«ЯК СТАТИ МЕРОМ»

«ЯК СТАТИ МЕРОМ»

\"«ЯКУ рамках Європейського року креативності та інновацій, з метою виховання у школярів європейських цінностей, активної громадянської позиції, бережливого ставлення до свого міста, школи, залучення дітей до аналізу і пошуку механізмів вирішення актуальних проблем громади, школи через розробку та реалізацію соціально важливих проектів, 5 лютого 2009 року у великій залі Новоград-Волинської міської ради під патронатом міського голови М.П.Боровця відбувся ІІІ міський фестиваль учнівських проектів економічного та соціального розвитку міста Новограда-Волинського «Як стати мером». Фестиваль проводився на виконання розпорядження міського голови і став спільним проектом відділу економічного аналізу і планування міської ради, інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Новоград-Волинської міської ради та Київського міжнародного університету. Як підкреслили ведучі С.В.Рудаківська (проректор Київського міжнародного університету) та П.К.Ліневич (завідувач інформаційно-методичного центру), фестиваль учнівських проектів проводиться з врахуванням участі навчальних закладів міста у педагогічному експерименті Всеукраїнського рівня «Проектне та практичне забезпечення компетентнісно спрямованого інноваційного розвитку різного типу ЗНЗ міста Новограда-Волинського», ІІ Всеукраїнському конкурсі благодійних проектів «Добро починається з тебе», Всеукраїнській молодіжній акції «Громадянин — 2009», конкурсі проектів економічного та соціального розвитку міста Новограда-Волинського (розпорядження міського голови «Про конкурс проектів економічного та соціального розвитку міста Новограда-Волинського»).
Почесними гостями ІІІ міського фестивалю були:

  • Хачатурян Х.В., ректор Київського міжнародного університету, почесний професор університету м.Джорджтауна (США), Оксфордського університету (Великобританія), Сорбонни (Франція), відомий науковець, поліглот (володіє 17 мовами);

  • Некряч А.І., директор Інституту психології та соціально-політичних наук, завідувач кафедри політології КиМУ, доктор політичних наук, професор;

  • Рудаківська С.В., проректор з питань довузівської підготовки КиМУ, професор;

  • Савченко М.П., кандидат педагогічних наук, голова всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова доба», заслужений вчитель України.


Згідно з розпорядженням міського голови сформовано журі, яке оцінювало учнівські проекти за наступними критеріями: актуальність ідеї та реальна можливість її реалізувати, оригінальність та новизна авторської ідеї проекту, ступінь власного вкладу у реалізацію проекту, представлення проекту. До складу журі ввійшли:

  • Колотов С.Ю., заступник міського голови;

  • Федорчук В.Г., секретар міської ради;

  • Титяневич В.С., заступник міського голови;

  • Ільяхова О.В., начальник управління освіти і науки;

  • Подсадний Б.В., головний архітектор, начальник управління містобудування та архітектури міста;

  • Костюк В.А., перший заступник міського голови;

  • Карпінська С.С., начальник відділу економічного аналізу і планування міської ради;


На конкурсі було представлено 12 проектів з 10 навчальних закладів міста. Автори проектів, а це творчі групи учнів 7-11 класів майже всіх шкіл міста, запропонували реальні кроки щодо вирішення соціально значущих проблем громади міста Новограда-Волинського, мікрорайону та школи. Згідно з положенням про конкурс учні презентували проекти за такими напрямками:

  • ініціативи економічного спрямування (проекти «Міні-ГЕС у Новограді-Волинському», «Каток у нашому місті», учнів ЗНВО, «Велостоянки — крок до Європи», учнів ЗОШ №2, «Друге життя сміття», Бентковської Сильвії, учениці колегіуму);

  • ініціативи соціального спрямування (проекти «Шкільний спортмайданчик», Малого Анатолія, учня ЗОШ №3, «Жити, щоб творити добро», учнів 10 кл. СШ №4, «Школа людяності», учнів ЗОШ №7, «Знати, щоб жити», учнів ЗОШ №9);

  • ініціативи культурологічного спрямування (проекти «Місточок здоров’я», учнів СШ №4, «Формування екологічного світогляду учнів», учнів ЗОШ №10);

  • ініціативи екологічного спрямування («Краса, духовність та енергозберігаючі технології врятують світ», учнів ЗОШ №5, «Моя вулиця», Гольцмана Олександра, учня ЗОШ №6).


