ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ СВІДОМОСТІ

24 березня на базі загальноосвітньої школи №9 відбувся міський семінар класних керівників 5-7 класів з теми: «Роль класного керівника у формуванні громадянської свідомості з урахуванням вікових особливостей учнів».
Головною метою громадянської освіти та виховання сьогодні є сприяння формуванню особистості, якій притаманні демократична громадська культура, усвідомлення взаємозв’язку між ідеями індивідуальної свободи, прав людини та її громадянською відповідальністю, готовності до компетентної участі в житті суспільства. Першочерговим завданням виховної діяльності ЗОШ №9 є формування громадянина в широкому розумінні. З цією метою в школі розроблена довготривала програма з реалізації Концепції громадянської освіти і виховання в Україні.
Учні 6-А класу, на чолі з класним керівником Щуровою Л.М., презентували учасникам семінару благодійний проект «Зігрієш людину — розквітне країна». Всі учні класу, та й сама Любов Мусіївна, є членами волонтерського загону «Прометей», який працює в ЗОШ №9 уже другий рік. Волонтерський загін визначив та працює за наступними напрямками: допомога літнім людям, робота з ветеранами, підтримка малозабезпечених сімей, опікування дітьми-інвалідами, турбота про дітей-сиріт, підтримка культурної спадщини нашого міста, допомога тим, хто потрапив у біду. Тільки за цей рік «Прометей» провів наступні благодійні акції: «Хочу, щоб жила Віка!», «Хай почує Валерія голос мами!», «Не бійся, ми з тобою!”, «Щоб не всохли джерела» та інші.
Присутні були вражені обсягом благодійних справ, виконаних учнями, їх розумінням, що робити добро — органічна потреба для кожної людини. Допомога іншим додала юним волонтерам упевненості, віри у власні сили, переконання у тому, що їх внесок має значення. Допомагаючи іншим: людям похилого віку, інвалідам, сиротам, — учні проявляють найкращі риси людини — співчуття, сердечність, доброту, відповідальність. Тим самим змінюють світ на краще.
Шапран Л.Л., класний керівник 5-А класу, презентувала педагогічний проект «Адаптивні можливості п’ятикласників «Планета мого класу». Людмила Леонідівна працювала за такими напрямками: наступність і перспективність у навчальній діяльності учнів 4-5 кл., формування класного колективу, згуртування учнів через КТС, співпраця з батьками. Особливий акцент у презентації зроблено на формуванні органів класного учнівського самоврядування, що є важливим чинником формування громадянських рис особистості та навичок демократії.
Букша Т.Д., класний керівник 7-А класу, запросила учасників семінару на годину спілкування з елементами тренінгу «Права дитини». Тетяна Дмитрівна є членом міської творчої групи з впровадження особистісно зорієнтованого навчання на уроках української мови та літератури, і це відразу зрозуміли присутні з вибору класним керівником форм та методів роботи на виховному заході. Створення позитивного емоційного настрою, темп, використання наочності та інноваційних методів, різноманітні форми роботи, рефлексія — все це сприяло цілісності, змістовності та досягненню мети виховного заходу.
Г.В.ДАНИЛЬЧУК, методист інформаційно-методичного центру