Непрозоре будівництво «прозорого»…

Непрозоре будівництво «прозорого»…

Міський голова Віктор Весельський мріяв увійти в історію Новограда-Волинського як великий будівничий, ініціювавши в центрі міста грандіозне будівництво центру надання адміністративних послуг у форматі «Прозорого офісу». Попри те, що частина депутатського корпусу не поділяла оптимізму міського голови, Віктор Весельський оголосив цей проект ледве не головною метою своєї каденції і «дотиснув» раду погодитися його розпочати. Він запевняв, що, завдяки знайомствам у міністерствах і своїм «зв’язкам» у найвищих колах, досяг домовленостей про фінансування будівництва «Прозорого офісу» за кошти державного бюджету. І невдовзі, уже до Покрови 2018 року, такий потрібний новоград-волинцям проект буде реалізовано.
«Звертаюся до всіх скептиків: «Прозорий офіс» ми здамо на Покрову», — заявив міський голова Віктор Весельський на одному із засідань у приміщенні Будинку рад у січні 2018 року.
Минула Покрова 2019 року, на завершальному етапі перебуває формування бюджету міської ОТГ на 2020-ий рік, аж з’ясовується, що на добудову довгобуду потрібно ще… 10 млн грн. І йдеться вже не про державні кошти, а про ймовірність шалених видатків з міського бюджету.

У ДЕПУТАТІВ ВИНИКЛИ ПИТАННЯ ДО ГОЛОВИ
Оголив проблему під час підготовки до бюджетної сесії депутат Сергій Хапчук.
«Більшість жителів Новограда-Волинського цікавить ситуація навколо будівництва «Прозорого офісу» в центрі міста. Інтригу додає те, що публічно на цю тему ніхто не наважується заговорити. Але доведеться...
Мер міста обіцяв фінансування з держбюджету та відкриття будівлі до 20 жовтня 2018 року. Однак сьогодні влада вимагає внести в проект Бюджету-2020 додатково 10,2 мільйона коштів платників податків на дофінансування будівництва.
Що таке 10,2 мільйона? Це міг бути капітальний ремонт кількох вулиць.
Або половина суми, необхідної для реконструкції центрального парку.
Це — кілька поверхів хірургічного корпусу.
Або 50 врятованих людей, яким можна провести операції на серці.
Тому абсолютно необхідно, щоб міський голова або виконуючий його обов’язки негайно і публічно дав відповіді на прості запитання щодо «Прозорого офісу». Це може бути формат прес-конференції.
Нагадаю, що в грудні 2017 року було оголошено конкурс на «Реконструкцію зі збільшенням розмірів будівлі на вулиці Шевченка, 20, у місті Новограді-Волинському для створення і забезпечення функціонування центру надання адміністративних послуг у форматі «Прозорий офіс», вартість проекту — 30272553,00 грн. У грудні 2017 року був укладений договір із ТОВ «Будівельна виробнича компанія Форвард Плюс». Строк виконання робіт: 01 грудня 2017 — 31 жовтня 2018. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-11-30-002014-c
На підставі численних запитів громадян група депутатів НВМР офіційно звертається до перших осіб міста:
«Шановні керівники міста Вікторе Леонідовичу та Оксано Василівно!
Перед тим, як перейти до обговорення на сесії питання про виділення додаткових коштів на «Реконструкцію зі збільшенням розмірів будівлі на вулиці Шевченка, 20, у місті Новограді-Волинському для створення і забезпечення функціонування центру надання адміністративних послуг у форматі «Прозорий офіс», вважаємо за необхідне, щоб ви публічно, офіційно, чітко і в повній мірі дали відповіді на такі питання:


  1. Чи підтверджуєте ви, що Новоград-Волинський міський голова Весельський В.Л. неодноразово заявляв, що будівництво «Прозорого офісу» в Новограді-Волинському є його особистою заслугою й результатом його домовленостей? І таким чином несе відповідальність за реалізацію цього проекту? Чи були від Весельського В.Л. заяви, що будівництво відбудеться за рахунок державного бюджету?

  2. Проектна вартість «Реконструкції зі збільшенням розмірів будівлі на вулиці Шевченка, 20, у місті Новограді-Волинському для створення і забезпечення функціонування центру надання адміністративних послуг у форматі «Прозорий офіс» у 2018 році була повною і достатньою для будівництва будівлі?

