ЧИ ГОТОВІ ШКОЛИ МІСТА ДО 1 ВЕРЕСНЯ?

ЧИ ГОТОВІ ШКОЛИ МІСТА ДО 1 ВЕРЕСНЯ?

\"ЧИРозпочинається новий навчальний рік. З якими показниками, надбаннями та найбільш актуальними проблемами розпочнеться він у закладах освіти нашого міста? Чи готові місцеві школи зустрічати дітей 1 вересня, — про це наше бліц-інтерв’ю з начальником управління освіти та науки міської ради О.В.ІЛЬЯХОВОЮ та наші короткі інформативні повідомлення:
ДАХИ ВІДРЕМОНТУВАЛИ. НА ЧЕРЗІ — ВІКНА
— Ольго Володимирівно, чи вдалося повною мірою завершити підготовку до нового навчального року закладів освіти нашого міста?
— Так, завдяки великим зусиллям колективів навчальних закладів, проявленій ініціативі, співпраці з батьками, благодійниками вдалося якісно підготувати навчальні заклади до нового навчального року, причому, як самі заклади, так і прилеглі території.До речі, окремої уваги заслуговує підготовка дошкільних навчальних закладів до 1 вересня. Бо сьогодні дитсадки — не просто освітні установи, а це — казкові світи з різноманітними яскравими персонажами, які вже на території зустрічають дітей та їх батьків. Чисті, сучасно та естетично оформлені класи, групи чекають на учнів та дітей.
Велику увагу питанню якісної підготовки навчальних закладів до нового навчального року, вміння по-господарськи підходити до вирішення проблем, бачення перспектив розвитку закладів їх керівниками продемонстрував міський голова В.І.Загривий, котрий разом із депутатами міської ради побував у всіх навчальних закладах міста.
22 серпня відбулось розширене засідання колегії управління освіти і науки за участю міського голови. На цьому засіданні ще раз детально проаналізовано стан виконання запланованих робіт, поставлено ряд завдань управлінню освіти і науки, керівникам навчальних закладів щодо можливості використання всіх наявних ресурсів галузі освіти для її якісного оновлення.
Якщо протягом 2006-2011 років головною проблемою, яка успішно вирішувалась, була реконструкція дахів у 19 навчальних закладах, то на 2012-2014 роки заплановано реалізацію програми «Вікна» та заміну технологічного обладнання.
Звичайно, на сьогодні ми маємо багато здобутків, але залишається ще і багато невирішених проблем, які, з огляду на швидкі ­темпи розвитку суспільства та солідний вік більшості ­навчальних закладів міста, виникають щодня.
Сподіваємось, що завдяки мудрій підтримці міської влади, громади, батьків, професіоналізму керівників навчальних закладів ми завжди матимемо впевненість у завтрашньому дні для наших дітей.
Розмовляла Лариса ГЕМБАРСЬКА