Активну участь у розробці та представленні проектів брали представники шкільних європейських клубів. Під час захисту проектні групи презентували результати своєї копіткої роботи. Учні проводили соціологічні опитування з різних питань, дослідження, порівнювали та співставляли факти та події, розроблювали кошториси та аналізували ефективність своїх пропозицій. І, що надзвичайно важливо, пропонували не просто ідею, а коментували власний вклад у реалізацію запропонованого проекту, що вже зроблено, або що планують зробити учні своїми руками.
Важливу і відповідальну роботу виконала методист міського інформаційно-методичного центру Г.В.Данильчук, яка попередньо неодноразово проводила семінари-тренінги з підготовки та представлення проектів. Саме тому за формою учнівських захистів були дуже різнобарвні: супроводжувалися мультимедійними презентаціями, наочністю (фотоматеріалами, ескізами, діаграмами), міні-виставами.
Кожна проектна команда, яка готувала проект, після захисту давала відповіді на питання опонентів, які обиралися методом жеребкування. Учнівська аудиторія була надзвичайно активна, що свідчить про здорову конкуренцію та зацікавленість проектною діяльністю.
Після презентації проектів до роботи приступила лічильна комісія, щоб підбити підсумки. Церемонію нагородження розпочали представники Київського міжнародного університету. Х.Хачатурян і С.Рудаківська, тепло привітали всіх учасників фестивалю та вручили їм сертифікати, що дають можливість на позаконкурсній основі вступити до КиМУ, а також подяки педагогам, керівникам проектів та директорам шкіл. Крім цього, авторам п’яти проектів було вручено сертифікати на знижки в оплаті за навчання в КиМУ на 10%, 15% та 20%.
Порадившись та вислухавши всіх членів журі, С.Ю.Колотов, заступник міського голови, голова Конкурсної комісії, оголосив результати. Дипломом та пам’ятним призом — DVD-програвач — за п’яте місце нагороджено команду ЗНВО, яка презентувала проект під назвою «Міні-ГЕС у Новограді-Волинському». Дипломом за IV місце та телевізором відзначено творчу групу учнів ЗОШ №6 з проектом «Моя вулиця». Дипломом за третє місце та почесним призом — магнітофоном — нагороджено команду ЗОШ №5 за проект «Краса, духовність та енергозберігаючі технології врятують світ». Почесне II місце зайняла творча група учнів ЗОШ №7 з проектом «Школа людяності», подарунком став кольоровий телевізор. З найбільшою кількістю балів переможцем міського фестивалю учнівських проектів економічного та соціального розвитку міста «Як стати мером» стала творча група учнів 7 класу спеціалізованої школи №4, проект «Місточок здоров’я» набрав найбільшу кількість балів. Команда нагороджена дипломом за І місце та цінним подарунком — відеокамерою. До речі, всі, учасники школи були в одязі із загальноєвропейською символікою.
Радість перемоги, задоволення від власного внеску в життя громади міста, школи, усвідомлення значущості того, що робиш, уміння радіти за іншого — саме ті почуття, які переповнювали всіх учасників фестивалю. Крім подарунків, згідно з розпорядженням міського голови, найкращі проекти будуть включені до Програми економічного та соціального розвитку міста з відповідним фінансуванням. До прикладу, у 2007 учнівські команди брали участь у діловій грі «Стратегія розвитку м.Новограда-Волинського». Найвдаліші ідеї були відображені у стратегічному плані розвитку міста, який був прийнятий міською радою у 2008 році.
Підводячи підсумки фестивалю, завідувач інформаційно-методичного центру, голова асоціації європейських клубів міста П.К.Ліневич підкреслив, що фестиваль сприяв відродженню в місті муніципальних ініціатив громадськості як норми суспільного життя в сучасних європейських країнах та соціальної відповідальності кожного, виховання в юних громадян міста потреби і навичок суспільно-корисної діяльності, підтримці креативних ініціатив учнівської молоді.
Стало доброю традицією проведення спільних заходів органів місцевого самоврядування з учнівською молоддю. Місто може пишатися ефективною співпрацею міської влади та учнів у реалізації спільних проектів, що, звичайно, сприяє вихованню відповідальності та самостійності у молодого покоління.
Г.ДАНИЛЬЧУК, методист ІМЦ