  3. Був проведений відкритий конкурс через систему Прозорро, у якому брали участь 4 претенденти, був визначений переможець. Конкурсна комісія відхилила переможця і визначила іншого переможця, з яким було укладено договір?

  4. У договорі було вказано точну суму будівництва і точні терміни здачі об’єкта? Чи був пункт у договорі, згідно з яким зміни суми і термінів були неможливі?

  5. Які причини неготовності об’єкта в договірні терміни?

  6. На якій підставі були підписані зміни до договору?

  7. На якій підставі змінилася вартість робіт?

  8. Який термін здачі об’єкта передбачено змінами до договору?


Вважаємо розгляд питання виділення додаткових коштів з міського бюджету неможливим доти, поки платники податків міста не отримають вичерпну інформацію з вищезазначених питань. Копію листа направляємо в прокуратуру для оцінки ситуації правоохоронними органами.
Депутати міської ради»

Цей допис з’явився зранку 12 грудня на сторінці Сергія Хапчука у Фейсбуці.
ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ БІЛЬШЕ НЕ ДАЄ
Не забарилася й реакція. На офіційній сторінці Новоград-Волинської міської ради під заголовком «Про хід реалізації проекту з будівництва у м.Новограді-Волинському центру надання адміністративних послуг у форматі «Прозорий офіс» опублікували таке:
«Одним із ключових завдань політики соціального захисту у місті Новограді-Волинському є забезпечення якісного, безперебійного та в максимально короткі терміни прийому громадян, які потребують соціальної підтримки.
Реалізацію державної політики у сфері соціального захисту в місті забезпечує департамент праці та соціального захисту населення міської ради, його підпорядковані установи, де надається 68 видів соціальних послуг, та територіальні відділи Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, де надається 20 видів послуг.
У 2017 році за сприяння міністра соціальної політики України в місті розпочато реалізацію проекту створення центру надання адміністративних (соціальних) послуг у форматі «Прозорий офіс».
Місце розташування установи в центрі міста має зручну локацію, адже наразі всі заклади, що здійснюють соціальну політику, розташовані в різних частинах міста, а також забезпечить безперебійний доступ до об’єкту всім категоріям осіб, які потребують соціального захисту. Зауважу, що адміністративні послуги населенню надаватимуться в цій же будівлі.
У центрі планується розміщення територіальних відділів Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області (вул.Пушкіна, 5 та Єрьоменка, 16), Центр надання адміністративних послуг міської ради (вул.Соборності, 13), департаменту праці та соціального захисту населення міської ради (вул.Ушакова, 40) та установ соціального захисту.
Це надасть змогу раціонально використовувати звільнені приміщення, де нині знаходяться вищезазначені установи (розгляд питань оренди або продажу цих приміщень).
01 серпня 2017 року було проведено розширене засідання міської архітектурно-містобудівної ради при управлінні містобудування, архітектури та земельних відносин міської ради та визначення переможця на виготовлення проектно-кошторисної документації, яким став ТОВ — ДЕВЕЛОПМЕНТ (м.Київ). Проектно-кошторисну документацію (стадія П) було здано в листопаді 2017 року.
У державному бюджеті на 2017 рік було передбачено 7000 тис. грн. «Субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проведення робіт, пов’язаних зі створенням і забезпеченням функціонування центрів надання адміністративних послуг, у тому числі послуг соціального характеру, у форматі «Прозорий офіс». Саме тому 30 листопада 2017 року було оголошено тендер на закупівлю робіт із «Реконструкції зі збільшенням розмірів будівлі на вулиці Шевченка, 20, у місті Новограді-Волинському для створення і забезпечення функціонування центру надання адміністративних послуг у форматі «Прозорий офіс».
Учасниками аукціону були ТОВ «Будівельна компанія ЕВЕРЕСТ-М», ТОВ «Будівельна виробнича компанія Форвард Плюс», ПП «Іріс-Партнер» та ПП «Спорт-Прогрес».
18 листопада 2017 року відбувся електронний аукціон на закупівлю з виконання робіт по об’єкту, за результатами якого була визначена найбільш економічно вигідною пропозиція ТОВ «Будівельна компанія ЕВЕРЕСТ-М».
