«У мене хочуть відібрати об’єкт і передати «потрібним людям», — каже генпідрядник будівництва хірургічного корпусу

«У мене хочуть відібрати об’єкт і передати «потрібним людям», — каже генпідрядник будівництва хірургічного корпусу

Будівництво хірургічного корпусу в Новограді-Волинському триває з перервами із жовтня 2012 року. Відтоді початковий кошторис зріс утричі: із 54,5 млн грн — до майже 150 млн. Це сталося як унаслідок інфляції, так і через зміни, внесені замовником будівництва в початковий проект.
У 2020 році проект може отримати суттєві грошові вливання в розмірі 30,99 млн грн. Його включено до переліку об’єктів, що фінансуються з Державного фонду регіонального розвитку. І ось тепер, стверджує керівник генпідрядної організації Станіслав Соловей, виникли проблеми: змінився замовник будівництва, що може призвести до зміни підрядника. Станіслав Йосипович вважає, що це відбувається з порушеннями закону. Свою позицію він виклав у листі до редакції «Звягеля».

«Я — Соловей Станіслав Йосипович, керівник генпідрядної організації, що веде будівництво хірургічного корпусу в місті Новограді-Волинському.
26 вересня 2012 року був укладений договір генпідряду на це будівництво з договірною ціною — 54566,395 тис. грн. Будівництво було розпочато в жовтні 2012 року (термін будівництва за державними нормами — 24 місяці).
Через відсутність достатнього фінансування з вересня 2014 р. по серпень 2017 р. будівництво було зупинено.
У серпні 2017 року місто відновило фінансування (по мірі можливості місто і навколишні райони «скинулися») і будівництво відновилося.
Із 2018 року це будівництво включено на співфінансування до Державного фонду регіонального розвитку (ДФРР). ДФРР у 2018 році профінансував 5,0 млн грн, у 2019 році — 10,0 млн грн.
Із грудня 2012 року по грудень 2019 року, в силу інфляційних процесів у державі та внаслідок зміни окремих будівельних норм і побажань замовника, проектанти внесли окремі зміни та доробили робочі креслення. За цими матеріалами було перераховано зведений кошторис і заново проведено комплексну експертизу проекту. Проект перезатверджено в сумі 149825,239 тис. грн, у тому числі:

  • будівельно-монтажні роботи — 101585,552 тис. грн;

  • устаткування — 15618,220 тис. грн;

  • інші витрати — 29621,467 тис. грн.


Договір підряду діючий. Підстави одностороннього розриву договору зазначені в договорі окремим пунктом, і вони є виключними. Жодних підстав для розірвання договору ми не допустили, зі всіма завданнями справлялися вчасно. За час будівництва були проведені перевірки КРУ, ДАБІ, інших служб — порушень не виявлено.
Замовником будівництва виступає Новоград-Волинське міськрайТМО в особі головного лікаря (йому були делеговані повноваження замовника ще у 2012 році рішенням міськвиконкому).

19 березня 2020 року сесія міської ради прийняла рішення №901 про те, щоб функції замовника делегувати Департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА. Рішення мотивували нинішньою зайнятістю лікарні іншими проблемами, відсутністю в лікарні та місті відповідних служб замовника (Управління капітального будівництва) та ухваленням Житомирською ОДА попереднього (10.03.2020 р.) розпорядження №179, де безпідставно було вже зазначено, що замовником будівництва є Департамент ОДА.
На вимогу департаменту була організована зустріч всіх учасників будівництва на об’єкті. Приїхали два працівники, «на коліні» під диктовку один одному написали щось, на кшталт, «дорожнього листа» — що робити замовнику, які папери передати…
У державі є встановлений порядок — затверджений Мінрегіонбудом типовий договір для делегування функцій, яким знехтували. І тепер (з огляду на виділення у 2020 році 30,99 млн грн) відносно великі кошти «запаморочили» голову «окремим діячам», які роблять усе, щоб відібрати об’єкт і передати «потрібним людям».
Мені — 65 років, я — керівник-будівельник із 38-річним стажем. Ми з нашого приводу робили в грудні 2019 року офіційне звернення до Мінекономіки, на що отримали офіційну відповідь, де роз’яснено, що договір діє, його має бути переукладено чи укладена до нього додаткова угода з новими параметрами.
Вихід із цієї ситуації є:

  1. Потрібно негайно створювати Управління капітального будівництва при міськвиконкомі.

