Звіт міського голови Весельського Віктора Леонідовича за 2016-2019 роки

Звіт міського голови Весельського Віктора Леонідовича за 2016-2019 роки


(Продовження. Початок у №6 (1382) від 7 лютого 2020 року)

ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО
Найбільш важливою й одночасно найбільш проблемною в нашому місті залишається галузь житлово-комунального господарства.
Із червня 2018 року відповідає за дієвість та здійснює координацію і контроль цієї галузі заступник міського голови Легенчук Анатолій Володимирович, якому підпорядковано управління житлово-комунального господарства, енергозбереження та комунальної власності міської ради, яке очолює Богданчук Олександр Володимирович.
Заступнику міського голови й управлінню житлово-комунального господарства, енергозбереження та комунальної власності міської ради підпорядковано 4 комунальні підприємства, а саме: КП «Новоград-Волинськжитлосервіс»; КП «Шляхрембуд»; КП «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства»; КП «Новоград-Волинськтеплокомуненерго».
Протягом 2016-2019 років на галузь із міського бюджету виділено 142 млн грн, у тому числі у 2019 році — 52,7 млн грн.
Додатково залучено коштів із обласного та державного бюджетів 9,7 млн грн, зокрема 0,9 млн грн — із державного бюджету в 2019 році.
Звітуючи про стан справ у галузі житлово-комунального господарства, зосереджу увагу на найбільш ключових питаннях, які турбують громаду. Відтак, розпочну із капітального та поточного ремонту доріг міста.
У 2019 році проведено капітальний ремонт І-го провулку Володимира Антоновича та тротуару на вул.Леваневського.
Завершені роботи з капітального ремонту зливової каналізації на вул.Родини Косачів та асфальтування цієї вулиці.
Також завершено асфальтування проїзду до багатоквартирних будинків №24, 26-А на вул.Гетьмана Сагайдачного.
Підрядна організація ТОВ «Асфальт плюс» виконала роботи з асфальтування дорожнього покриття частин вул.Житомирська, вул.Пушкіна, вул.Шевченка. Загальна сума виділених коштів замовником будівництва — управлінням дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації — склала 14,3 млн грн.
Станом на 01 січня 2020 року проведено поточний ремонт 85 доріг із м’яким та твердим покриттям на суму 3,5 млн грн.
У 2018 році капітально відремонтовано вул.Юрія Ковальського та виконано частково капітальний ремонт тротуару по вул.Лесі Українки на загальну суму 3 млн грн, проведено поточний ремонт доріг із м’яким та твердим покриттям на суму 2 млн грн.
Загалом виконано робіт із капітального та поточного ремонту вулиць на суму 5 млн грн.
У 2017 році виконано робіт із капітального та поточного ремонту вулиць на суму 10,2 млн грн. У тому числі — проведено капітальний ремонт 11 доріг на загальну суму 7,7 млн грн, а саме: вул.Богуна, Карбишева, Шевченка-Мамайчука, Маршала Рокоссовського, Зелена, Кривоноса, Полянського, Мякішева, Штепіна, Потапова, Ціолковського.
Проведено капітальний ремонт внутрішньоквартальних проїздів на вул.Леваневського, вул.Шевченка, вул.Гетьмана Сагайдачного.
Проведено поточний ремонт доріг із м’яким та твердим покриттям на суму 2,4 млн грн.
За 2016 рік виконано робіт із капітального та поточного ремонту вулиць на суму 8,6 млн грн. У тому числі — проведено капітальний ремонт 8 доріг на загальну суму 6,3 млн грн, а саме: Долгополова, Дружби, Варшавська, Західна, Гетьмана Мазепи, Гордєєва, 1-ий пров. Медичний, 2-ий пров. Зарічний.
А також проведено капітальний ремонт тротуарів по вул.Гагаріна, перехрестя вул.Шевченка-Медична.
Проведено поточний ремонт доріг із м’яким та твердим покриттям на суму 2,3 млн грн.
За період із 2016 року по 2019 рік для виконання цих ремонтів профінансовано 27,7 млн грн, яких недостатньо для нормального технічного функціонування доріг.
Проблема стану доріг накопичилась протягом останніх десятиліть і без державної підтримки розв’язати її неможливо.
Ще одним важливим питанням у галузі є будівництво та утримання полігону твердих побутових відходів.
І-ша черга І-го пускового комплексу полігону ТПВ введена в експлуатацію з червня 2009 року.
Із 2014 року по 2019 рік велось будівництво ІІ-го пускового комплексу І-ї черги полігону, яке було завершено в 2019 році. На будівництво використано 7,6 млн грн, із них: міський бюджет — 5,7 млн грн, обласний бюджет — 1,4 млн грн, державний бюджет — 0,5 млн грн.
Для належного утримання полігону ТПВ необхідна спеціалізована техніка. Для її придбання міською радою передбачено на 2020 рік 2,5 млн грн. На полігоні твердих побутових відходів у 2019 році встановлено ваги, що дасть змогу контролювати обсяги фактично прийнятих відходів.
На 2020 рік проведено конкурс на визначення виконавця робіт із вивезення твердих побутових відходів із території Новоград-Волинської міської ОТГ.
Розпочато запровадження роздільного збору твердих побутових відходів, на що необхідно докласти спільних і рішучих зусиль. Без участі громади упорядкування полігону є неможливим.
Протягом 2016-2019 років комунальним підприємством Новоград-Волинської міської ради на модернізацію теплового господарства використано 10,7 млн грн, з яких 2 млн грн — це кошти, виділені з міського бюджету. За цей період:

