НІ З ЧИМ НЕЗРІВНЯННИЙ АРОМАТ НАТУРАЛЬНОГО СВІЖОГО ХЛІБА…

НІ З ЧИМ НЕЗРІВНЯННИЙ АРОМАТ НАТУРАЛЬНОГО СВІЖОГО ХЛІБА…

У той час, як у нашому місті роками поступово зникали назавжди «Новоград-Волинська мінеральна вода», Новоград-Волинський завод продтоварів і вже, швидше всього, залишиться в минулому «живе Новоград-Волинське пиво», Новоград-Волинський хлібозавод успішно розвивається, і нині його можна назвати одним з флагманів виробництва хлібобулочних виробів навіть на обласному рівні. Адже, як повідомляє прес-служба обласної адміністрації, в обласному центрі склалася непроста ситуація з виробництвом хліба. За минулий рік його обсяги зменшились на 18 відсотків, і тенденція зберігається.. Вже впродовж тривалого часу не працюють перший та другий хлібозаводи (що належать ЗАТ «Золотий коровай»). Однак житомиряни без хліба не залишились, — звільнене місце зайняли інші виробники, і серед них чи не найбільш до смаку жителям обласного центру припала продукція Новоград-Волинського хлібозаводу.
Звісно, нас, як патріотів рідного міста, радує той факт, що саме новоград-волинський хліб має таку популярність не лише в межах рідного міста та району, а й на теренах нашої і сусідніх областей. Про те, як живеться нині хлібопекарням, як вдалося досягти такого успіху в непростих умовах сьогодення, — наша розмова з директором Новоград-Волинського хлібозаводу С.Ф.ПОРТЯНКОМ.

