ТЕМАТИЧНИЙ МАРАФОН ЗАВЕРШЕНО

ТЕМАТИЧНИЙ МАРАФОН ЗАВЕРШЕНО

У всіх загальноосвітніх навчальних закладах міста відбулись тематичні дні управління. Стартували вони у СШ №4 — 15 жовтня 2009 року, а завершились у ЗОШ №8 — 19 березня 2010 року. Започаткована форма управлінської діяльності має свої результати. Активне, живе спілкування з адміністрацією закладу, педагогічним колективом дало поштовх новим ідеям, підняло на поверхню глибинні проблеми функціонування закладів та дало змогу чітко окреслити шляхи їх вирішення. Ряд питань буде винесено на загальне обговорення на методичних об’єднаннях вчителів, заступників директорів, розглянуто на колегії управління освіти і науки.


Основним питанням, що обговорювалось під час «круглих столів», безумовно, було забезпечення надання якісних освітніх послуг, підвищення рівня навченості учнів.
Відстеження результатів навчання, рейтингу навчальних предметів відбувається практично у кожному закладі, активно ведуться пошуки но­вих форм і методів удосконалення навчально-виховного процесу. Зокрема, заслуговує на увагу система моніторингових досліджень у ЗОШ №2, 4, 5, 7, колегіумі. Рішенням по управлінню освіти і науки схвалено досвід роботи ЗОШ №5 з реалізації напрямку «Громадсько-активна школа», у СШ №4 — блочно-семестрову систему навчання у старшій школі, наявність перспективного плану роботи закладу у НВК «Гімназія імені Лесі Українки — школа І ступеня», досвід роботи з молодими та новопризначеними вчителями у ЗОШ №2, роботу предметних кафедр колегіуму у системі пошуково-дослідницької діяльності тощо.
Сьогодні потребує якісного перетворення система профільного навчання учнів старшої школи. Наразі постало питання про утворення міжшкільних профільних округів, особливо із шкіл, що знаходяться у центрі міста, які мають необхідне кадрове та організаційне забезпечення. Працювати потрібно у напрямку створення науково-методичної та навчальної бази.
Важливими внутрішніми ресурсами управління якістю освіти є: професійно-значимі особистісні якості керівників, їх лідерські здібності, стиль керівництва. Розвиток цих внутрішніх ресурсів та їх уміле використання є значним фактором успішного управління. За результатами проведеного анкетування в цілому адміністрації ЗНЗ міста забезпечують ефективне управління закладами та в переважній більшості мають демократичний стиль управління.
Як відомо, освітня система може працювати у двох режимах: режимі функціонування й режимі розвитку. Наше стратегічне завдання, як управління освіти і науки, — переведення всіх навчальних закладів міста у режим розвитку.
При нинішніх негативних тенденціях щодо зменшення учнівського контингенту, недофінансування галузі у напрямку забезпечення реалізації як державних, так і регіональних програм розвитку, кожен навчальний заклад має дбати про формування позитивного іміджу, задіювати до цього усі можливі ресурси: громаду, батьків, участь у грантових проектах тощо.
Надалі така форма управлінської діяльності, як тематичний день управління, буде поширена і на дошкільні та позашкільні навчальні заклади міста.
Перевірка виконання рішень, пропозицій проходитиме також у новій формі спілкування — контрольних діалогів.
Управління освіти і науки міської ради