ЯКІСНА ОСВІТА — ЗАПОРУКА САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ

ЯКІСНА ОСВІТА — ЗАПОРУКА САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ

ПРО ПІДСУМКИ РОЗВИТКУ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ МІСТА НОВОГРАДА-ВОЛИНСЬКОГО У 2007-2008 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ ТА ЗАВДАННЯ НА 2008-2009 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
\"ЯКІСНАУправління освіти і науки, інформаційно-методичний центр намагалися окреслити основні тенденції розвитку освіти, охопити найбільш вагомі досягнення освітян Новограда-Волинського. Ми сподіваємося на активне обговорення педагогами, міською громадою аналізу роботи освітньої галузі за рік та чекаємо пропозицій, зауважень за телефонами: 5-51-50, 5-50-72.
З урахуванням підсумків секційних засідань та традиційної серпневої педагогічної конференції будуть розроблені методичні рекомендації, що надійдуть до кожного закладу освіти для практичного використання.

Можна впевнено сказати, що минулий навчальний рік був значним у розвитку галузі освіти Новограда-Волинського. Діяльність освітян міста дозволила підняти освіту на якісно новий рівень.
Розвиток освіти є стратегічним ресурсом подолання кризових процесів, покращення життя людей, забезпечення національних інтересів, зміцнення авторитету і конкурентоспроможності української держави на міжнародній арені. В цьому навчальному році було впроваджено незалежне зовнішнє оцінювання.
Ключовою ж особою в розв’язанні нагальних проблем навчально-виховного процесу в умовах реформування освіти був і залишається вчитель. Усього в навчальних закладах міста працює 807 педагогічних працівників (525 в ЗОШ, 209 в ДНЗ, 62 в позашкільних установах та 11 в інформаційно-методичному центрі). Серед них:

  • 6 «Заслужених працівників України»;

  • 1 «Заслужений вчитель України»;

  • 46 «Відмінників освіти».

  • 148 педагогічних працівників, які мають педагогічні звання.


У 2007 році прийнято на роботу 26 молодих спеціалістів, проте понад 50 відсотків педагогічних працівників міста мають стаж педагогічної діяльності 20 і більше років, що дає можливість забезпечити високоефективне наставництво для молодих спеціалістів.
Удосконалення професійного рівня педагогічних кадрів, їх фахове зростання — постійна турбота управління освіти і науки та інформаційно-методичного центру.
На належному рівні було організовано проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти міста. Тільки за І півріччя 2008 року при Житомирському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти пройшли курсове підвищення кваліфікації 81 педагог закладів освіти міста, 180 брали участь у обласних семінарах, творчих поїздках на обласні, Всеукраїнські та Міжнародні конференції та семінари. У системі післядипломної освіти при ІМЦ організовано науково-методичне консультування для різних категорій керівних та педагогічних кадрів закладів освіти і міста щодо вдосконалення їх професійної та фахової майстерності, одержання компетентної методичної допомоги.
Крім того, педагогічним працівникам міста були створені умови для вивчення досвіду роботи навчальних закладів міста Рівного (керівники дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів), Києва (шкільні координатори реалізації експерименту АПН), Бердичева (заступники директорів шкіл з виховної роботи), Житомира (голови міських методичних об’єднань з предметів, з яких проводилося ЗНО), Нетішина (вчителі фізики і ОБЖ).
У рамках педагогічного мосту освітян міста Новограда-Волинського та Бердичева, а також з метою обміну досвідом з проблеми «Створення системи виховної роботи у загальноосвітньому навчальному закладі» відбулася творча поїздка освітян міста Новограда-Волинського до м. Бердичеів (гуманітарна гімназія №2, спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів, загальноосвітня школа №10). У складі делегації були представники управління освіти, інформаційно-методичного центру, директори шкіл, заступники директорів з виховної роботи, педагоги-організатори та класні керівники. (У минулому році наші навчальні заклади приймали педагогів з Бердичева).
Педагоги нашого міста ознайомилися з фрагментами семінару-практикуму для класних керівників, майстер-класу «Виховання», з роботою учнівського самоврядування «Шкільна співдружність», творчими звітами класів, презентацією екологічної стежини та іншими формами роботи.
Високу активність педагоги міста проявили під час роботи семінару професора Херсонського державного університету В.Шарко «Сучасні навчальні технології».
Також ІМЦ організовано майстер-клас В.Громового, консультанта з удосконалення навчального процесу Директорату програм розвитку освіти Міністерства освіти і науки України, заслуженого вчителя України, переможця Всеукраїнського конкурсу «Директор школи — 2003» з питання сучасного менеджменту навчальним закладом. Учасники мали змогу отримати нове бачення власної ролі у процесі змін, самостійного осмислення плюсів та мінусів різних стилів управлінської діяльності; набуття початкових компетенцій у сфері порівняльної педагогіки. Бажаючі мали змогу отримати відеоматеріали з досвіду організації загальної освіти у США, Ізраїлі, Японії, скандинавських країнах; авторську книгу «Школа, школа…».
Дієвим стимулом для підвищення професійної кваліфікації є атестація педагогічних кадрів. Інформаційно-методичним центром вивчався досвід роботи педагогічних працівників, що атестувались на кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії». З цією метою працювали предметні експертні групи при міській атестаційній комісії. Зверталась увага на необхідність своєчасного забезпечення можливості проходження курсової перепідготовки педпрацівниками. В навчальних закладах проводились творчі звіти педпрацівників, що атестувались у 2007-2008 н.р.
За результатами атестації 2008 року атестовано 153 педпрацівника: 28 чоловік із середньою спеціальною освітою — на відповідність займаній посаді; 125 чоловік з вищою освітою на відповідну кваліфікаційну категорію:

  • спеціаліст вищої категорії — 58;

  • спеціаліст І категорії — 30;

  • спеціаліст II категорії — 20;

  • спеціаліст-17.


Присвоєно (підтверджено) педагогічне звання:

  • вчитель-методист — 17;

  • старший вчитель — 28;

  • керівник гуртка — методист — 2.