Чи стане мрія українців про доступну іномарку реальністю?

Добрий день, редакція газети «Звягель»! Роз’ясніть, чи вступив у силу закон про зменшення акцизів на авто, та які «підводні камені» є в цьому законі?
Юрій К., м.Новоград-Волинський

На запитання відповідає начальник юридичного відділу газети «Звягель» Геннадій ФРЕГЕР:
31 травня цього року Верховна Рада ухвалила законопроект №3251«Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення «Податкового кодексу України відносно стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів», яким передбачається зниження акцизного збору на вживані автомобілі в декілька разів. За законопроект проголосували 237 народних депутатів.
Одразу ж після прийняття лобісти, так званого, вітчизняного автопрому намагались його скасувати або хоча б затягнути процедури набрання чинності цим Законом.
І нарешті, 4 липня Президент підписав даний законопроект, та вже з 1 серпня цього року він набуде чинності.
НА СКІЛЬКИ ЗНИЗИТЬСЯ ВАРТІСТЬ РОЗМИТНЕННЯ
Левову частку розмитнення складає саме акциз. Так, для прикладу, якщо ви придбаєте авто до 5 років із бензиновим двигуном об’ємом 2,0 л, то сплатите лише акцизу 3286 євро, а якщо авто від 5 до 8 років, — 4882 євро. Крім акцизу, доведеться сплатити й інші платежі, які розраховуються від вартості авто, зокрема: 20% — ПДВ, 10% — мито, 5% — імпортний збір, а ще — внесок до Пенсійного фонду та інші платежі.
АКЦИЗ ДЛЯ БЕНЗИНОВИХ АВТО
Відповідно до вищезазначеного законопроекту, для авто з бензиновим двигуном до 1 л, ставка акцизного збору на рівні нових і б/у автомобілів становитиме 0,102 євро за 1 куб. см, проти 1,439 євро, тобто зменшиться в 14 (!) разів.
Для автомобілів із двигуном 1-1,5 л ставку акцизного збору хочуть встановити на рівні 0,063 євро за 1 куб. см, проти нинішньої 1,761 євро (менше в 28 разів!).
З авто об’ємом 1,5-2,2 л ставка акцизу пропонується на рівні 0,267 євро, проти 2,441 євро (зниження в 9 разів!).
На авто з об’ємом 2,2-3 л акциз пропонується на рівні 0,276 євро, проти 4,985 євро (зниження у 18 разів!).
А для бензинових авто з двигуном понад 3 л ставку пропонують знизити до 2,209 євро, проти нинішньої 4,985 євро (зниження в 2,2 рази).
АКЦИЗ ДЛЯ ДИЗЕЛЬНИХ АВТО
Пропонується встановити ставку акцизного податку 0,103 євро за 1 куб. см для автомобілів із дизельними двигунами до 1,5 л. Зараз ставка на них — 1,761 євро (зниження в 17 разів!).
Дизельні авто з двигуном 1,5-2,5 л можуть отримати ставку 0,327 євро за 1 куб. см, проти нинішніх 2,441 євро (зниження в 7,5 разів!). А для дизелів більше 2,5 л ставку встановлять на рівні 2,209 євро за 1 куб. см.
ЯКІ ОБМЕЖЕННЯ МІСТИТЬ ЗАКОНОПРОЕКТ
По-перше, нові акцизи не поширюються на старі авто, випущені до 1 січня 2010 року.
По-друге, зниження акцизів не поширюються на авто, які не відповідають екологічному стандарту «Євро 5».
По-третє, ставки акцизного податку, встановлені цим законом, не застосовуються для легкових автомобілів, якщо вони — з країни, визнаної державою-окупантом і державою-агресором відносно України, або ввозяться з території держави-окупанта.
По-четверте, зниження акцизів не поширюються на авто, які ввозяться на митну територію України особою для власного використання або на користь інших осіб за договорами купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення, поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду у кількості понад один легковий автомобіль протягом календарного року.
По-п’яте, у разі відчуження протягом 365 днів із дня реєстрації транспортних засобів, при ввезенні яких були застосовані нові ставки акцизного податку, платник податків зобов’язаний буде сплатити акцизний податок за старим тарифом.
Знижені ставки акцизу діятимуть до 31 грудня 2018 року. Причому, виникає ще одна проблема — з 1 січня 2018 року в Україні повинен бути введений стандарт «Євро 6», який діє в Європі тільки з 2015 року. Тобто, в останній рік вибір автомобілів буде ще більше обмежений.