На нашій вулиці… або Чому пам’ятником на початку вулиці Вокзальної має стати паровоз

На нашій вулиці… або Чому пам’ятником на початку вулиці Вокзальної має стати паровоз

Так зазвичай розпочинають розповідь, коли хочуть сказати щось важливе, цікаве про місце, де живеш. У цих словах оповідач акцентує увагу на місцині, яка стала для когось рідною, неповторною на багато літ або навіть на все життя.
Для багатьох мешканців залізничного мікрорайону такою є вулиця Вокзальна. І хоч вона зовсім не претендує на статус центральної, вишуканої, проте відрізняється своїм неповторним колоритом. Адже де іще можна засинати і прокидатися під гуркіт потягів, чути гучні перемовини залізничних диспетчерів по вуличному радіо. Урешті, щодня бачити щасливих пасажирів — від’їжджаючих і прибулих. Адже вокзал — то місце зустрічей та розлук…
Цікавими були розповіді про Вокзальну з вуст моєї тітки Наталії Іванівни. Вона тут мешкала ще до війни. Вулиця була такої ж протяжності, вимощена бруківкою. По ній рухався переважно гужовий транспорт, дуже рідко — колишні автівки ЗІС. Забудована Вокзальна була скромними одноповерховими хатами. Найпримітнішим і чи не єдиним підприємством було «Заготзерно». У війну, під час німецької окупації, у багатьох мешканців проживали загарбники. Вони змушували всіх дотримуватися «нового порядку». А на початку січня 44-го під натиском радянської армії спішно залишали Звягель…
У 60-ті Вокзальна мало чим відрізнялася від довоєнної. Та ж бруківка, яка була викладена лише до вокзальної площі, а далі — у бік 2-го переїзду — суцільне бездоріжжя. У непогоду там мало не тонули коні разом із підводами. Цей район — низинний, і тому був важкопрохідним.
Лише в першій половині 60-х сюди нарешті прийшов асфальт. Звісно, багато тутешніх мешканців трудилося на залізниці. Тут виросли справжні династії — Зикіних, Вручинських, Костишиних…
— Наші всі теж працювали на станції. Батько — черговим по вокзалу, мама — прийомоздавальником, сестра — диспетчером, дядько — касиром. Та і я все життя — машиністом тепловоза, — розповів ветеран праці, мій однокласник Юра Оржехівський.
До речі, у нашому класі навчалося немало представників залізничного колективу: Плисак, ті ж Оржехівські, Кузьменко (був начальником станції) та інші. Та й наша 9-та школа свого часу називалася залізничною, №35.
У 70-ті роки Вокзальна стала розбудовуватися. З’явилися нові, сучасні індивідуальні будинки, прокладали водогін, електролінії, бо досі енергію подавали з відомчої підстанції. Була в мікрорайоні і своя лікарня, де працювали досить досвідчені медики на чолі з п. Шугалей. Діяв свій відомчий дитсадочок, був також продмаг від Коростенського відділку залізниці, прекрасна їдальня, клуб і навіть своя лазня з парилкою.
Із часом вулиця все більше осучаснювалася. Років тридцять тому тут звели першу п’ятиповерхівку, згодом — ще одну. За останні 10-15 років тут наче гриби після дощу виросли багато приватних установ, магазинів, СТО, різних баз і навіть кондитерська… Вулиця, схоже, підтягується до сучасних, цивілізованих. Тепер майже кожна оселя має природний газ, усі блага Інтернету…
Проте, головним багатством, звісно, залишаються мешканці Вокзальної — прості, привітні, доброзичливі, працьовиті люди. Тому вважаю, що пам’ятник на початку Вокзальної має стати символом залізниці (наприклад, макет паровоза), її людей.
Віктор САВИЦЬКИЙ, син залізничника, журналіст