ВОНИ КАЧАЮТЬ «ЧОРНЕ ЗОЛОТО» І ВДЕНЬ І ВНОЧІ…

ВОНИ КАЧАЮТЬ «ЧОРНЕ ЗОЛОТО» І ВДЕНЬ І ВНОЧІ…

\"ВОНИНа мальовничому Поліссі, недалеко від Новограда-Волинського, у селі Чижівка, що омивається річкою Случ, розташована НПС «Чижівка». Зараз всі знають це підприємство як одне із найуспішніших у районі. Але чи знає хтось, як все це розпочиналося? Давайте повернемося до віх історії і згадаємо, як все було!
Далекий 1958 рік. На засіданні країни Рад економічної взаємодопомоги було прийнято рішення про будівництво трансконтинентального нафтопроводу, який згодом було названо «Дружба». Він мав забезпечувати потреби країн «соціалістичного табору» у сирій нафті — найважливішого енергоресурсу, що на той час став визначальним для економічного розвитку кожної держави. Вже 10 грудня 1960 року розпочато будівництво траси нафтопроводу від Бродів до державного кордону СРСР, а наступного року ця станція прийняла перший залізничний потяг із нафтою. У вересні 1962 року був введений в дію нафтопровід Долина-Дрогобич. 15 серпня 2002 року — це день, коли відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 червня 2001 року на базі ДАТ магістральні нафтопроводи «Дружба» та ДАТ «Придніпровські магістральні нафтопроводи» шляхом злиття було створено Відкрите акціонерне товариство «Укртранснафта». У 2002 році виповнилося 40 років від того часу, як перші тони нафти через нафтопровід «Дружба» надійшли у Чехословаччину та Угорщину. За цей час транспортовано сотні мільйонів тон нафти, як для українських споживачів, так і транзитом за кордон. На сьогодні Україна по праву набула статусу надійного енергетичного моста в Європу, і у цьому є також заслуга колективу «Магістральних нафтопроводів «Дружба». Наголошу, що нафтопроводи є найбільш дружніми до довкілля засобами транспортування вуглеводневого палива. Його працівники докладають реальних зусиль, щоби залишити прийдешнім поколінням чисте довкілля.
Історія безпосередньо НПС «Чижівка» бере свій відлік з 1965 року. Тоді почалися роботи з її проектування і будівництва. Перший пуск агрегату на НПС «Чижівка» було проведено 1 листопада 1967 року зміною, до складу якої входили оператор Марія Іванівна Ісаєва, черговий електромонтер Микола Петрович Боровський, машиніст Микола Григорович Назола. Саме цей визначний день поклав початок історії роботи і функціонування НПС «Чижівка».
Першим на чолі станції був Микола Микитович Ісаєв (з 1967 по 1975). Далі естафету перейняли Валерій Павлович Мєзєнцев з (1976 по 1986), Володимир Іванович Алексійчук з (1986 по 2008), Андрій Богданович Закала (з 2008 по 2010 рік). Зараз керівником станції є Тимофіїв Олександр Васильович. Родом він з Івано — Франківська. Навчався в Івано — Франківському університеті нафти і газу. У 2004 році працював у Карпатах на нафтопроводі «Дружба». З 2008 року — начальник аварійно — відновлювального пункту. З 2010 року — начальник НПС «Чижівка».
\"ВОНИЩо ж то за станція у Чижівці?Давайте детальніше ознайомимося! Взагалі нафтотранспортна система, подібна до організму людини, складається з багатьох елементів, кожен з яких відіграє окрему функцію і відповідає за певний напрям роботи. Провівши паралель, зрозуміло, що в організмі людини найважливішу функцію відіграє серце, а у нафтотранспортній системі основним органом є насос для перекачки рідини чорного кольору, з різким запахом та високою в’язкістю — нафти. Основні функції станції — це перекачування нафти та підтримання тиску у трубі. А стосовно основних функціональних обов’язків колективу НПС «Чижівка», то до них входять забезпечення безвідмовної роботи основного і допоміжного обладнання станції та траси нафтопроводу з 32 км.(кордон з Білорусією) по 280 км.(лівий берег р.Горинь).
Зараз на цьому підприємстві працює 103 людини. Нині НПС «Чижівка» обслуговує частину нафтопроводу, яка проходить через три області України — Житомирську, Хмельницьку, Рівненську, а протяжність його становить 500 км. Стосовно перекачки нафти, то це ніби послідовний процес. НПС «Чижівка» нафту отримує з Мозиря і качає до Бродів, ті її отримують і качають далі.
НПС «Чижівка» має такі підрозділи:

  1. Аварійно-відновлювальний пункт. Очолює Володимир Іванович Заїка.

  2. Механо-технологічна дільниця. Керівник Богдан Миколайович Томаш.

  3. Електротехнічна дільниця. Очолює Тарас Ярославович Вошко.

  4. Дільниця контрольно-вимірювальних приладів, автоматики і телемеханіки. Керівник Михайло Володимирович Авдєєв.

  5. Дільниця ПіВО. Очолює Віктор Володимирович Васьківський.

  6. Служба безпеки «куща Чижівка». Очолює Олександр Анатолійович Ясаків.

  7. Цех електрозв’язку. Начальник Ігор Володимирович Гура.

  8. Заступник начальника НПС «Чижівка» — Леонід Володимирович Осіпчук.

  9. Бухгалтерія — Сергій Федорович Шевчук.


Важливе місце у роботі НПС «Чижівка» має забезпечення працівників житловими умовами. Так, у 1964 році був побудований перший будинок на 8 квартир, а у 1969 році збудовано другий 16-ти квартирний будинок. Зараз на території НПС «Чижівка» є 7 будинків.
Поспілкувавшись з начальником станції Тимофієвим Олександром Васильовичом, дізналася, що стосовно соціальних питань, а саме — будівництва будинків, планів не має. А всі сім будинків планують перевести на баланс сільської громади. Він уточнив: «Зараз основною нашою проблемою є модернізація застарілого обладнання, виконання поточних ремонтів, капітальний ремонт технологічних вузлів і об’єктів». Від нього я дізналася,що НПС «Чижівка» ніяких проблем з Росією не має, договори є, все виконується. За словами Олександра Васильовича, основне його завдання: «Щоб люди на роботу йшли з посмішкою і поверталися додому також із посмішкою!».
Тільки детально ознайомившись з роботою НПС «Чижівка», я зрозуміла: якої відповідальності і організованості вимагає професія нафтовика. Це підприємство пережило вже багато і доброго, і поганого,радісного і сумного, були злети і падіння. Але я впевнена, що з таким прагненням, як у колективу станції, все буде добре!
Людмила ПЕТРУК, студентка 2 курсу Львівського національного університету ім.Франка, випускниця Чижівської ЗОШ