  • реконструйовано котельню по вул.Шевченка, 1 — 2,7 млн грн;

  • замінено 2631 п.м. трубопроводів теплових мереж — 3,1 млн грн. Із загальної протяжності теплових мереж (45,6 км) замінено на труби попередньо ізольовані з пінополіуретановою ізоляцією 29,4 км;

  • встановлено 108 теплових лічильників у багатоквартирних житлових будинках, з яких 23 лічильники — у безпідвальних будинках з облаштуванням місць їх монтажу, вартістю 3,2 млн грн. У той же час продовжується оснащення будівель бюджетних та гос-прозрахункових споживачів. Потребує встановлення ще 30 лічильників. Підприємство одним із перших в Україні у 2019 році досягло 100% оснащення житлових будинків приладами обліку теплової енергії;

  • придбано екскаватор-навантажувач АМКОДОР 702ЕМ-03 вартістю 832,500 тис. грн.


Також виконано низку інших заходів, серед яких переведення котелень на автоматизований режим управління, і на сьогодні в автоматизованому режимі управління працюють 19 котелень, робота яких виведена на дисплей комп’ютера аварійно-диспетчерської служби. Автоматизація котелень дала можливість скоротити чисельність операторів із
123 до 28 осіб, що дало змогу щорічно знижувати собівартість теплової енергії.
Крім того, з міського бюджету підприємству було відшкодовано різницю в тарифах на послуги з централізованого опалення в частині різниці в ціні газу для населення — 1,7 млн грн у листопаді 2018 р. та бюджетних установ — 1,1 млн грн за 2009-2011 роки, всього — 2,8 млн грн, що дозволило забезпечити безперебійну та стабільну роботу підприємства в 2019 році.
На двох котельнях реконструйовані вузли обліку природного газу, на всіх котельнях встановлені системи пожежної сигналізації, яка виведена на пульт охоронної фірми ТОВ «Дівікс».
Хоча залежність від цін на газ у державі часто робить нас заручниками ситуації, але, якщо вони будуть знижуватися, то й тарифи на теплопостачання в місті будуть коригуватися. Так, у грудні 2019 року було знижено ціну на природний газ, у результаті чого абонентам «Новоград-Волинськтеплокомуненерго» була знижена оплата за теплопостачання за грудень у середньому на 20%.
Стратегічним завданням галузі житлово-комунального господарства залишається забезпечення міста питною водою. Цю послугу надає комунальне підприємство «Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства».
Із метою зменшення енергоспоживання, модернізації комунального підприємства під гарантії міської ради в 2010 році взято кредит у розмірі 4,8 млн доларів. На сьогодні цей кредит не погашено, і валютні коливання завдали значного удару як по роботі підприємства, так і по міському бюджету.
Крім того, держава не відшкодувала підприємству 8,2 млн грн різниці в тарифах попереднього періоду.
Міською радою неодноразово порушувалося питання щодо погашення різниці в тарифах або зарахування її на погашення кредиту перед керівництвом держави, профільним Міністерством фінансів.
