ОБДАРОВАНІ ДІТИ — МАЙБУТНЄ НАШОГО МІСТА

ОБДАРОВАНІ ДІТИ — МАЙБУТНЄ НАШОГО МІСТА

\"ОБДАРОВАНІУ системі освіти сьогодні на першому місці повинна стояти особистість дитини, розвиток її природних здібностей і талантів. ІМЦ проводилась ефективна робота щодо створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей обдарованих дітей, виявлення талановитої та обдарованої молоді міста шляхом залучення її до участі в олімпіадах, конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт, різноманітних тематичних конкурсах. Саме з метою виявлення юних обдарувань і надання їм можливості для подальшого розвитку і самовдосконалення проводяться різноманітні конкурси і змагання, серед яких значна увага приділяється Всеукраїнським учнівським олімпіадам з базових дисциплін, міжнародним математичним та фізичним конкурсам «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», участі в Малій академії наук.
З метою пошуку, підтримки та розвитку творчого потенціалу обдарованої молоді у жовтні — грудні 2007 року в загальноосвітніх школах та в місті проведено шкільні та міські олімпіади, в яких відповідно взяли участь 4612 та 510 учнів.
Показником ефективної роботи з обдарованими дітьми є результативність їх участі у олімпіадах, турнірах і конкурсах. Цього навчального року найкращі результати на міських олімпіадах показали вихованці ЗНВО (48 призових місць) та колегіуму (45 призових місць). Переможцями міського етапу стали 176 учнів шкіл міста, з них 112 брали участь в змаганнях ІІІ етапу (обласного) Всеукраїнських учнівських олімпіад, які протягом січня — березня 2008 року пройшли в м. Житомир. Наші учні, у порівнянні з минулим роком, показали кращі результати. Загалом на обласному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін учні шкіл міста вибороли 36 дипломів (32 — у минулому році).
На обласному етапі найкращих результатів досягли гімназисти ЗНВО (18 призових місць), колегіуму (8) та ЗОШ №2 (4 призових місця). Загальноосвітні школи №№ 4, 5, 6, 7, 8, 9 мають по одному призовому місцю.
Двоє вихованців ЗНВО — одинадцятикласник Анатолій Какотко, який виборов І місце з фізики (вчитель Панькевич Марія Митрофанівна), та десятикласниця Ольга Падун, яка стала переможцем з німецької мови (вчитель Вітренко Валентин Володимирович), брали участь у Всеукраїнських олімпіадах.
Одним з показників результативності праці вчителя є кількість підготовлених ним переможців олімпіад. Як і в попередні роки, «багаті» на призерів вчителі ЗНВО: Вітренко В.В. — підготував 6 призерів, Євтушина М.О. — 4, Тапал Н.В., Савчук Т.А. — по 2, Панькевич М.М. — 1. Вчителі історії та правознавства ЗОШ №2 Ніконенко В.І. та колегіуму— Маланяк С.І., Білявська О.Л. — мають по два призери.
Протягом навчального року учням шкіл була забезпечена можливість брати участь у різноманітних літературних конкурсах. Це і Міжнародні конкурси з української мови ім. П.Яцика (переможцем обласного етапу та учасником ІV етапу стала учениця 7 класу колегіуму Ансіфорова Марина, учні СШ №4 вибороли найбільшу кількість призових місць на міському етапі — 10), і з українознавства, і Всеукраїнські конкурси учнівської творчості, шкільних літературних творів «Безсмертний подвиг українського народу», «Моя Батьківщина очима дітей всіх етносів України», «Вчитель — моє покликання» тощо.
На виконання угоди про співпрацю в галузі освіти, культури, спорту між містами Новоградом-Волинським та Муравленком (Росія) у квітні 2008 року відбулась І Міжнародна Інтернет-олімпіада з трьох предметів одночасно: географія — на базі ЗНВО, історія — на базі ЗОШ №7, англійська мова — на базі СШ №4. За 2 години учасники олімпіади з обох країн давали відповіді на тестові завдання з історії та географії Росії та України, з англійської мови писали есе на тему «Я і моя країна». Особливістю олімпіади було те, що учні під час підготовки відповідей мали можливість користуватися Інтернет-ресурсами, створюючи документ за допомогою програми Word.
Для відзначення обдарованої учнівської молоді міста Новограда-Волинського щороку проводяться урочисті заходи. Досягнення та здобутки учнів загальноосвітніх шкіл міста, міського Палацу шкільної молоді, дитячого юнацького спортивного клубу фізичної підготовки, творчо-виробничого центру дітей та юнацтва були відзначені у сфері навчання, спорту, мистецтва та ін. Нагороди та цінні подарунки вручав міський голова М.П.Боровець, начальник управління освіти і науки О.В.Ільяхова, завідувач ІМЦ П.К.Ліневич, спеціалісти управління освіти і науки І.В.Сиротюк і В.І.Найдюк. Почесними гостями на святі були представники Всеукраїнської організації «Союз обдарованої молоді України» голова С.О.Терепищий та заступник голови СОМ С.Решновецький. На святі представники «Союзу обдарованої молоді» вручили подяки та Почесні грамоти представникам навчальних закладів міста.
Другий рік поспіль ІМЦ спільно з газетою «Звягель-Інформ» реалізує проект «На шляху до життєвого успіху», де публікується матеріал про переможців олімпіад, конкурсів, змагань обласного та Всеукраїнського рівнів.
Особливістю організації роботи МАН у цьому навчальному році стало надання можливості співпраці з науковцями ЖДУ. У виїзних навчальних семінарах, що відбувалися на базі університету, брали участь 21 учень та 13 педагогічних керівників. Підсумком науково-дослідницької роботи молодих науковців стала міська учнівська наукова конференція у ЗОШ №9, на якій були представлені найкращі роботи учнів-переможців міського етапу конкурсу-захисту МАН та підведені підсумки міського етапу. Серед інших завдань конференції — активізація науково-дослідницької роботи у рамках МАН та підготовка учасників наступних конкурсів-захистів.
У міському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН взяли участь 27 учнів із 10 шкіл міста (крім ЗОШ №7). Найбільш активно цією роботою займаються у колегіумі (6 робіт), СШ №4, ЗОШ №2 (по 4 роботи). На жаль, ЗОШ 3, 5, 8, 9 представили лише по 1 роботі, а ЗОШ №7 сомовідсторонилася від організації діяльності учнів у МАН. Призерами обласного етапу конкурсу-захисту стали 5 учнів загальноосвітніх шкіл нашого міста (ЗНВО, колегіум). Потребує вивчення досвід організації науково-дослідницької роботи в колегіумі та його поширення серед школярів, починаючи з 6 класів, і обов’язковість цієї форми роботи у 10-11 класах.