На роботу, як на свято: «Відпочиваємо в готелях, щоб порадити туристам найкраще»

На роботу, як на свято: «Відпочиваємо в готелях, щоб порадити туристам найкраще»

ТУРОПЕРАТОР ЗІ ЗВЯГЕЛЯ РОЗПОВІДАЄ ПРО КУРОРТИ В ПЕРІОД КАРАНТИНУ
Це інтерв’ю для «Звягеля» виявилося міжнародним: я писала з дощового, листопадового Новограда-Волинського, а моя співбесідниця-землячка на запитання відповідала між тестуванням готелів у єгипетській Хургаді. На африканський континент теж насувається зима, але то, зрозуміло, для нас зовсім різні поняття. Прилітаючи на курорт в осінньо-зимовий сезон, наші туристи швидко скидають теплі куртки, а мешканці цієї країни, навпаки, їх одягають: ми у футболках, а вони — в «алясках».
Багато цікавого щоразу відкриває для себе менеджер турагенції зі Звягеля Оксана Ковальчук. У період пандемії вся туристична галузь, закономірно, «впала». І хоч відновилася дещо після повного локдауну, утім тепер працює з певними особливостями. До переліку документів для виїзду за кордон додали тест на covid-19, в аеропортах та готелях — посилений масковий режим та антиспетики на кожному кроці. Про роботу туроператора в нових умовах — далі.

— Оксано, розкажи, як ти прийшла працювати у сферу туризму? Це була випадковість, твоя мрія чи закономірність?
— Це була надзвичайно цікава випадковість. До того я працювала в банку «Фінанси та кредит», а коли його закрили, то співробітники були засмучені необхідністю пошуку нової роботи. Чи то жартома, чи всерйоз у розмові з колегами я сказала, що піду працювати на першу ж пропозицію роботи. У той же день мені подзвонила знайома. Розповіла, що туристична агенція з Рівного хоче відкрити в нашому місті філіал і запропонувала працювати. Я вирішила спробувати себе, хоч ця сфера була повністю для мене незнайомою. Робота виявилася дуже цікавою і пізнавальною, працюю ось уже чотири роки. Рада, що тоді не відмовилася, і вдячна знайомій.