  2. Прийняти нове розпорядження, яким функції замовника не делегувати, а передати новоствореному управлінню.


Було б добре, щоб це сталося на наступній сесії міської ради. В іншому випадку — це дорога в нікуди, судова тяганина, зайві фінансові витрати та інші наслідки.
Додам, що будову і мене, як підрядника, «кинули під танки». Зі слів київських друзів, об’єкт — у рознарядці «попередників». Кажуть, на контролі «впливових» людей зі збору коштів на наступні вибори. Ймовірно, від програми 2020 року вже внесено «залог». Обіцянок багато роздали і не знають, як «те кіно» назад відмотувати. Бо коли не запросили підрядника, не дали висловитися — це багато про що теж говорить.
Наслідки таких свідомих дій:

  • завідомо свідома (безпідставна) підміна фактичного замовника будівництва в розпорядженні №179 від 10.03.2020 року (замість дійсного замовника — Новоград-Волинське міськрайТМО (зазначено в Декларації на будівництво) — вписано замовником Департамент регіонального розвитку Житомирської ОДА);

  • шантаж депутатів міської ради на сороковій сесії, посилання на неіснуюче звернення Житомирської ОДА делегувати функції замовника від міськрайТМО до Департаменту регіонального розвитку Житомирської ОДА, бо, мовляв, це вже навіть у розпорядженні ОДА записано, і якщо не передати, то не виділять коштів із ДФРР. (Кошти ДФРР не на область виділяє, а на конкретний об’єкт, що захищений замовником перед Фондом). Це обумовило прийняття поспішного рішення №901 сорокової сесії міської ради від 19.03.20 року;

  • спонукання дійсного замовника (міськрайТМО), як сторони діючого договору підряду №754 від 26.09.2012 року, відмовитися від договору підряду в односторонньому порядку, що обумовило (обумовить) судові процеси, значні фінансові втрати для обох сторін договору (текст відповідного листа №890 від 24.04.20 р. на вимогу Департаменту ОДА складено в кабінетах мерії і примусово зобов’язано підписати (в тих же кабінетах) представником замовника — Борисом В.М.);

  • відповідно до прийнятого Рішення №901 сорокової сесії міської ради від 19.03.20 року, замовника (міськрайТМО) зобов’язано делегувати (не передати, а саме делегувати) функції замовника на певний період (невизначений період);

  • порядок передачі (делегування) функцій замовника будівництва затверджений у спеціальному Положенні Постановою КМУ №168 від 31.01.2000 року. Наказом Мінрегіонбуду №85 від 16.06.2011 року для випадку делегування функцій замовника затверджено зразок примірного договору. Департамент регіонального розвитку Житомирської ОДА, як уповноважена особа, котрій тимчасово делегуються функції замовника будівництва, відмовився приймати функції за договором «про делегування функцій замовника», а запропонував просто передати функції за надуманим (невстановленого зразка) актом передачі, тим самим не стати стороною діючого договору підряду і не нести в рамках цього договору ніякої відповідальності, що і було вчинено (підписано акт).


Розмовляв із представником Технагляду (Соловей Микола Іванович). Той каже, що Житомир вимагав передати будову (витрати) за бланком «Авізо» Це — різновид первинного бухгалтерського документа, що означає передачу витрат щодо будови з одного балансу на інший баланс (від міськрайТМО — до ОДА). Будова — це власність міста (власність громади), а при оформленні передачі шляхом «Авізо» місто (громада) може втратити будову як майно громади.
У розпорядженні йдеться «делегувати функції замовника», тобто, уповноважити виконати певні функції, а не передати функції замовника, не передати незавершене будівництво».
Станіслав СОЛОВЕЙ, керівник генпідрядної організації, що веде будівництво хірургічного корпусу в місті Новограді-Волинському



* * *

Виклавши точку зору керівника генпідряника, газета «Звягель» звернулася з інформаційним запитом щодо ситуації, яка склалася навколо продовження будівництва хірургічного корпусу, до Олени Пономаренко, тимчасово виконуючої повноваження міського голови, секретаря міської ради; головного лікаря КНП «Новоград-Волинське міськрайТМО» Василя Бориса та інженера технагляду Миколи Солов’я.
Газета «Звягель» відкрита для коментарів і роз’яснень щодо цієї ситуації для всіх зацікавлених сторін.
Підготував Олег БРЮХАНОВ