ТЕХНІКА ВОДІННЯ В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ УМОВАХ ЗИМИ

Гальмування двигуном на сухій дорозі скорочує гальмівний шлях у порівнянні з гальмуванням при ­вимкнутому зчепленні на 25-40 відсотків. Використовувати двигун у якості гальма особливо необхідно при русі на довгому спуску, щоб запобігти нагріву гальмівних накладок, що значно знижує ефективність гальмування.
На слизькій дорозі найбільш ефективне переривчасте гальмування, коли декілька разів натискають на педаль, не доводячи колеса до сковзання. Крім того, на слизькій дорозі доцільно гальмувати, не вимикаючи зчеплення. Крім інших переваг, це зменшує ризик заносу.
Якщо причиною заносу є гальмування чи розгін, то зніміть ногу з педалі гальма чи управління подачею палива, і занос буде ліквідований. Коли цього недостатньо, поверніть передні колеса в сторону заносу. Робити це треба швидко, навіть різко, але не дуже стрімко, щоб не виникло заносу в іншу сторону. Як тільки автомобіль вирівняється, — швидко і плавно поверніть кермо в зворотному напрямку.
Потрібно особливо обережно керувати автомобілем на слизькій дорозі після тривалої стоянки на морозі, коли змазка в рульовому механізмі охолоджена і для повороту керма потрібно буде значне зусилля. Недопустима тут і надмірна легкість. Небезпека заносу в цих випадках значно зростає.
При температурі повітря мінус 100С і нижче по накатаній зимовій дорозі можливо їхати досить впевнено, майже, як по сухій літній, лиш трохи обережніше. Але при температурі близької до нуля, тиск шини, до того ж розігрітої власною роботою, розтоплює лід і утворює водяну плівку, різко зменшуючи коефіцієнт зчеплення. Потрапивши в таку ситуацію, потрібно значно (в 3-4 рази в порівнянні зі швидкістю, з якою б ви їхали по сухій дорозі) зменшити рух, збільшити інтервал до автомобіля, що рухається попереду, додержуючись максимальної обережності.
Розпочати рух на слизькій дорозі потрібно на другій або навіть на третій передачі, не намагаючись сильно розігнати автомобіль. Перед далекою дорогою в ожеледицю рекомендується трохи зменшити тиск у шинах задніх коліс.
Коли відмовляють гальма, то більшість водіїв відразу розгублюються, через що і трапляється більшість аварій. Але ж ще залишається змога знизити швидкість, гальмуючи двигуном, переключаючись послідовно на більш низькі передачі. Та й про ручне гальмо в цьому випадку забувати не слід.
Щоб у критичній ситуації ви себе почували впевнено, радимо періодично використовувати для зупинки ручне гальмо. Не завадить і тренування гальмування двигуном.
Така звичка збереже вас від багатьох неприємностей.
С.ДМИТЕРЧУК, начальник ВДАІ