НОВІ АВТОБУСИ ОБСЛУГОВУВАТИМУТЬ «СМОЛКУ»

НОВІ АВТОБУСИ ОБСЛУГОВУВАТИМУТЬ «СМОЛКУ»

Працювати на громадському транспорті — робота не з легких. Адже потрібно не просто кермо крутити і уважно слідкувати за дорожньою ситуацією, а й спілкуватися з пасажирами, «брати на себе» не лише позитив, а й негатив, чи не щодня вислуховувати критичні зауваження (часто — безпідставні) і при цьому завжди залишатися ввічливим та коректним, стриманим та дипломатичним. Як нині працюється цим людям, які проблеми виникають у цій галузі і як вони вирішуються, — саме про це та з нагоди дня автомобіліста відбулася наша розмова із заступником міського голови Сергієм Юрійовичем КОЛОТОВИМ:
— Сергію Юрійовичу, оскільки робота громадського транспорту завжди була питанням актуальним, то, ­насамперед, цікаво було б дізнатися — які підприємства нині здійснюють пасажирські перевезення у нашому місті?
— У Новограді-Волинському міські пасажирські перевезення здійснює базове транспортне підприємство ТОВ «Новоградтранссервіс», яке розміщується на базі колишнього АТП, має одну з найсучасніших ремонтних баз у Житомирській області. Також на міських маршрутах працює ПП Лановенький, який обслуговує автобусний маршрут №9.
У ТОВ «Новоградтранссервіс» працює багато хороших спеціалістів, професіоналів — водіїв, кондукторів, слюсарів-ремонтників, зварників, інших, яким хочеться подякувати напередодні професійного свята за їх сумлінну працю, майстерність і побажати нових здобутків та звершень.
У той же час, підводячи підсумки роботи, не можна не згадати про одне з таких ­проблемних питань, яке сьогодні не дозволяє у достатній мірі розвиватися транспортній галузі, — це пільгові перевезення.
Держава у своєму законодавстві задекларувала пільги майже половині населення країни. Зокрема у нашому місті пільги на безкоштовний проїзд має близько сорока відсотків жителів. Це дуже вагома цифра. І все б нічого, якби держава, до кінця виконуючи закони, повною мірою їх фінансувала. Але, на жаль, фінансування безкоштовних перевезень складає десь близько двадцяти семи відсотків від потреби, і це не може не вплинути на безпеку перевезення. Адже ми бачимо, що поряд з новими автобусами, продовжують курсувати старі, які давно вичерпали свій термін експлуатації.
Наприклад, це — ЛІАЗи. При­дбати новий великий автобус — це щонайменше 1 мільйон гривень, а вся річна дотація на забезпечення безкоштовних перевезень у Новограді-Волинському становить більше 900 тисяч гривень. Тобто бачимо, що річної субвенції не вистачає на придбання одного нового великого автобуса. Ось і вся арифметика. На мою думку, таке фінансування не дозволяє підвищити заробітну плату водіям і кондукторам, хоча це конче необхідно.
— Сергію Юрійовичу, які перспективи сьогодні у нашому місті відкриваються щодо пасажирських перевезень?
— Враховуючи ту ситуацію, що склалася, і недостатність фінансування, міська рада прийняла рішення про створення свого комунального транспортного підприємства. До речі, таким чином обслуговуються маршрути у всіх європейських країнах. Тобто, приватні підприємства, які забезпечували міські пасажирські перевезення, обслуговують якусь обмежену частку ринку перевезень, надаючи відповідні послуги. Тому життя змушує повертатися до створення такого комунального підприємства у нас на базі міськкомунсервісу, яке буде обслуговувати міські автобусні пасажирські маршрути. Вже закуплені перші чотири автобуси великої місткості, що прибули у місто. На сьогодні оформляється вся необхідна документація, аби вони могли вийти на міський маршрут. За нашими планами, першими пасажирами цих автобусів іноземного виробництва стануть жителі мікрорайонів «Смолка» і каменедробильного заводу.
— Це нові автобуси?
— Ні, автобуси не нові, але вони працювали на автобусних маршрутах одного з європейських міст, і вони — у нормальному стані, значно кращому, ніж сьогодні ЛІАЗи та ЛАЗи, що курсують у нас. Хочеться звернутися до майбутніх пасажирів, щоб вони бережливо ставилися до комунального майна, адже немає сьогодні у місті таких фінансових ресурсів, аби міняти сидіння та все інше обладнання.
— Якою була мета створення такого комунального підприємства?
— По-перше, ми хочемо у вигляді експерименту запровадити безкоштовні перевезення абсолютно для всіх категорій громадян, які передбачені чинним законодавством. По-друге, враховуючи те, що підприємство має статус комунального, воно у відповідності до чинного законодавства звільняється від сплати ПДВ. А це — 20-ти відсоткова економія. Це те, що не можуть зробити сьогодні наші приватні підприємці, які вимушені платити ПДВ. Уявіть, не надходить субвенція у достатній кількості та ще й доводиться сплачувати ПДВ за перевезення — де ж ті кошти набрати?
Звичайно, навіть комунальне підприємство не зможе працювати, якщо не буде виходити нульовий рівень рентабельності. Тому перші три місяці роботи покажуть, чи варто закуповувати ще автобуси і поступово переходити на обслуговування інших маршрутів. Є ще і соціальний аспект у цьому питанні. Він полягає у тому, що потрібно буде робити перехід поступово, так, щоб, по-перше, не знищити базове транспортне підприємство по вулиці Герцена, щоб дати роботу і йому, і, по-друге, не залишити без роботи тих людей, які сьогодні там працюють. Це все враховуватиметься і радикальних кроків ніхто робити не буде. Але така стратегія була проголошена раніше і поступово втілюватиметься в життя найближчим часом.
— Чи не піднімуться ціни на проїзд?
— Ні, ми не плануємо піднімати ціни на сьогодні вище 2 гривень.
— Сергію Юрійовичу, яка ситуація з маршрутками до Києва? Чому так відрізняються ціни у різних перевізників?
— На жаль, ми на сьогодні не можемо впливати на ринок міжміських перевезень. Це — за межами наших повноважень. Все вирішується, якщо це внутрішньообласні маршрути — то на рівні області, якщо маршрути виходять за межі області — то все на рівні Києва. Скажу тільки одне, що тарифи у наших новоград-волинських перевізників є найнижчими, тому прохання до пасажирів купувати квитки в касах автовокзалу. Тоді ціна буде більш доступною. Адже сьогодні на окремі маршрути можна при-дбати квиток до Києва у касі за 60 гривень.
— А що б ви хотіли побажати водіям та всім, хто працює в цій інфраструктурі, напередодні Дня автомобіліста?
— Хочу побажати міцного здоров’я, оптимізму, щасливої дороги, вдячних пасажирів і — відповідного фінансування!
Розмовляла Лариса ГЕМБАРСЬКА
Фото Віктора ТИМОЩУКА