Візит у Молдову за досвідом впровадження інклюзивної освіти

Візит у Молдову за досвідом впровадження інклюзивної освіти

Із 1 по 5 грудня директор КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Новоград-Волинської міської ради Наталія Борис перебувала в Республіці Молдова в складі української делегації, до якої увійшли представники ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗ «ОІППО» ЖОР та директор ІРЦ Житомирської області, на запрошення Фонду Lumos із метою вивчення досвіду в забезпеченні якості впровадження інклюзії в Молдові.
Учасники делегації ознайомилися з діяльністю «Lumos Foundation» (міжнародної неурядової благодійної організації, заснованої британською письменницею Джоан Роулінг, що сприяє припиненню інституціалізації дітей у всьому світі) в Республіці Молдова, його внеском у розвиток інклюзивної освіти, програмою діяльності в Україні та моделлю включення та участі дітей у захисті своїх прав. Зустрілися з представниками Міністерства освіти, культури та досліджень Молдови, які презентували інформацію про розвиток інклюзивної освіти в країні. Відбулася зустріч із представниками Республіканського центру психолого-педагогічної підтримки, який діє на кшталт інклюзивно-ресурсного центру, з представниками Яловенського районного департаменту освіти. Відвідали уроки в інклюзивних класах Теоретичного ліцею ім.П.Штефенуке та ознайомилися з досвідом розвитку інклюзивного навчання на рівні освітніх навчальних закладів. Зокрема, у закладі навчається 927 учнів, із них 41 дитина — з особливими освітніми потребами, 32 дитини — з обмеженими можливостями і 31 дитина — з тяжкими формами обмежених можливостей. Цікавою була зустріч у дитячому садочку №5 Яловенського району, відвідування занять, де виховуються діти з ООП, ознайомлення з досвідом розвитку інклюзивної освіти на рівні дошкільних навчальних закладів. У цьому садочку виховується 507 дітей, із них 57 — з особливими освітніми потребами.
Особлива увага була приділена роботі делегації в службі психолого-педагогічної підтримки району Яловень: ознайомлення зі сферами діяльності, цілями і завданнями. Вивчався досвід СПП у проведенні комплексної оцінки психолого-педагогічного розвитку дитини, методичної підтримки навчальних закладів, веденні документації.
Основними меседжами стали: незабутні зустрічі з професіоналами та цілеспрямованими людьми в сфері інклюзії; упевненість в успіху; з впровадженням інклюзивної освіти молдовські освітяни виходять із зони комфорту, змінюючи ставлення та навики роботи; зміни — це складно, щоб щось змінити, необхідно вчитися; на зміни потрібен час; підтримка владою інклюзивного навчання на всіх її рівнях; участь дітей разом із дітьми, а не для дітей; підтримка батьків дітей з особливостями.
Наталія БОРИС, директор КУ «Інклюзивно-ресурсний центр»