НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКИЙ: ЧЕРЕЗ ДІАЛОГ — ДО СОЛІДАРНОСТІ ПОКОЛІНЬ

НОВОГРАД-ВОЛИНСЬКИЙ: ЧЕРЕЗ ДІАЛОГ — ДО СОЛІДАРНОСТІ ПОКОЛІНЬ

У рамках Європейського року активного старіння та солідарності між поколіннями 18 січня в спеціалізованій школі №4 інформаційно-методичним центром управління освіти і науки міської ради проведено семінар-тренінг ­«Через діалог — до солідарності поколінь». Метою заходу було навчання опікунів і учасників європейських клубів роботі зі збереження історичної пам’яті та налагодження діалогу між поколіннями в Україні, що особ­ливо актуально в контексті Європейського року-2012 та опанування учасниками шляхів і методів взаєморозуміння та толерантного відношення між представниками різних поколінь, через поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних ­навичок.
До участі у тренінгу запрошувалися представники різних поколінь: ветерани педагогічної праці — Грінченко Г.М., Челядіна С.О., Малов К.М., Наумець Л.Д., Шлендер З.О., Василенко Ж.І.; начальник управління у справах сім’ї, молоді, спорту та туризму міської ради Гамма В.М.; опікуни усіх шкільних європейських клубів міста та учні — члени ШЄКів.
У вступному слові завідувач інформаційно-методичного центру Ліневич П.К. ознайомив учасників тренінгу з метою та завданнями зустрічі та провів вправу «Знайомство», де школярі презентували роботу своїх клубів, а представники старшого покоління розповіли про особливий день у їх житті. Вправа «Європейський потяг» нагадала присутнім про історію створення Європейського Союзу та етапи вступу країн.
Далі учасники виконували ряд тренінгових вправ, за допомогою яких представники різних поколінь працювали індивідуально, в парах та об’єднувалися в групи.
Працюючи в чотирьох групах над вправою «Чому ми можемо навчитися?», учасники виділяли, яким знанням діти можуть навчитися у своїх батьків, які знання вони можуть отримати від дітей, чому може навчитися молодь у своїх бабусь та дідусів, які позитивні знання та навички можуть отримати літні люди від спілкування із молоддю.
Вправа «Каміння на шляху» була спрямована на виявлення міжгенераційних проблем та конфліктів (типологія проблем, причини виникнення, наслідки загострення).
Методом мозкової атаки учасники збирали у валізу ті якості (вправа «Валіза порозуміння»), які потрібні для взаєморозуміння, ефективної комунікації та діалогу між представниками різних поколінь.
Вправа «Події та цінності представників різних поколінь» дозволила виявити перелік цінностей, які представники різних поколінь вважають найголовнішими: сім’я, справедливість, матеріальний добробут, добробут країни, самовдосконалення та незначущі: розваги та суспільне визнання.
Виконуючи тренінгові вправи, учасники отримували базові знання з теорії поколінь, можливостей її застосування в практичній роботі (громадська діяльність, шкільне врядування), розглянули проблеми взаємодії різних поколінь на ціннісному рівні, виявили шляхи розв’язання проблем у взаємодії різних поколінь.
По закінченню тренінгу присутні висловили свої думки з приводу його роботи та використання отриманих знань на практиці. За спільним висновком, тренінг пройшов результативно та був корисним для всіх його учасників. А попереду кожен шкільний європейський клуб проведе у себе в школі подібний тренінг, що сприятиме розумінню та співробітництву різних поколінь у нашому місті.
Г.ДАНИЛЬЧУК, методист інформаційно-методичного центру