Покращення фінансово-господарського стану підприємства планується досягти шляхом збільшення реалізації води. Уже побудована головна частина мережі водопостачання в житловому мікрорайоні «Дружба», виконання робіт здійснювалося підрядною організацією ПАТ «Спеціалізована будівельна компанія «Водпроект». Загальна кошторисна вартість робіт становить 3965,6 тис. грн. У 2020 році будівництво мережі необхідно продовжити для повного забезпечення мешканців мікрорайону «Дружба» послугами з централізованого водопостачання.
Проведено коригування проектно-кошторисної документації на будівництво систем постачання та водовідведення житлових мікрорайонів південно-західної частини міста, де в 2020 році планується розпочати будівництво. За проханнями мешканців мікрорайону «Кар’єр», буде продовжено будівництво водопровідних мереж.
Управління житлово-комунального господарства, енергозбереження та комунальної власності міської ради веде також напрямок комунальної власності, і в цьому напрямку вирішено низку питань, які довгий час ніяк не вирішувались. А саме:

  • передано на баланс комунального підприємства «Новоград-Волинськжитлосервіс» будівлю гуртожитку на вул.Чехова, 4, і мешканці цього гуртожитку можуть нарешті приватизувати свої кімнати;

  • передано на баланс відділу культури і туризму міської ради нежитлову будівлю на вул.Соборності, 24, де розміщено Краєзнавчий музей;

  • прийнято з державної власності в комунальну власність будівлю на вул.Князів Острозьких, 46, де розмістили Палац дітей та молоді, і нарешті наші діти можуть навчатися в належних умовах.


Крім того, залишаються спірні питання між Новоград-Волинською міською радою та Новоград-Волинською районною радою щодо права власності на об’єкти, що перебували та перебувають на балансі Новоград-Волинської центральної міськрайонної аптеки №217. Питання вирішується в судовому порядку.
МІСТОБУДУВАННЯ ТА ЗЕМЕЛЬНІ ВІДНОСИНИ
Протягом 2016-2019 років розроблено 9 містобудівних документацій, серед яких — науково-проектна документація «Історико-архітектурний опорний план міста Новограда-Волинського Житомирської області з визначенням меж і режимів використання історичного ареалу та зон охорони пам’яток культурної спадщини», що доопрацьовується в робочому порядку, відповідно до наданих зауважень членів Науково-методичної ради з питань охорони культурної спадщини Міністерства культури України, молоді та спорту України.
У 2019 році розроблено генеральні та інженерно-топографічні плани сіл Майстрова Воля, Майстрів та Маковиці Майстрівського старостинського округу, а також технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель села Майстрова Воля.
Протягом 2016-2019 років здано в експлуатацію 7 багатоквартирних житлових будинків загальною площею 14729,32 кв. м, з них у 2019 році реконструйовано нежитлову будівлю під житловий будинок на 50 квартир на вулиці Ушакова, 42, загальною площею 3300 кв. м.
Завершується будівництво дев’ятиповерхового житлового будинку з мансардним поверхом на 56 квартир із вбудованими і прибудованими нежитловими приміщеннями та з підземним паркінгом на вулиці Пушкіна, 45.
Розпочато та продовжується будівництво:

  • 8-поверхового житлового будинку на 41 квартиру із вбудованими приміщеннями на вулиці Житомирській, 2;

  • багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на 24 квартири та багатоквартирного житлового будинку на 16 квартир на вулиці Ушакова, 21-А.


