ЗАЛІЗНИЧНИКИ ПЕРЕВИКОНУЮТЬ ПЛАН. НАВІТЬ В УМОВАХ КРИЗИ

ЗАЛІЗНИЧНИКИ ПЕРЕВИКОНУЮТЬ ПЛАН. НАВІТЬ В УМОВАХ КРИЗИ

Четвертого листопада працівники українських залізниць відзначають професійне свято. Серед них і понад три сотні залізничників, які складають колектив станції Новоград-Волинський-І. Напередодні свята кореспондент «Звягель-Інформу» поспілкувався із заступником начальника станції Володимиром Герусом. Оскільки День залізничника припадає практично на кінець року, то й розмову логічно було б почати із підведення попередніх підсумків.


Заступник начальника станції Новоград-Волинський-І <br/>Володимир Герус— Колектив станції Новоград-Волинський-І за десять місяців поточного року успішно виконав завдання із перевезення пасажирів та вантажів, — бере слово Володимир Вікторович. — Однією із основних складових, що забезпечують прибутки залізничної галузі, є вантажні перевезення. У цьому році збільшилася кількість вагонів, що обробляються на станції (в тому числі — транзитних): 33 тисячі проти 29860 у минулому році. Ще один важливий показник, що характеризує роботу станції, — простій одного вагона під однією вантажною операцією. Завдяки зусиллям колективу станції час простою було зменшено на 10,8%. Іншими словами — кожен із 27 тисяч вагонів перебував на станції чи на під’їзних коліях на 5,3 години менше, аніж передбачено планом. Це дало змогу забезпечити обсяг перевезень і одночасно вивільнити вагони для потреб інших станцій, що в умовах дефіциту рухомого складу (особливо напіввагонів) є вагомим досягненням. Впродовж десяти місяців цього року вдалося збільшити й такий показник, як статичне навантаження вагона: при плані 57,88 тонн на один вагон виконано 61 тонну. Таким чином вивільнено для інших потреб ще 1263 вагони.
Досягнення цих напрацювань не в останню чергу стало можливим завдяки координації зусиль між колективом станції і вантажовласниками. Оскільки, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів, з 1 жовтня цього року переглянуто ставки за користування вантажними вагонами. Як наслідок, промислові підприємства й надалі, аби зекономити кошти, намагатимуться скорочувати час перебування вагонів під вантажними операціями.
Квитковий касир Алла ПрилєпкоЗі свого боку залізниця також вживає додаткових організаційних заходів. Зокрема, в період значного збільшення обсягів перевезень вводяться додаткові маневрові локомотиви. Збільшено штат деяких основних робітничих професій — складачів поїздів, операторів станційного технологічного центру.
— Наскільки відчутно на роботі станції Новоград-Волинський-І позначилася криза, що охопила світову, а відтак, і українську економіку?
— Починаючи з вересня, на станції зафіксовано тенденцію до уповільнення темпів навантаження вагонів. Обсяги знизилися приблизно на 15-20%. Зокрема, це стосується такої сировини як металобрухт. Якщо раніше за місяць ми відправляли до 85-90 вагонів із металобрухтом, то останнім часом — лише близько 20. Зменшив об’єми відправок один із наших постійних замовників — ТОВ «Труд». Це пов’язано з тим, що підприємство розширило реалізацію своєї продукції на місці (щебінь нині активно поставляють на ремонт автодороги «Київ — Чоп»), не звертаючись до залізничників. А загалом основні вантажовідправники, з якими ми співпрацюємо, ті ж самі — наливна станція (світлі нафтопродукти), чотири лісгоспи, ТОВ «Труд». Із запуском виробництва на ТОВ «Церсаніт-Інвест» значно зросла кількість вагонів, що надходять під вивантаження. Аби оптимізувати цю роботу, нам довелося відновлювати раніше розібрану під’їзну колію.
Із введенням у дію стаціонарної тягової підстанції зросте пропускна спроможність дільниці Коростень—Новоград-Волинський—ШепетівкаОднак навіть в умовах кризи на сьогодні ми випереджаємо показники минулого року. Якщо порівнювати об’єми відвантаження по станції Новоград-Волинський-І за десять місяців 2008 року із аналогічним періодом минулого року, то ми маємо приріст на 13,3%, що в абсолютному значенні складає 182 тисячі тонн (1 мільйон 555 тисяч тонн навантажених вантажів у цьому році проти 1 мільйона 373 тисячі у минулому).
