Як отримати статус внутрішньо переміщеної особи

Як отримати статус внутрішньо переміщеної особи

Під час воєнного стану особам, які внаслідок активних бойових дій перемістились до інших регіонів, за їх бажанням надається довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (Постанова Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року №509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб»), а також вносяться їхні дані до Єдиної інформаційної бази внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Куди звернутись? Хто може це зробити? Що для цього потрібно?

Уряд змінив порядок оформлення й видачі такої довідки. Це зроблено для того, щоб особи, які перемістились із регіонів, де тривають активні бойові дії, отримали статус ВПО та змогли своєчасно оформити соціальні виплати.

Право на отримання такої довідки мають особи, які переїхали з території адміністративно-територіальної одиниці, де проводяться бойові дії: Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Запорізької, Київської, Луганської, Миколаївської, Одеської, Сумської, Харківської, Херсонської, Чернігівської областей та міста Київ (розпорядження Кабінету Міністрів України від 06 березня 2022 року №204 «Про затвердження переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога застрахованим особам у межах Програми «єПідтримка»).

Щоб отримати таку довідку особі необхідно звернутись до:


— органів соціального захисту населення районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування;

— виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Також найближчим часом має з’явитися можливість оформлення зазначеної довідки онлайн через Портал «Дія» (за технічної можливості).

Хто може звернутися?


Особа віком від 14 років і старше подає документи особисто.

Якщо особі не виповнилося 14 років, а також, якщо вона є недієздатною або з обмеженою дієздатністю, — документи подає законний представник (батьки й усиновителі), а також опікуни та піклувальники.

Від імені дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, звертається керівник закладу, в який влаштована дитина, або законний представник (один з опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів).

Від імені дитини віком до 14 років, яка прибула без супроводу батьків/опікунів, заяву подає родич або вітчим, мачуха, в яких проживає дитина. У разі відсутності будь яких родичів, заяву подає представник органу опіки та піклування.

Які документи потрібні?


— Заява (встановленого зразка).

— Документ, що засвідчує особу і підтверджує громадянство України, або документ, що засвідчує особу і підтверджує її спеціальний статус.

— Свідоцтво про народження дитини.

— Додатково, за необхідності, подаються:

— документ, що засвідчує особу законного представника;

— документ, що підтверджує повноваження особи;

— свідоцтво про народження дитини, а також будь-які документи, що підтверджують родинні відносини між дитиною та заявником.

Нагадаємо, що, згідно з Законом України «Про безоплатну правову допомогу», внутрішньо переміщені особи мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, що полягає в захисті, здійсненні представництва інтересів осіб у судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами, складенні документів процесуального характеру.

Координаційний центр із надання правової допомоги