Протягом 2016-2019 років управлінням містобудування, архітектури та земельних відносин міської ради виготовлено та видано 459 містобудівних документів для будівництва та реконструкції індивідуальної садибної забудови, із них 95 — у 2019 році. Також видано 216 вихідних даних для проектування комерційних, виробничих, соціально значимих об’єктів, з них 58 — у 2019 році.
Укладено 84 договори про пайову участь замовників будівництва у розвитку інфраструктури на суму 2 млн 930 тис. 33 грн, із них у 2019 році — 29 договорів на суму 2 млн 53 тис. 450 грн; надійшло до бюджету міста коштів пайової участі на суму 2 млн 54 тис. 51 грн.
На виконання Програми розроблення містобудівної документації міста Новограда-Волинського на 2016-2020 роки придбано програмне забезпечення для ведення містобудівного кадастру вартістю 350 тис. грн.
На сьогодні управління містобудування, архітектури та земельних відносин міської ради займає лідируючі позиції в Житомирській області щодо створення містобудівного кадастру.
У грудні 2019 року від департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації отримано в користування маршрутизатор-інтернет шлюз із метою підключення інформаційної системи містобудівного кадастру місцевого рівня до серверного обладнання Житомирської ОДА через захисний канал Інтернет-зв’язку.
Протягом 2016-2019 років 333 земельні ділянки для будівництва й обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд було надано учасникам АТО та 74 — іншим громадянам. Зокрема, у 2019 році 12 земельних ділянок — учасникам АТО та 15 — іншим громадянам.
Протягом останніх 4-х років 188 земельних ділянок для будівництва індивідуальних гаражів надано учасникам АТО, у тому числі у 2019 році — 87. Та 48 — іншим громадянам, у тому числі у 2019 році — 4.
Укладено 733 договори оренди землі, у тому числі у 2019 році — 212. Продано 49 земельних ділянок несільськогосподарського призначення на загальну суму 10 млн 251 тис. 249 грн, у тому числі у 2019 році — 19 земельних ділянок на загальну суму 5 млн 533 тис. 930 грн. Продано право оренди на 20 земельних ділянок на загальну суму 937 тис. 956 грн орендної плати в рік, зокрема, у 2019 році на 2 земельні ділянки на загальну суму 180 тис. 428 грн.
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ
Однією з важливих складових життєдіяльності міста є соціальний захист, адже кожна людина повинна відчути підтримку та повагу в ставленні до себе.
Ключове місце в цій сфері займає департамент праці та соціального захисту населення. На обліку в департаменті перебуває та отримує субсидію понад 6 тисяч із 23 тисяч домогосподарств міста, 5 тисяч пільговиків отримують пільгу на житлово-комунальні послуги. Понад 5 тисяч громадян міста отримують різні види державної соціальної допомоги.
Протягом 2016-2019 років департаментом праці та соціального захисту населення міської ради профінансовано за рахунок бюджетів усіх рівнів, а саме: державного, обласного та міського — 861 млн 608 тис. грн, різних видів соціальних допомог, пільг, субсидій та компенсацій, у тому числі за 2019 рік — 223 млн 376 тис. грн.
За період 2016-2019 років 1025 осіб пільгових категорій забезпечено санаторно-курортним лікуванням в оздоровчих закладах, у тому числі за 2019 рік — 191 особу.
Збільшено розміри матеріальної допомоги особам, які потребують дороговартісного лікування. У період із 2016 по 2019 рік із міського бюджету виплачено разової грошової допомоги 4521 мешканцю на суму 11 млн 371 тис. грн, у тому числі у 2019 році — 971 мешканцю на суму 3 млн 700 тис. грн.
У 2016-2019 роках 351 ветеран отримав матеріальну допомогу в розмірі 500 гривень кожний від міської ради на загальну суму 175,5 тис. грн, у тому числі в 2019 році — 87 ветеранів на суму 43,5 тис. грн.
