Мистецтво діалогу

Відомо, що вчитель має велику силу впливу на учнів, що зумовлюється як його педагогічним авторитетом, так і потужними механізмами соціального впливу. Будь-які внутрішні пошуки вчителя безпосередньо позначаються на його стосунках із учнями, призводять до нових ускладнень. Робота з теоретичними професійними моделями, озна­йомлення з особливостями професійної діяльності, усвідомлення суперечностей педагогічної діяльності, тренування в їх подоланні — запорука успішної особистісної адаптації молодого вчителя. Саме на це і спрямовані засідання педагогів у Клубі молодого вчителя.
Чергове засідання клубу відбулося 21 січня на базі інформаційно-методичного центру. Семінар-практикум з елементами тренінгу носив назву «Учителі та учні: мистецтво діалогу». Присутніми були 14 молодих учителів з усіх навчальних закладів, за винятком ЗОШ №6 та №10. Корисним та змістовним став матеріал, запропонований практичним психологом спеціалізованої школи №4 Колесник А.А., яка виступила у ролі наставника молодих педагогів. З допомогою презентації розкрито та проаналізовано причини виникнення педагогічних конфліктів у взаємодії «учитель-учень», «учитель-учні», способи побудови конструктивної взаємодії з порушниками дисципліни, план дій для забезпечення співробітництва зі своїми вихованцями тощо. Молоді вчителі не лише з’ясовували першопричини конфліктів, а й визначили власну «філософію дисципліни», тип реагування на конфліктну ситуацію та детально опрацювали технології та стратегії педагогічного впливу на учнів.
Тренінгові вправи, спільна робота над створенням колажу зробили роботу цікавою та насиченою. Молоді педагоги були задоволені отриманою інформацією, щиро дякували за конкретні практичні рекомендації та поради.
Заняття у Клубі молодого вчителя не дають готових рецептів подолання труднощів. Вони покликані допомогти молодим вчителям побачити нове там, де все здається знайомим, подолати стереотипи сприйняття. І якщо молоді педагоги зрозуміють, де можуть виникнути найбільші труднощі в їхній діяльності, і підготуються до їх подолання, — мету занять у Клубі молодого вчителя можна буде вважати досягненою.
Світлана ФІЛАНЧУК, заступник завідувача ІМЦ