ЧОЛОВІК І ЖІНКА — ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ

ЧОЛОВІК І ЖІНКА — ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ

\"ЧОЛОВІКУ Новоград-Волинському медичному коледжі успішно працює Школа гендерної рівності, заснована при Центрі гендерної освіти Житомирського державного університету ім.І.Франка в 2007 році.
Метою діяльності цієї школи є підвищення рівня гендерної культури студентської молоді, стимулювання гендерної самоосвіти, а також інтеграція гендерного підходу в навчальний процес освітніх закладів області.
Під час «круглого столу» оргкомітетом Центру запропоновано на базі медичного коледжу розпочати роботу над проектом з підготовки волонтерів до реалізації ідеї гендерної рівності.
У нашому закладі волонтерська діяльність — добровільна, соціально спрямована, інноваційна, адресна, що особливо важливо у світі сучасних гендерних перетворень і досягнення сталого розвитку суспільства.
Паритетна демократія визнає жінок та чоловіків рівноцінними та однаково відповідальними суб’єктами соціального і політичного життя.
Забезпечення жінок і чоловіків рівними правами та можливостями у різних сферах життєдіяльності українського суспільства є питанням соціальної справедливості, вирішення якого є необхідним для забезпечення сталого розвитку не тільки України, а й усього людства. Наша держава визнала існування цієї проблеми.
До вашої уваги декілька стереотипних тверджень, що формують у людини цілий «букет» комплексів неповноцінності, спонукають надалі до гендерно неврівноваженої моделі поведінки:

  1. Емоційною та чутливою може бути тільки жінка, а чоловіки мають тримати себе «під контролем».

  2. Маленькі дівчатка — ніжні, а хлопчики — грубі.

  3. Професійного зростання прагнуть жінки, котрі не мають сім’ї, або нещасливі у шлюбі.

  4. Нереалізований у професійній сфері чоловік — невдаха.

  5. У хлопців більше здібностей до точних наук, а у дівчат — до гуманітарних.

  6. Політика, бізнес, військова справа — не жіноча робота. Безумовно, перелік цих згубних тверджень можна продовжити.


Але важливим для нас всіх є те, що сьогодні рівень гендерної свідомості в суспільстві поступово, маленькими, невпевненими кроками рухається в правильному напрямку.
Він дозволить кожному з нас реалізувати ту «Божу іскру», яка закладена в кожній людині.
Підтвердженням цієї думки є слова Сократа: «У людини є сонце — тільки не треба його гасити».
Тому цілком природно, що під впливом такої позитивної тенденції в соціальному середовищі формуються гендерно врівноважені твердження:

  1. Кожна людина, незалежно від статі, може досягти успіху в обраній професії.

  2. Навички самообслуговування є життєво необхідними, тому ними мають володіти як дівчата, так і хлопці.

  3. Чоловік так само має право на відповідальне батьківство, як і жінка.

  4. Жінка — це особистість, а не куховарка і не лялька. Чоловік — це особистість, а не гаманець і не купа м’язів.

  5. Чоловік і жінка — це співпраця і партнерство, а не домінування одного над іншим.

  6. Людина має обирати не «чоловічу» або «жіночу» професію, а ту, що розкриє її як особистість та буде соціально-корисною.


\"ЧОЛОВІКАналіз гендерних кліше підводить до висновку про те, що гендерні стереотипи орієнтують чоловіків і жінок на різні цінності. Під час продукування стереотипів економічних та психоемоційних втрат набагато більше, ніж здобутків. Загальновідомо, що до професійного вигорання найбільш схильні люди, котрі стали жертвами гендерних стереотипів.
Жінки в результаті мають підпорядковану позицію, нижчий соціальний статус, обмежене коло зацікавлень, мало комунікації. Чоловіки в свою чергу втрачають сімейні радощі, встановлюючи дистанційність у стосунках із рідними, мають мало часу на відпочинок та дозвілля, беруть слабку участь у вихованні дітей, а також спостерігається погіршення стану здоров’я.
Досвід волонтерського загону «Паритет» свідчить про бажання студентської молоді бути гендерно свідомими особистостями. Крім того, неабияку зацікавленість у роботі проекту реалізації ідеї гендерної рівності виявили викладачі навчального закладу, що в свою чергу свідчить про єдину спрямованість всього педагогічного колективу щодо інноваційного напряму в освіті.
Важливо зазначити, що в навчальному закладі, керівником-новатором якого є Олена Володимирівна Солодовник, систематично впроваджуються інноваційні технології, спрямовані на ефективне навчання та розвиток особистості студентів та викладачів.
Перспективою сумісної діяльності є створення потужного руху на теренах нашого міста щодо реалізації ідеї гендерної рівності, яку здійснюватимуть підготовлені волонтери медичного коледжу.
Світлана ПАВЛЮК, координатор проекту підготовки волонтерів до реалізації ідеї гендерної рівності, практичний психолог