— А яка ситуація із пасажирськими перевезеннями? Попит на поїздку саме залізничним транспортом не зменшується?
— Пасажири продовжують з-поміж інших видів транспорту обирати залізничний. Так, за 10 місяців цього року потягами далекого сполучення скористалися майже 72 тисячі пасажирів, у приміському сполученні було перевезено 44 тисячі осіб. Проте тут є серйозна проблема — з початку року у приміських дизель- та електропоїздах безкоштовно перевезено майже 33 тисячі пільгових категорій пасажирів (на суму майже 176 тисяч гривень), але міською і районною владою на даний час компенсовано всього 125 тисяч гривень, тобто 71% від потреби.
Не в останню чергу через це, а також внаслідок збитковості перевезення пасажирів у приміському сполученні, Південно-західна залізниця змушена вдатися до непопулярного серед населення кроку — підвищити тарифи на проїзд у приміському транспорті. Нові тарифи введено в дію з 25 жовтня.
Старший оглядач вагонів ПТО станції Новоград-Волинський-І Леонід Колчук— Станція Новоград-Волинський-І, як відомо, не належить до вузлових. Тим не менше, які на сьогодні є перспективи? Чи планується збільшення інтенсивності руху поїздів ділянкою Коростень — Новоград-Волинський — Шепетівка?
— Згідно з рішенням адміністрації Південно-західної залізниці, в цьому році передбачено освоєння значних капіталовкладень (близько 60 мільйонів гривень) у подальший розвиток дільниці Коростень — Новоград-Волинський — Шепетівка. На сьогодні тривають активні роботи щодо будівництва стаціонарної тягової підстанції по вул. Шепетівське шосе. Введення її в дію заплановано до кінця поточного року. Коли це станеться, відкриються перспективи щодо нарощування пропускної спроможності на 160-кілометровій дільниці між Коростенем і Шепетівкою. Пуск стаціонарної тягової підстанції, поза сумнівом, робить цю ділянку перспективною на майбутнє — з можливим будівництвом другої головної колії чи двоколійних вставок. Будівельно-монтажні роботи, до речі, вже не вперше на нашій станції виконує бригада з Вінниці під керівництвом виконроба А.П.Єлісеєва.
Окрім цього, на станції постійно тривають роботи, що спрямовані на убезпечення безпеки руху. В цьому році відновлено або введено в дію три під’їзних колії, проведено заміну трьох стрілочних переводів із дерев’яних шпал і брусів на залізобетонні, укладено два нових стрілочних переводи.
— Наближення професійного свята — саме час відзначити кращих працівників…
Прийомоздавальник вантажу та багажу Тетяна Гарбовська— Однією з кращих змін залишається зміна чергового по станції, почесного працівника транспорту України Франца Ампульського. Добре працюють досвідчені чергові по станції Степан Коломійчук та нещодавно нагороджений відзнакою «Кращий працівник Південно-західної залізниці» Віктор Гарбовський. Вирізняються добросовісною працею складачі поїздів Валерій Гордійчук та Валерій Герасимчук, машиністи маневрового тепловоза — Юрій Оржехівський та Валентин Лібіченко. Своєчасно та якісно оформлюють документи на поїзди місцевого формування оператори станції Катерина Дармель та Людмила Лібега. Відповідально виконують свої обов’язки оператори постів централізації Юрій Дев’ятко та Тетяна Коржовська.
У цьому році на роботу було прийнято 9 молодих спеціалістів, які, працюючи пліч-о-пліч із досвідченими колегами, теж заслуговують на схвальні відгуки. Насамперед, це — оператор поста централізації Олександр Потайчук, складач поїздів Володимир Лібега, оператор станції Наталія Дев’ятко, прийомоздавальник вантажу Тетяна Тризна.
Напередодні Дня залізничника вітаю всіх колег та ветеранів-залізничників зі святом. Бажаю здоров’я, добробуту, нових трудових звершень.
Розмовляв Олег БРЮХАНОВ
Фото Віктора ТИМОЩУКА