У БУДІВЕЛЬНИКІВ Є ДОЗВОЛИ, А У ВЛАДИ — ПРЕТЕНЗІЇ

У БУДІВЕЛЬНИКІВ Є ДОЗВОЛИ, А У ВЛАДИ — ПРЕТЕНЗІЇ

Тиждень тому, в п’ятницю, 6 серпня, до редакції «Звягель-Інформу» зателефонувала місцева жителька і стурбовано розповіла, що внаслідок земельних робіт по вулиці Урицького була зруйнована її каналізаційна мережа. Мовляв, уже зо два тижні вони з сусідами «чергують біля котловану, щоб пересвідчитися, що з їхньою каналізацією буде все гаразд», однак неприємностей уникнути не вдалося…
Нині вулицею Урицького ведуть каналізацію у мікрорайон «Морське». У ту його частину, де останнім часом масово проводиться індивідуальна житлова забудова. Зсув грунту у котловані, виритому для будівництва цієї каналізаційної мережі, призвів до часткового руйнування іншої, раніше вже діючої.
На місці розпалився конфлікт. Суперечки не вичерпалися й після того, як підрядна організація, що виконує земельні роботи, взялася до заміни пошкоджених труб. Жителі трьох будинків, які на той час залишилися без каналізації, вимагали, щоб влада перевірила, чи дійсно всі роботи відбуваються в межах проекту. З цим питанням вони побували на прийомі в міського голови, який, за їхніми словами, розпорядився «терміново створити комісію».
За коментарем ми звернулися в управління житлово-комунального господарства міської ради. Начальник управління Володимир Мисін відкрив додаткові подробиці. За його інформацією, при будівництві нової каналізації таки допустили деяке порушення. У місці під’єднання до головного колектора, що знаходиться під проїжджою частиною вулиці Лесі Українки, трубу проклали без захисного футляра. І цим фактом комунальники занепокоєні.
— З часом від вібрації, що створюється автомобілями, каналізаційна труба ймовірно зазнає пошкодження. І тоді жителі пред’являть претензії до міської влади. Хоча насправді цей колектор — власність кооперативу, який його проводить. Тому, в першу чергу, члени кооперативу мають бути зацікавлені в якості робіт. Але й ми, влада, будемо шукати важелі впливу на підрядника, щоб той виконав роботу згідно будівельних норм, — пояснив Мисін.
Голова згаданого кооперативу Ігор Левицький з цього приводу абсолютно спокійний. Разом із керівником підрядної організації він демонструє проект і ордер на проведення земельних робіт. Згідно проекту, кажуть, ніякого захисного футляру не передбачається, оскільки мережа будується з надміцних труб, здатних витримати тиск 20-тонного автомобіля.
Цікаво, що останній підпис на ордері, після підписів представників усіх дозвільних служб, належить саме… начальнику управління житлово-комунального господарства міської ради. Дивно, чи не так? Усі контролюючі служби, включаючи виконком, роботи погодили, а тепер говорять про порушення.
Фахівці стверджують, що грунт у цьому мікрорайоні — нестійкий. Так звані, плавуни. Тому прокладання будь-яких підземних комунікацій вже з самого початку пов’язане з проблемами. І саме через це робота просувається повільно, створюючи певні незручності для жителів сусідніх хат. «Але люди будуються — каналізація треба», — слушно зауважив Мисін. А дотримані будівельні норми чи ні, — все ж не зайве з’ясувати. Щоб із самого початку не закласти міну сповільненої дії.
Олег БРЮХАНОВ
Фото Віктора ТИМОЩУКА