— Лячно було починати нову для себе справу?
— Так. Довелося згадувати уроки географії, опановувати психологічні аспекти роботи з людьми. Адже клієнти довіряють тобі роботу з фінансами, потрібно правильно підібрати для кожного комфортний готель, розповісти про плюси і можливі мінуси, зібрати з ними валізи, допомогти, якщо виникають труднощі. Одне слово, не підвести, аби відпочинок вдався. Я стала їздити в рекламні тури, дивитися готелі, вивчати культуру країн, щоб мати чітке уявлення про відпочинок та максимально добре його організувати для клієнтів.
— Знання іноземних мов знадобилося?
— Здебільшого гіди володіють російською та українською, тому мені покращувати англійську не довелося. Навчаємо гідів знанням про Україну, розповідаємо особливості менталітету українців. Із комунікацію на курортах проблем немає.
— Які нові країни ти відкрила для себе завдяки роботі в туризмі, які враження отримуєш від подорожей?
— Довелося об’їздити всі регіони Туреччини та Єгипту, у рекламнику-2020 побачила й новий для мене регіон, курорт Марса-Алам. Мала поїхати в Туніс, але його кордон, на жаль, зараз зачинений. Сподіваюся невдовзі побачити цю країну та збагатити свої знання.
Цікаво абсолютно все в цих подорожах і знайомствах. Особливо культура інших народів. Якщо з’являється нагода, відвідуємо музеї, екскурсії, випробовуємо себе в ролі туристів, щоб добре володіти ситуацією. Не можу конкретно сказати, яка країна подобається більше. Мені скрізь цікаво, знайомлюся з різними людьми, колегами з різних куточків України, обмінюємося досвідом. Тішуся з того, що все більше людей дізнаються про Новоград-Волинський.
— Цікаво, а звідки вони дізнаються про наше місто?
— Зокрема й від мене. Розповідаю про те, що Леся Українка з нашого Звягеля, і про нашу знамениту бойову «тридцятку».
— У туристичному турі ти оглядаєш і тестуєш готелі. Чи є зараз туристи на курортах?
— Зараз оглядаю готель у Хургаді «Stella garden resort», дивлюся номери. Це мережевий готель, він є і в Шарм Ель Шейху, і в Дубаї. Готель красивий, має дві території: Stella garden і Stella beach, вісім басейнів (два з підігрівом у зимовий період). Заповненість туристами знизилася на 50%. Звісно, позначається пандемія. Багато готелів змушені були зачинитися чи стоять у запущеному стані. Це стосується, здебільшого, «бюджетних» готелів. Тут сервіс, харчування погіршилися через скорочення персоналу. Зараз 5-зіркові готелі часто коштують на рівні «бюджетних», тому стало вигідно доплатити 50 доларів і мати кращу готельну категорію.
— Наскільки працівники дотримуються протиепідемічних заходів?
— Усі карантинні рекомендації дотримуються, хвилюватися не потрібно. Увесь персонал у масках, при заїзді в готель туристам міряють температуру, а валізи обробляють дезінфікувальними засобами, які тут на кожному кроці.
Туристи є, але вони не люблять, коли їх фотографують, тому на оглядових фото часто обходимося без них. Ранкові зарядки, йога, медитації на пляжах — це нікуди не поділося. Акцент на покращенні фізичного та морального стану відпочивальників завжди вигідно вирізняв закордонні курорти.
— Які тури користуються більшою популярністю серед туристів із Новограда-Волинського? Невже й на Мальдіви літають?
— Літають, щоправда, менше. Це пов’язано з вищою ціною і тим, що доводиться далеко летіти, отже, більше часу перебувати в аеропортах через пересадки. Не всім під силу 9-13 годин проводити в авіарежимі, тому наші туристи частіше обирають Туреччину, Єгипет. У сезон вартість путівок плюс-мінус однакова. Туреччину більше полюбляють через сервіс, Єгипет — через захопливе, лікувальне Червоне море, дайвінг та серфінг. Обидві ці країни мають багату історію та культуру.
Аби продавати путівки на Шрі-Ланку, Мальдіви, я відвідую вебінари, куди приїздять представники готелів, туристичних фірм. Таким чином вивчаю точки на карті, у яких не встигла побувати.
— Оксано, а що є на Мальдівах чи Шрі-Ланці, чого немає на дешевших курортних напрямках?
— Це екзотичні острови. На Шрі-Ланці можна побачити святині буддизму, помилуватися водоспадами і високогір’ям, де росте цейлонський чай, відчути погоду тропіків на березі Індійського океану, побачити блакитні лагуни, вирушити в африканське сафарі. Цікавий факт: жителі Шрі-Ланки відомі світу як «усміхнені люди». Їх усмішки та гостинність довго потім удома зігрівають туристів.
Відпочинок на Мальдівах, за 700 кілометрів від Шрі-Ланки, — це статусність, шик, вищий клас у всьому. Ланцюг живописних коралових островів, блакитна вода, білосніжні пляжі, тропічна смарагдова рослинність — природа найбільше вабить сюди туристів із усього світу. Закохані пари обирають цей курорт, щоб назавжди залишилися неперевершені враження.
— Чи складно туристичним операторам працювати в умовах пандемії?
— Усе, як раніше, тільки в роботі, певна річ, посилені протиепідемічні заходи, як і скрізь.
— Напевно, більше до душі тестувати теплі курорти, аніж сидіти в офісі в Україні?
— Якщо їду в командировку, то лише після того, як відправлю чи зустріну всіх своїх клієнтів. Їздити в рекламні тури обов’язково, треба на власні очі бачити плюси та мінуси відпочинку, який продаємо. Під час робочих турів ми живемо в готелях, оцінюємо якість послуг. Буває не лише пізнавально, але й досить важко, коли, наприклад, подивишся дев’ять готелів щодня. Враховуючи, що всі вони мають величезні території, які потрібно оббігати в спеку, тож ноги потім дуже болять. А хочеться ще побувати на пляжі, покупатися і засмагнути, відвідати екскурсії! Темп справді високий, не хочеться втрачати жодної хвилини, аби чогось не пропустити. Тому спимо мало, рано підіймаємося, біжимо на море, а потім швидко снідаємо і вперед, на екскурсії.

Мені це дуже подобається. Звісно, це краще, аніж сидіти в офісних стінах. Проте, у роботі з клієнтами в офісі теж є плюси: розповідати про свої враження і слухати відгуки людей після відпочинку.
— Це зрозуміло, що тур-оператори мають менше клієнтів у період пандемії. А наскільки знизився попит на відпочинок саме серед твоїх туристів?
— Попит дійсно знизився, адже люди хвилюються за своє здоров’я. Навіть більше хвилюються через те, що тур буде скасовано, як це сталося в березні, коли розпочався карантин. Зауважу, що тоді ні в кого кошти і путівки не пропали. Усі полетіли на відпочинок трохи пізніше, коли було зручно і можливо. Життя продовжується, віримо в краще.
— В аеропортах та на курортах тобі часто доводиться зустрічати відомих людей, зірок?
— Трапляється таке. Інколи ці зустрічі спростовують враження з телеекранів чи Інстаграму. Такий випадок у мене був із шоуменом, хореографом Дмитром Коляденком. При спілкуванні він виявився протилежністю свого сценічного образу — розумним, скромним чоловіком, а не епатажним телепнем, яким часто постає в ефірах. Часто на курортах відомі артисти проводять весілля, концерти.
— Справді, на курортах проводять весілля?
— Так, і на яхтах, і навіть під водою, під час дайвінгу. Бачила сама таку «церемонію», коли плавала в Червоному морі.
— Що ж, сподіваємося, що людство скоро попрощається з цим важким періодом, у який усіх загнав коронавірус. І ми якнайшвидше повернемося до повноцінного життя з мандрівками без кордонів. Дякую за цікаву розмову.
— І тобі дякую! Віримо в краще. Усім 36,6!
Юлія КЛИМЧУК