21 грудня 2017 року зазначену тендерну пропозицію відхилено членами тендерного комітету як таку, що не відповідає умовам тендерної документації згідно з пунктом 4 частини першої статті 30 ЗУ «Про публічні закупівлі».
27 грудня 2017 року розглянуто таку пропозицію — ТОВ «Будівельна виробнича компанія Форвард Плюс» та встановлено, що тендерна пропозиція відповідає вимогам, встановленим тендерною документацією, і може бути схвалена та визнана переможцем відкритих торгів, з яким може бути укладено договір про закупівлю.
Для реалізації проекту, відповідно до рішення, прийнятого на засіданні робочої групи Міністерством соціальної політики України, місту Новограду-Волинському надано субвенцію з Державного бюджету місцевому бюджету на проведення робіт, пов’язаних зі створенням та забезпеченням функціонування центру надання адміністративних послуг, у тому числі — послуг соціального характеру у форматі «Прозорий офіс» в сумі 26104,639 тис. грн, співфінансування за рахунок коштів міського бюджету — 5903,849 тис. грн.
Загальна кошторисна вартість будівництва в поточних цінах, станом на 02.11.2017 р., відповідно до експертного звіту від 21.12.2017 р. за №06-0900-17 — 43527,782 тис. грн.
Станом на 11.12.2019 року на реконструкцію зі збільшенням розмірів використано 30827,381 тис. грн.
Крім того, у рамках проекту Міністерства соціальної політики України та «Світового Банку» «Модернізація системи соціальної підтримки населення України» щодо забезпечення комп’ютерним обладнанням та меблями центрів надання соціальних послуг у форматі «Прозорий офіс» департамент праці та соціального захисту населення міської ради
отримав комп’ютерну техніку та меблі загальною вартістю 4883407,40 грн.
Відповідно до процедури публічних закупівель 16.01.2018 р., укладено договір підряду №2 на закупівлю робіт за державні кошти на об’єкті «Реконструкція будівлі на вулиці Шевченка, 20, у місті Новограді-Волинському зі збільшенням розмірів для створення центру надання соціальних послуг у форматі «Прозорий офіс» із ТОВ «БВК Форвард Плюс» на суму 26397,198 тис. грн та 30.07.2019 р. №29 на суму 14816,045 тис. грн. Загальна сума договорів — 41213,244 тис. грн, супровід технічного (здійснює Микола Соловей) та авторського (здійснює ТОВ «Урбан Девелопмент», Віталій Богурський) нагляду, становить 900,543 тис. грн.
Для повного завершення будівництва центру та здачі його в експлуатацію необхідно 10105,0 тис. грн.
Враховуючи вищезазначене, міською владою неодноразово під час особистих зустрічей із заступниками міністра соціальної політики України піднімалися клопотання для виділення в 2020 році коштів, необхідних для завершення проекту «Реконструкція зі збільшенням розмірів будівлі на вулиці Шевченка, 20, для створення і забезпечення функціонування центру надання адміністративних послуг у форматі «Прозорий офіс».
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет на 2020 рік», планувалось виділення 100 млн грн за програмою 2511170 «Субвенції з Державного бюджету місцевим бюджетам на проведення робіт, пов’язаних зі створенням і забезпеченням функціонування центрів надання адміністративних послуг, у тому числі — послуг соціального характеру, у форматі «Прозорий офіс», але, відповідно до рішення Кабінету Міністрів України, кошти перерозподілено на інші програми.
Потребу в коштах подано на розгляд до Житомирської обласної державної адміністрації.
Отож наразі ведуться перемовини щодо залучення коштів для завершення будівництва об’єкту з інших бюджетів», — повідомляє Лілія Хрущ, директор департаменту праці та соціального захисту населення міської ради.
* * *

…Уже сім років (починаючи з 12 жовтня 2012-го, коли урочисто заклали перший камінь) у Новограді будують хірургічний корпус; після грандіозної пожежі місто потребує нового Молодіжного центру; у Новограді немає фізкультурно-оздоровчого комплексу та сучасного Палацу мистецтв (проектно-кошторисні документації припадають пилом у кабінетах, бо постійно немає коштів). На тлі цього Новоград отримав ще один потенційний довгобуд. Як кажуть, завіса!
Олег БРЮХАНОВ