— Сергію Федоровичу, завдяки яким чинникам підприємству, яке ви очолюєте, вдається так успішно завойовувати нові серйозні ринки в час потужної конкуренції в галузі виробництва хлібо-булочних виробів?
— Ми, дійсно, маємо досить серйозні і потужні ринки збуту продукції, які утримуємо не якимись адміністративними заходами, а широтою асортименту, високою якістю та гарантією безпеки вживання того продукту, який виробляємо.
Ще 20 років тому, коли я щойно прийшов на це підприємство, нам вдалося здійснити програму і концепцію оновлення виробництва, технологічного обладнання і запровадити роботу над новими видами продукції.
Зауважу, що з тих часів у нас залишилося лише два-три види хлібобулочних виробів. Все інше — це нова продукція, серед якої значне місце займає хліб з лікувально-профілактичними якостями. Це не просто хліб, а хліб, який оцінено професіоналами на міжнародних виставках країн СНД за участю європейських хлібопекарів — з Франції, Словаччини, Німеччини. Назви виробників продукції були невідомі дегустаційній комісії, і в результаті їх незалежної оцінки саме зразки нашої продукції були удостоєні золотих, срібних і бронзових медалей. А такі види хліба як «Апетит», «Висівковий», «Пиріг з маком» удостоєні гран-прі.
Тож це говорить про те, що саме завдяки цим позиціям на сьогодні Новоград-Волинський хлібозавод стабільно утримує і розширяє свій ринок.
— Сергію Федоровичу, а які саме лікувально- профілактичні якості при­таманні хлібобулочним виробам, що їх випікає Новоград-Волинський хлібозавод?
— Таких сортів багато, тож я зупинюся лише на деяких. Скажімо, хліб «Апетит» рекомендується людям похилого віку, тим, хто має високу кислотність шлунково-кишкового тракту. Висівковий хліб — це хліб для діабетиків, білково-пшеничний — дієтичний, у хлібі «Дарницькому» — 60-70 відсотків житнього борошна, яке має в собі клітковину, ензими, амінокислоти, залізо, кальцій, магній і всю вітамінну групу — все це в комплексі забезпечує очистку крові, очистку організму від шлаків.
Наша продукція перевіряється на відсутність солей тяжких металів, нітратів і пестицидів. На даний час маємо можливість силами нашої лабораторії проводити якісну перевірку сировини. А там, де не вистачає власних потужностей, запрошуємо обласний центр стандартизації і метеорології, обласну і районну санепідемстанцію, з допомогою яких перевіряємо всі бакпоказники для того, щоб в жодному разі не допустити потрапляння у хліб ні спорів картопляної хвороби, ні спорів стафілокока чи сальмонели, щоб вони не мали жодної можливості проростати в наших продуктах, що ми їх поставляємо на ринок.
— Який відсоток продукції вашого підприємства реалізується саме в Новограді-Волинському?
— Ми завжди ведемо відкриту політику з нашими торгово-роздрібними підприємствами, беремо до уваги всі зауваження, знаходимо компроміси з ними, йдемо назустріч, і нині більше 60 відсотків всієї випущеної продукції продається в нашому місті, а на полицях великих магазинів понад 80 відсотків хлібобулочних виробів — це продукція нашого підприємства.
Ми дуже відповідально підходимо до застосування всіх інгредієнтів і рецептурних складових того чи іншого виду продукції на відсутність генно-модифікованих організмів. І мені дуже хочеться, щоб новоград-волинський споживач знав це і розумів. Як і те, що новоград-волинський хлібозавод має декілька девізів, на яких будує свою політику.
По-перше, — жодної копійки прибутку на здоров’ї покупців. По-друге, це фірмова торгівля, де постійно діє виставка-продаж всього того широкого асортименту продукції, яку ми випускаємо, і плюс — культура обслуговування населення.
По-третє, ми випускаємо продукцію за класичними «дідівськими» технологіями з врахуванням сучасних нових рецептурних пропозицій, які ми реалізуємо у себе на виробництві у випуску продукції преміум-класа.
— Що це за продукція, чим вона особлива?
— Такий хліб випускаємо опарним способом, на заквасках. Це старовинні традиції хлібопекарів, це класика виробництва хлібобулочної продукції. Ми ні в якому разі не хочемо йти на швидкісні технології, які роблять хліб несмачним та зовсім некорисним для нашого організму. Ми також не застосовуємо розрихлювачів, які скорочують технологічний процес. Ми прагнемо того, щоб кожен наш продукт перед тим, як його вживатимуть, дав насолоду своїм ароматом і незрівнянним ні з чим запахом справжнього, натурального свіжого хліба, а також мав корисні властивості для здоров’я.
До речі, що стосується продукції преміум-класу, то тут, за рахунок меншої ваги, нам вдалося зробити доступним цей хліб практично для всіх покупців. Маються на увазі заварні сорти хліба, де жито складає від 90 до 100 відсотків, де заварка відбувається за чотирьохстадійною технологією, де присутні особливі добавки — коріандру, ізюму, тмину, соняшникових зерняток і багатьох інших рецептур, які мають виключно натуральне походження.
Все це дає нам можливість таким чином реалізувати наші програми, що нас запрошують на ринки Житомира, Коростеня, на черзі — Коростишів, де розглядається питання про продаж нашої продукції. Хочу відзначити, що, покуштувавши новоград-волинського хліба хоч раз, нам відкривають все нові і нові ринки.
Цими днями ми порадували наших покупців новим видом продукції, що має трикутну форму — це хліб «Лускунчик».
— Які маєте плани на найближче майбутнє?
— Ми ніколи не зупиняємося на досягнутому — у нас є дуже серйозна програма збільшення заварних сортів хліба, щоб поставити їх на масовий випуск. Щоб сьогодні замість простих житньо-пшеничних сортів хліба за доступними цінами вироблялися заварні сорти хліба.
Для цього ми об’їздили всі хлібозаводи Білорусії, бо саме Білорусія, за оцінкою Президента європейських хлібопекарів, була удостоєна звання кращої хлібопекарні Європи. Ми познайомилися з технологіями білорусів. Так, це дуже непросто, це вимагає дуже великих коштів, підключення лабораторій на державному рівні, але ми працюємо над цим питанням, і я думаю, що вже в найближчому майбутньому ми порадуємо нашого покупця відмінними заварними сортами, які будуть мати масове виробництво і будуть доступними за ціновими пропозиціями нашим покупцям.
Маючи нагоду, напередодні великого Дня Перемоги хочу побажати всім миру, добра, злагоди, міцного здоров’я, успіхів!
Розмовляла Лариса ГЕМБАРСЬКА
Фото Віктора ТИМОЩУКА