Чат-бот «Не сама» допоможе одиноким мамам і буде корисним для всіх батьків

Чат-бот «Не сама» допоможе одиноким мамам і буде корисним для всіх батьків

ЖІНОЧИЙ РУХ «ЗА МАЙБУТНЄ» РОЗРОБИВ УНІКАЛЬНИЙ СЕРВІС
Замість того, щоб доглядати за новонародженими дітьми, одинокі матері в Україні змушені годинами оббивати пороги соціальних установ. Збір довідок перетворюється на біг по колу. Бо ніде немає єдиного роз’яснення, що і як треба робити, аби оформити свій статус і отримати соціальні виплати.
Допомогти матерям покликаний новий онлайн-сервіс «Не сама». Його створено за ініціативи Жіночого руху політичної парії «ЗА МАЙБУТНЄ».
Як розповіла очільниця Жіночого руху «ЗА МАЙБУТНЄ» Ірина Суслова, шукати відповіді на ці болючі питання, що хвилюють одиноких мам, підштовхнула історія мешканки Ірпеня Катерини Хомич. Свого часу жінка зверталася по допомогу, оскільки залишилася сама в дуже складній ситуації з новонародженими близнятами. Замість підтримки від держави, вона отримала безліч перепон.
«Багато хто розраховував на «Державу в смартфоні», але на практиці жінки стикаються з дуже великою кількістю проблем. Тому, коли ми організували наш Жіночий рух, то прийняли рішення, реалізувати те, що так і не спромоглася реалізувати держава», — сказала Ірина Суслова.
Сама ж Катерина Хомич розповіла, що її малюки — передчасно народжені, тож два місяці вона з дітьми мала перебувати в перинатальному центрі. І в цей час Катерина змушена була оббивати пороги соціальних установ, щоб хоча б зареєструвати своїх дітей.
«Мені потрібно було отримати кошти на дітей, щоб вижити. Держава говорила: йди, збирай документи, і ніхто не міг навіть сказати, які документи потрібні. А коли приходила до соціальних служб, там казали: ти сама народила — сама й розбирайся. Отак нам допомагає держава!» — каже жінка.
Катерина розповідає, що по допомогу зверталася до кого могла, але відгукнулася лише Ірина Суслова.
«Це дуже важливо — почути: «Добре, ми допоможемо», — зауважує жінка.
Головна перевага сервісу в тому, що він дуже простий у використанні, а це значно полегшує життя матерям з дітьми.
Тут користувачі можуть знайти відповіді на такі запитання:

  • Як подати документи для зарахування до дитячого садочка, у т.ч. до спеціального закладу або інклюзивної групи.

  • Як записатися до електронної черги.

  • Як оформити документи, щоб отримати допомогу на дітей та підтримку для малозабезпеченої сім’ї.

  • Як скористатися додатковою оплачуваною відпусткою, гарантіями та пільгами.

  • Куди звернутися в пошуках роботи.

  • За допомогою яких ресурсів онлайн-освіти можна безкоштовно покращити свої знання та навички.

  • На які «гарячі телефонні лінії» у випадку потреби слід звертатися та безліч інших питань.


Лідерка Жіночого руху «ЗА МАЙБУТНЄ» додає: «Вирішення проблем, із якими стикаються одинокі матері, багатодітні матері (або ж батьки), насправді можливе. І в багатьох країнах держава створила всі можливості для допомоги й підтримки цих вразливих категорій.
Насамперед це створення загальнодержавних центрів, які б надавали консультації і відповіді на питання, куди б жінки могли приходити, отримувати всі довідки й документи. По-друге, це реформування нормативно-правової бази».
«Мінсоцполітики повинно було б акумулювати всю інформацію, законодавчу базу, яка існує. Класифікувати все це і звести до одного документа. Щоб жінка розуміла, що вона не сама зі своїми проблемами», — наголосила Ірина Суслова.
За її словами, чат-бот «Не сама» — лише пілотний проєкт. Надалі в планах — розширити такі можливості, надавати допомогу й багатодітним матерям, і жінкам, які проживають у сільській місцевості, сприяти в отриманні доступу до медичних послуг, освіти.
«Якщо не готова допомагати держава, то ми будемо робити за неї», — зазначила Ірина Суслова.
Підготувала Катерина СЛАВСЬКА