ЩОРОКУ КІЛЬКІСТЬ УЧНІВ У ШКОЛАХ МІСТА ЗМЕНШУЄТЬСЯ
\"ЧИЩороку кількість учнів та класів загальноосвітніх ­навчальних закладів міста зменшується. За останні 5 років ця різниця становить 885 учнів та 21 клас. У 2010-2011 навчальному році до навчання приступило 5940 учнів, що на 130 менше, ніж у минулому році, проте до 1-х класів прийшло 640 дітей, що на 50 більше, ніж попереднього навчального року. Середня наповнюваність закладів освіти на сьогодні складає лише 71% від проектної потужності, а класів — 24,8%. Найнижчий цей показник у ЗОШ №3 (22,2), ЗОШ №8 (21,1), ЗОШ №10 (21,1), найбільший — у ЗОШ №2 (27,2), ЗОШ №7 (27,6). На кінець 2010-2011 навчального року залишилось 5885 учнів. Зменшення контингенту учнів відбулось переважно за рахунок зовнішньої міграції.
З метою врегулювання процесу набору учнів до новостворених класів, зокрема, 1-х та 10-х, управлінням освіти і науки було видано наказ про головні принципи набору учнів: в першу чергу, це діти закріпленого мікрорайону та кількість учнів у класі не менше 25. Це вже дало певний результат. У більшості ЗНЗ міста ці норми виконуються. А от у середній ланці (5-9 класи) ще кілька років буде деяка частина класів з наповнюваністю менше 20 учнів.
29 ВИПУСКНИКІВ — МЕДАЛІСТИ
29 випускників з 242 учнів 11-х класів 2010-2011 навчального року нагороджено золотими та срібними медалями (21 — золотими, 8 — срібними), що складає 11% від загальної кількості випускників 11-х класів. Це — найбільший відносний показник за останні 6 навчальних років.
З 2 червня по 24 червня 2011 року в 4 пунктах тестування (НВК, ЗОШ №6, 7. СШ №4) проходило зовнішнє незалежне оцінювання для випускників 11-х класів та минулих років, на яке зареєструвалось 91% випускників. Загальна кількість зареєстрованих на ЗНО складала 487 осіб.
ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ ДАЄ ПОЧАТКОВІ НАВИКИ МАЙБУТНІХ ПРОФЕСІЙ
Реалізовані основні завдання міської Програми організації профільного навчання та профорієнтації учнів. У 2010-2011 навчальному році 165 учнів старшої школи охоплено природничо-математичним профілем навчання, 54 — суспільно-гуманітарним, 309 — філологічним, 64 — технологічним та 26 — художньо-естетичним у 29 класах із профільним навчанням. 1013 учнів 1-9 класів поглиблено вивчали іноземну мову, 187 — математику, 76 — хімію, 31 — біологію, 78 — українську мову та 25 — географію у 48 класах із поглибленим вивченням предметів.
ОБДАРОВАНІ ДІТИ ОТРИМУЮТЬ СТИПЕНДІЇ МІСЬКОГО ГОЛОВИ
За програмою «Обдаровані діти» відпрацьовано систему пошуку, відбору, творчого розвитку і педагогічної підтримки обдарованих дітей і молоді; залучено до роботи з обдарованою учнівською молоддю психолого-педагогічну та методичну служби; оновлено банки даних обдарованих дітей; у межах Програми щорічно проводилися олімпіади, конкурси, турніри, виставки творчих робіт учнів, спортивні змагання, якими охоплено понад 2 тис. дітей різного віку. Щорічно 11 обдарованих учнів отримують стипендії міського голови (100 грн.). У рамках реалізації міської програми «Обдаровані діти» та з метою стимулювання творчого розвитку учнів 9-11 класів, виявлення і підтримки обдарованої учнівської молоді, залучення її до активної участі в конкурсах, змаганнях проведено міський конкурс «Учень року-2010».
ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА: МЕРЕЖУ ЗБЕРЕЖЕНО
У місті створена оптимальна мережа закладів позашкільної освіти, у 2010-2011 навчаль­ному році збережена їх кількість — 3. Працює 53 гуртки, у 144 групах надається система позашкільних освітніх послуг, що забезпечує розвиток здібностей, талантів, обдарувань дітей і спонукає їх до занять різними видами творчої діяльності (2995 чол., що становить 50% від загальної кількості учнів 1-11 класів загальноосвітніх закладів).
Підвищилася результативність участі позашкільних закладів освіти у всеукраїнських заходах. Оскільки позашкільна освіта міста фінансується з так званого «другого кошика», а рішенням сесії міської ради на початок 2011 року було виділено на її функціонування лише 30% від необхідної суми, тому управлінням освіти і науки було розроблено ряд заходів для забезпечення збереження існуючої мережі. Заходи розглянуті та затверджені рішенням виконавчого комітету міської ради. Завдяки сприяння міської влади позашкільна освіта міста працює звичному режимі.
ДО КНИГИ ПОШАНИ — ДЕСЯТЬ ОСВІТЯН
Надзвичайно важливою ланкою є підбір та розподіл педагогічних кадрів, робота з кадровим резервом. Всього в закладах освіти працює 1400 чол. З них — 792 педа­гогічних працівників. Упродовж 2010-2011 навчального року було прийнято на роботу 72 працівники освіти. Грамотою управління освіти і науки міської ради у цьому навчальному році нагороджено 175 працівників освіти. Занесено до Книги пошани 10 працівників, на Дошку ­пошани — 19.
НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ ГОТУЮТЬСЯ ДО ЗИМИ
Створені умови для реалізації планів комплексного ремонту об’єктів і споруд. У ході підготовки закладів освіти міста до нового ­навчального року, зокрема, до роботи в осінньо-зимовий період, за планом соціально-економічного розвитку галузі освіти здійснюються ремонтні роботи. Серед них, реконструкція системи теплопостачання зі встановленням автономної котельні у ДНЗ №15, 16, НВК, ЗОШ №7, 9, капітальний ремонт даху ДНЗ №15, 6, ЗОШ №7, ЦНТУУМ, капітальний ремонт санвузлів СШ №4, капітальний ремонт системи водопостачання ДНЗ №4. На ці роботи з бюджету розвитку передбачено 1 млн. 870 тис. Протягом навчального року активно відбувалось завершення будівництва ЗОШ №8, на що передбачено у цьому році 8,3 млн. грн. з державного бюджету.
Підготувала Лариса ГЕМБАРСЬКА