Корекційно-розвиткова робота ІРЦ в умовах карантину

Корекційно-розвиткова робота ІРЦ в умовах карантину

Новоград-Волинський міський інклюзивно-ресурсний центр проводить корекційно-розвиткові заняття для дітей з особливими освітніми потребами у звичайному режимі, дотримуючись при цьому загальних протиепідеміологічних заходів.
Наразі в ІРЦ у 2020/2021 навчальному році отримують індивідуальні корекційно-розвиткові послуги всього 18 дітей з ООП, які мають тяжкі порушення мовлення, складні порушення розвитку, у тому числі — й розлади аутистичного спектру, затримку психічного розвитку та порушення інтелектуального розвитку.
Із них — 4 дитини, які не відвідують заклад дошкільної освіти (за станом здоров’я), 14 дітей відвідують заклади загальної середньої освіти, проте не в повному обсязі отримують такі послуги на базі освітнього закладу, у зв’язку з відсутністю відповідних корекційних педагогів. Проводиться всього 43 год корекційно-розвиткових занять щотижня, з них 6 год — заняття з практичним психологом, 12 год — заняття з учителем-дефектологом, 6 год — заняття з учителем-реабілітологом, 19 год — заняття з учителем-логопедом.
Заняття проводяться, відповідно до письмових заяв батьків, наказів по ІРЦ та розроблених індивідуальних календарно-тематичних планів з урахуванням особливих освітніх потреб дитини, відповідно до висновків ІРЦ про комплексну оцінку розвитку дитини з ООП.
Фахівці промоніторили технічні можливості батьків дітей з ООП щодо проведення корекційно-розвиткових занять за допомогою дистанційних технологій, у разі ускладнення епідемічної ситуації. На жаль, у більшості батьків відсутні комп’ютери. А вайбер-зв’язок, який переважно мають батьки, не забезпечить належної якості організації таких занять. При дистанційному занятті особистий контакт дитини з фахівцем мінімальний, а то й цілком відсутній. Тому дистанційне проведення корекційно-розвиткових занять може розглядатися, як вимушений варіант роботи з такими дітьми в умовах пандемії.
Нещодавно за кошти міського бюджету закуплено 14 захисних щитків для обличчя. Відкрите обличчя під час занять дає змогу фахівцям краще налаштовувати до співпраці, налагоджувати емоційний контакт з дитиною та показувати логопедичні артикуляційні вправи.
КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Новоград-Волинської міської ради