Дорожнє будівництво-2020. Результати і плани

Дорожнє будівництво-2020. Результати і плани

За останній рік Україна піднялася на 20 позицій у міжнародному рейтингу якості доріг. Щороку освітній аналітичний центр Legatum Institute проводить дослідження якості життя у світі, і цього разу експерти особливо відмітили розбудову дорожньої інфраструктури. Завдяки чому Україна показала прогрес і що вдалося побудувати за рік, дізнавалися наші експерти.
ПІДСУМКИ РОКУ
За даними Укравтодору, із запланованих на цей рік 4200 км доріг державного значення вже побудували 3900 км, решту планують здати до кінця 2020-го. Для порівняння: торік в експлуатацію ввели 847 км доріг, у 2018 році — 1412, у 2017-му — 1407.
Лідерами за кількістю нових і реконструйованих доріг є Харківська, Закарпатська, Запорізька, Сумська та Хмельницька області. У кожній із них побудовано близько 200 км
доріг. Загалом дорожнє будівництво охопило всі області України. За інформацію Держагентства автодоріг, чимало доріг оновлюються одразу в кількох областях, наприклад: Н-13 «Львів — Самбір — Ужгород», M-18 «Харків — Сімферополь — Алушта — Ялта», М-12 «Стрий — Тернопіль — Кропивницький — Знам’янка», М-03 «Київ — Харків — Довжанський».
«Результати нашої роботи дуже помітні в цьому році, їх не вдасться заховати і сказати, що це було побудовано в минулі роки, — це все побудовано та добудовано у 2020 році. Більше, ніж у будь-який інший рік за весь період незалежності», — каже голова Укравтодору Олександр Кубраков.
Так само успішно просувається відновлення мостів. Зі 100 запланованих уже відремонтовано 78 мостів та шляхопроводів. Уже ввели в експлуатацію чотири мости-довгобуди — в Івано-Франківській, Закарпатській та Чернівецькій областях. Відбудували мости у Донецькій області, зруйновані за роки війни на Донбасі. Особливу увагу приділили легендарному довгобуду в Запоріжжі. За інформацією Держагентства, до кінця року буде відкрито рух мостом через річку Старий Дніпро з Хортиці до Бабурки. Повністю роботи планують завершити за два роки.
Цьогоріч стартувало також кілька довгострокових проєктів. Приміром, будівництво доріг у прикордонних регіонах, а також першої цементобетонної траси «Кропивницький — Миколаїв — Дніпро — Решетилівка».
КОНТРОЛЬ ЗА ЯКІСТЮ І ПЛАНИ НА 2021 РІК
В Укравтодорі кажуть, що цьогорічне будівництво відрізняється не тільки кількісно, а й якісно. Так, у 2020 році вперше до контролю якості дорожніх робіт залучили іноземних наглядачів. За статистикою, на кожному третьому кілометрі будівництва працюють консультанти незалежного технагляду з Австрії, Франції, Польщі, Туреччини.
Так само вперше розпочалася робота зі збереження нових доріг, а саме: цілодобовий ваговий контроль. За статистикою, протягом січня-вересня 2020 року інспектори Укртрансбезпеки в співпраці з Нацполіцією перевірили понад 500 тисяч транспортних засобів, склали близько 10,5 тисячі актів порушень габаритно-вагових параметрів і нарахували майже 100 млн грн плати за перевантаження. Наступного року габаритно-ваговий контроль буде вже здійснюватися автоматично. За інформацією уряду, до кінця 2021 року на українських дорогах планують встановити понад 150 автоматичних комплексів Weigh-in-Motion (зважування в русі).
Також наступного року Укравтодор планує побудувати і відремонтувати 6,8 тис. км доріг, а також реконструювати 150 мостів. Серед масштабних інфраструктурних проєктів, які планують розпочати у 2021 році: Київська обхідна дорога, орієнтовною вартістю 85 млрд грн, а також будівництво нового моста через Дніпро в Кременчуці (12,5 млрд грн).
Загалом за п’ять років в Україні планують відбудувати більшість доріг.
Цьогоріч будівельний сезон майже добіг кінця. Попри пандемію та кризу, вдалось чимало. Експерти погоджуються, що розвиток інфраструктури є важливим навіть у важкі часи, оскільки дає робочі місця багатьом українцям і робить країну успішнішою.
За матеріалами Центру громадського моніторингу та контролю