Підтримкою для малозабезпечених верств населення міста є рішення виконавчого комітету №193 від 27 липня 2016 року, яким затверджено Порядок надання пільг за користування послугами лазні для окремих категорій громадян міста. Цією послугою у 2016-2019 роках скористалось 1 тис. 125 жителів міста, на суму 198,5 тис. грн; у 2019 році — 298 жителів міста на суму 694,8 тис. грн.
Проблемним питанням соціального захисту і загалом усього міста є делегування державою та перекладання на місцеві бюджети додаткових видатків на фінансування пільг із перевезення пільгових категорій та за надані послуги електрозв’язку пільговій категорії осіб та інші пільги та компенсації, за яке протягом 2016-2019 років відшкодовано понад 18 млн грн, у тому числі в 2019 році це становить більше 7 млн грн.
У місті успішно втілюється державна політика щодо забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. За п’ять років для осіб вищезазначеної категорії було придбано 8 квартир та створено 1 дитячий будинок сімейного типу. У 2016-2019 роках із міського бюджету було виділено кошти на загальну суму 1 млн 620 тис. грн.
Одним із пріоритетів роботи міської влади є надання якісних соціальних та адміністративних послуг. Триває реалізація проекту для створення центру надання адміністративних послуг у форматі «Прозорий соціальний офіс» по вул.Шевченка, 20, на будівництво якого в 2018-2019 роках використано 32 млн 6 тис. грн, у тому числі з державного бюджету — у сумі 25 млн 750 тис. грн, співфінансування з бюджету міста Новограда-Волинського складає 5 млн 902 тис. грн, з інших бюджетів — 354,3 тис. грн.
Крім того, у рамках проекту Міністерства соціальної політики України та «Світового Банку», для забезпечення центру надання соціальних послуг у форматі «Прозорий офіс» департамент праці та соціального захисту населення міської ради отримав комп’ютерну техніку та меблі загальною вартістю 4 млн 883 тис. грн.
У будівлі «Прозорого соціального офісу» розташуються департамент праці та соціального захисту населення міської ради, територіальні відділи головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, Центр надання адміністративних послуг міської ради, а також Центр соціальних служб для сім’ї дітей та молоді, Служба у справах дітей та віддалене робоче місце Територіального центру соціального обслуговування.
Важливу роль у структурі соціального захисту міста займає Територіальний центр соціального обслуговування, який надає послуги 1 тис. 614 мешканцям, які потребують соціальної підтримки.
Соціальні послуги надаються як на безоплатній основі, так і на платній. На сьогодні проблемним питанням Територіального центру є неможливість охопити послугою догляду вдома всіх жителів міста, які цього потребують. Однак вихід із ситуації знайдено: усі громадяни взяті на обслуговування за рахунок збільшеного навантаження на соціальних робітників. Цією послугою користується 573 підопічних, у тому числі — 75 ліжкохворих.
Завдяки наявності в Територіальному центрі легкового автомобіля, придбаного у 2016 році, у поточному році була надана транспортна послуга для 516 підопічних.
У місті успішно функціонує Центр соціальної реабілітації дітей з інвалідністю. У 2019 році курс комплексної реабілітації отримали 96 дітей з інвалідністю. Із них соціально інтегровані в заклади освіти — 41 дитина.
На обліку Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді перебуває 163 сім’ї, у яких виховується 315 дітей. Під соціальним супроводом протягом року знаходилося 62 сім’ї, у яких виховується 122 дитини.
Аналізуючи затверджений бюджет на 2020 рік, можна зробити висновок, що галузь забезпечить виконання основних завдань щодо соціального захисту населення громади.
(Продовження в наступному номері)