Золото в бізнес-рейтингу і нова японська філософія на швейній фабриці «Леся»

Золото в бізнес-рейтингу і нова японська філософія на швейній фабриці «Леся»

Німецькі бізнес-партнери з компанії «Бракс» активно підтримують колег із «Лесі» у впровадженні успішної японської філософії на підприємствіЯпонська філософія «Кайдзен» («kai» — «зміна» і «zen» — «добре») — це сучасна практика управління підприємством, яку почав впроваджувати власник швейної фабрики «Леся» Микола Сиченко. Підприємство третій рік поспіль отримує престижне звання «Лідер галузі» в легкій промисловості — нещодавно «Леся» знову отримала золото в бізнес-рейтингу-2019. На фабриці цю відзнаку зустріли з гордістю й почали впроваджувати новий проект Інституту «Кайдзен». Це, очікують, призведе до нової революції успіху на підприємстві.
— У рамках проекту компанія проходитиме повну трансформацію, — розповів власник Микола Сиченко. — Проекти «Кайдзен» успішно реалізовують у світі. Сьогодні в нас працюють декілька консультантів. Фабрика повністю змінить організаційну структуру, підходи всередині колективу та по відношенню до якості продукту. Наша мета — підвищити продуктивність праці на 10%, на стільки ж — рівень якості. Результати консультантів — від 20 до 40%, але, враховуючи, що «Леся» вже досягла високих результатів і стандартів, це для них — нелегке завдання. Сподіваємося, невдовзі таки зможемо розраховувати на новий якісний результат.
Для японців є почесним завжди доводити справу до досконалості. Навіть якщо ти двірник, — не жалійся, а шліфуй навики. Тому японці не змінюють місце роботи в пошуках ідеальної, а можуть втілити свої мрії в реальність де завгодно. Уся справа, вважають вони, у підході. І його називають «кайдзен».
Саме цей підхід сьогодні впроваджують на «Лесі», як і в багатьох відомих компаніях світу. Після Другої світової війни завдяки цій практиці багатьом японським компаніям, зокрема «Toyota», вдалося швидко відновитися. Корпорація «Toyota» до сьогодні регулярно вдосконалює якість і рівень кваліфікації персоналу. Натомість принципи «кайдзен» використовують не лише в Японії, але й в інших країнах. Наприклад, у США вони стали популярними, коли американські компанії зрозуміли, що японці працюють ефективніше. В Україні також багато відомих компаній тепер використовують японську філософію успіху.
Як розповіли на «Лесі», нова філософія зосереджується на безперервному удосконаленні процесів і систем, що не вимагає великих інвестицій і фундаментальних змін, але має великий вплив на людську ментальність.
Над цим ретельно працювали в перший тиждень роботи — через команди з власною атрибутикою та місією прагнули «зав’язати» людей на спільний результат і стратегічні цілі компанії. Аби з роботи працівники йшли додому, як у гості, а верталися на роботу, як до себе додому. Невипадково одна з команд придумала собі назву «Комета» з девізом: «У «Комети» є девіз — ніколи не падати вниз!» — діляться враженнями консультанти проекту на сайті Інституту.
— «Кайдзен» — це японська компанія, зі штаб-квартирою в Швейцарії, — розповів «Звягелю» керуючий Іван Сарвар. — Ми — світові лідери в 60 країнах. «Кайдзен» є важливим компонентом довгострокової конкурентної стратегії багатьох успішних компаній. 21 рік поспіль працюємо в Україні. За цей час 170 українських компаній скористалися нашими принципами «ощадливого виробництва», які мають на меті підвищити рівень працездатності та зменшити кількість браку на виробництві.
Основний намір впровадження цієї системи — стимулювати творчі роздуми, які вимагають нового погляду на шаблонні завдання, визначити сфери, які потребують удосконалення. Безперервне повторення одних і тих самих завдань, вважають японці, призводить до ситуації, в якій працівник втрачає здатність до самостійного розмірковування і не може визначити речі, які треба змінити. Постійне удосконалення також має намір позбавити виробничий процес одноманітності і забезпечити роботу натхненням.
Чи не в кожному українському місті є компанії, яким допомагав покращувати результати «Кайдзен». В одній із таких познайомилися з власником фабрики «Леся». Приїхавши на підприємство, були приємно здивовані тим, як активно використовує керівництво найкращі технології для розвитку. Попереду в «Лесі» — нові обрії. Тепер — з огляду на успіх провідних компаній світу.
Юлія КЛИМЧУК
Фото автора та з мережі