Водії регулярно зривають «незручні» для них знаки…

Водії регулярно зривають «незручні» для них знаки…

Хто б міг подумати, але це — одна з причин, чому на новоградських вулицях не вистачає необхідних дорожніх знаків. Принаймні, таку версію озвучив заступник міського голови з питань житлово-комунального господарства Віталій Якубов.

Приводом до розгляду цієї теми стала дорожньо-транспортна пригода, що сталася в Новограді 13 листопада. На перехресті вулиці Мамайчука й бульвару Шарварка (навпроти медколеджу) зіштовхнулися два легкові автомобілі. Окрім матеріальних збитків, водій одного з них ще й зазнав травм. Як з’ясувалося, водій іншого авто (того, що виїжджав із бульвару) не надав переваги в русі, бо при виїзді на вулицю Мамайчука немає… знаків пріоритету.

Звісно, що місцеві водії й без знаків знають, яка дорога головна, а яка — другорядна. Але ж новоградськими вулицями їздять не лише місцеві. Звідки іногороднім водіям знати, які в нас тут особливості?


…Водії зі стажем переконані: якщо не бачиш знака і не певен, що — на головній, то увімкни максимальну уважність і пропусти всіх. Або ж керуйся правилом: не бачу — не їду. Про це, до речі, теж згадав, коментуючи ситуацію, Віталій Якубов.


А ще він розповів, що на деяких вулицях водії вантажівок навмисне зривають знаки, що забороняють проїзд важковаговим автомобілям. Мовляв, якщо їх зупинять за порушення, то відповідь: нема знака — значить можу їхати…


Словом, із розмови з Віталієм Олександровичем (хоч це й прямо не звучить) стає зрозуміло, що комунальне підприємство просто не встигає відновлювати необхідні знаки. Втім… можливо, на комунальному підприємстві цим вже й не надто переймаються. За ці питання відповідає «Шляхрембуд», який, як відомо, в стані «клінічної смерті», нині відбувається процес передачі цих обов’язків на «Житлосервіс», тож, ймовірно, й справді в такій ситуації не до знаків.


От тільки, як стверджують юристи, якщо учасник дорожньо-транспортної пригоди доведе в суді, що аварія сталася через відсутність знака чи поганий стан дорожнього покриття, то відповідальність нестиме саме організація, яка займається обслуговуванням дороги.




[caption id="attachment_149665" align="alignleft" width="244"]\"Водії А в цьому випадку знак «Дати дорогу», повернутий не в тому напрямку, зробив головну дорогу другорядною.

Для прикладу, на перехресті вулиць Соборності й Мамайчука знак «Дати дорогу» з невідомих причин розвернутий не в той бік. Знову ж таки, місцеві знають, де головна, а приїжджі? На тротуарі біля другої школи знак «Обережно! Діти» хтось розхитав і вирвав із землі. Тепер він, можна сказати, аварійний…

На ці та подібні випадки мали б оперативно реагувати комунальники. І допомогою для них міг би стати «чат-бот» чи месенджер, куди б кожен, хто помітив проблему, надсилав повідомлення, вказавши адресу та додавши фото. Попередній начальник житлово-комунального управління мав у планах це організувати. «Ця ідея й далі розробляється», — стверджує заступник міського голови Віталій Якубов. І додає, що боротьба з вандалізмом (зокрема, й притягнення до відповідальності тих, хто нищить дорожні знаки) стане ефективнішою, коли місто повноцінно наповниться камерами для відеоспостереження в громадських місцях. Про це теж довго й багато говорять у владних кабінетах…


Додамо також, що дорожні знаки на кожній вулиці мають бути встановлені, відповідно до паспорта дороги. Для прикладу, вартість розробки такого паспорта для ділянки вулиці Шевченка від центрального кола до перехрестя з вул. Пушкіна, за словами Якубова, складає 50 тисяч гривень. За нагальної необхідності, можна встановлювати знаки й без паспорта. Цими повноваженнями наділена комісія з безпеки дорожнього руху, до складу якої входить обласний представник дорожньої поліції.


І ще цікавий факт. Як стверджує Віталій Якубов, наслідком високих темпів дорожнього будівництва в Україні стало здорожчання знаків утричі. Мовляв, цього року з цієї причини доводилося чотири рази проводити тендер на закупівлю знаків. І не факт, що в наступному році ситуація покращиться: у планах, звісно, може бути, але на ці плани може не вистачити бюджетного фінансування.


Олег БРЮХАНОВ