося засідання позачергової, тридцять п’ятої сесії міської ради сьомого скликання.
Головуючим на час лікарняної відпустки міського голови Віктора Весельського був секретар міської ради Василь Остапчук.
Сесію скликано на вимогу групи з 12 депутатів, які 9 жовтня звернулися до секретаря міської ради з відповідним листом.
Депутати Новоград-Волинської міської ради ухвалили два політичні рішення:

  1. Про звернення депутатів Новоград-Волинської міської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості імплементації так званої «формули Штайнмаєра» та закріплення на законодавчому рівні особливого статусу окупованих територій Донецької та Луганської областей;

  2. Про звернення депутатів Новоград-Волинської міської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо продовження мораторію на продаж земель сільськогосподарського призначення.


Довідково (за матеріалами Вікіпедії). Формула Штайнмаєра — метод імплементації Комплексу заходів щодо виконання Мінського протоколу, запропонований німецьким політиком Франком-Вальтером Штайнмаєром, який полягає в теоретичному варіанті врегулювання війни на Сході України шляхом надання спочатку тимчасового особливого статусу окремим територіям Донбасу, а потім — після доповіді представників ОБСЄ за підсумками виборів на непідконтрольній Україні території — надання постійного особливого статусу цим територіям.
Цей закон набирає чинності о 20:00 за місцевим часом у день голосування на дострокових місцевих виборах в окремих районах Донецької і Луганської областей, які будуть призначені й проведені у відповідності з Конституцією України і спеціальним законом України, що регулює проведення місцевих виборів у згаданих районах. Він діятиме на тимчасовій основі до дня публікації підсумкової доповіді місії ОБСЄ зі спостереження за виборами, відповідно до встановленої практики ОБСЄ про відповідність у цілому позачергових місцевих виборів стандартам ОБСЄ та міжнародним стандартам для демократичних виборів, а також українському законодавству, у якому дається відповідь на питання, погоджене в «нормандському форматі», затверджене Тристоронньою контактною групою і направлене Україною в її листі-запрошенні до Директора БДІПЛ ОБСЄ.
Цей закон продовжує діяти на постійній основі в разі, якщо в підсумковому звіті ОБСЄ буде зроблено висновок, відповідно до встановленої практики ОБСЄ, що позачергові місцеві вибори в окремих районах Донецької та Луганської областей були проведені в цілому у відповідності зі стандартами ОБСЄ та українським законодавством.
Відповідно до Комплексу заходів щодо виконання Мінського протоколу, узгоджених на саміті в Мінську 11-12 лютого 2015 року лідерами Німеччини, Франції, України та Росії у форматі «нормандської четвірки», передбачається:

  • припинення вогню;

  • розведення військ;

  • ухвалення Верховною Радою закону про амністію бойовиків;

  • проведення місцевих виборів під егідою ОБСЄ.


У разі успішного (за оцінкою ОБСЄ) проведення виборів, Україна зобов’язується надати окупованим російськими військами територіям ЛНР та ДНР «особливий режим місцевого самоврядування». Українська влада має отримати контроль над кордоном.
На думку екс-міністра МЗС України Павла Клімкіна, між Україною і Росією існують розбіжності щодо розуміння змісту цієї формули. За заявою чинного міністра МЗС Вадима Пристайка, розбіжності між Україною та Росією щодо змісту «Формули Штайнмаєра» на офіційному рівні відсутні, але домовленості дипломатів не включають пунктів щодо термінів і подробиць проведення виборів у зоні міждержавного конфлікту.
Через те, що «мінські угоди» не виконувалися, у жовтні 2015 року міністр МЗС Німеччини Франк-Вальтер Штайнмаєр на зустрічі голів МЗС «нормандської четвірки» (Україна, Німеччина, Франція та РФ) запропонував власне рішення проблеми миру на Донбасі, назване за його іменем.
1 жовтня 2019 року українська делегація підписала відповідні папери. Від України лист підписав Леонід Кучма, від ОБСЄ — Мартін Сайдік, від Росії — Борис Гризлов. Угода містить секретну частину, яку не було опубліковано.
Контактна група узгодила умови розведення сил на двох пілотних ділянках на Донбасі.
7 жовтня 2019 р. Штайнмаєр у коментарі журналістам розповів про історію виникнення «формули Штайнмаєра» та її основну суть: «Формула не містить нічого більше, ніж спробу зробити з великих кроків, які учасники конфлікту не хотіли робити, низку менших кроків, які, попри їхню сутність та наслідки, досі треба узгодити».
Імплементація комплексу заходів щодо виконання Мінського протоколу, на думку деяких ЗМІ та експертів, передбачає такі кроки:

  • Україна проводить вибори в ОРДЛО без роззброєння бойовиків, відведення російських військ та контролю над кордоном;

  • після проведення виборів Україна надає політичну та економічну автономію ОРДЛО строком на 5 років;

  • услід за виборами Україна оголошує повну амністію всім бойовикам;

  • бойовики отримують статус «народної міліції», керують власними силовими відомствами, під час виборів не складають зброї.


На думку українського дипломата Костянтина Єлісєєва, українська влада наразі перекреслила домовленості на саміті в Берліні 2016 року та прийняла російську логіку виконання Мінських домовленостей без виконання безпекової компоненти.
19 вересня 2019 року в Києві під офісом Президента України відбулась акція протесту, під час якої учасники виступили проти «формули Штайнмаєра» та вимагали не допустити капітуляції України. Подібний протест відбувся також у Запоріжжі.
Із 1 та 2 жовтня 2019 року, після оприлюднення інформації щодо підпису «формули», в Україні почалися масові акції протесту «Ні капітуляції!» Найбільші всеукраїнські акції відбулися 1, 2, 6 та 14 жовтня. Із того часу обласні та міські ради ухвалюють звернення до державної влади проти ухвалення «формули Штайнмаєра», капітуляції та щодо подібних і суміжних питань. ЗМІ самопроголошених «ДНР», «ЛНР», а також Росії потрактували підписання «формули Штайнмаєра» як власну значну перемогу.
Підготував Олег БРЮХАНОВ