Обілетила пільговика — втратила роботу

Проблематика пільгових перевезень неодноразово ставала поштовхом до написання статей. Зокрема, в цьому нам допомагають читачі, котрі звертаються до газети зі своїми проблемами, як от, на кшталт, у наступному листі:
«Шановна редакція газети «Звягель». Звертаюся до вас із проханням розібратися з проблемою, яка інколи виникає на автобусному маршруті «Новоград-Волинський — Ярунь». 4 липня за цим маршрутом (номер автобуса — АМ1378АА) кондуктор відмовилася везти безкоштовно інваліда дитинства (на час відправлення з Новограда — о 10:20) та учасника бойових дій (на час відправлення — о 13:10) із с.Майстрова-Воля, аргументувавши так: «На цьому маршруті пільги не діють». Тож, на якій підставі вона це зробила? Адже за день до цього (3 липня) поїздка була безкоштовна, також і наступного дня — 5 липня. Що, для деяких працівників закони не писані? Хочу почути відповідь на сторінках вашої газети, яку постійно виписую».
Варто зазначити, що подібна ситуація виникала не тільки на цьому маршруті. Саме тому ми звернулися за компетентною думкою та поясненнями до заступника голови районної державної адміністрації Н.В.Даниленко. Вона пояснила: «Житомирська державна обласна адміністрація вже тричі оголошувала тендер на перевезення по цьому напрямку, але ніхто заявки не подавав. Тому, щоб взагалі не припинити курсування і не зірвати цей рейс, було укладено договір напряму між ярунським сільським головою та перевізником. Тепер цей та інші подібні маршрути мають назву «спеціальні регулярні перевезення». За цими маршрутами перевізникам із бюджету нічого не відшкодовується. Вони беруть на себе зобов’язання: скільки можуть везти пільговиків — стільки і везуть. Проте, інвалідів І групи, учасників АТО, інвалідів дитинства везуть в обов’язковому порядку». Тож у ситуації, з якою звернулася наша читачка, зрозуміло, що тут відіграв роль людський фактор, і провина у цьому разі — кондуктора, яка сама вирішує, кого і коли везти безкоштовно.
Також ми дізналися, що пільги мають наступні категорії: учасники АТО, інваліди І групи, учасники бойових дій, інваліди дитинства, ліквідатори аварії на ЧАЕС та ін. Найбільш вразливою ж категорією, яку зараз не в змозі охопити, залишаються пенсіонери. До прикладу, щосереди на городницькому напрямку кожен має змогу скористатися своєю пільгою. Також важливо і те, що такого поняття, як «2 пільгові місця» не існує, адже є вищезгадані категорії, які мають право скористатися пільгою в обов’язковому порядку. Просто для перевізників теж важливо, щоб із, приміром, 20 пасажирів не було 19 пільгових, адже у такому разі вони будуть працювати собі у збиток. Багато ж людей говорить і про те, що головне, аби автобуси курсували, і вони згодні платити, бо гірше буде, як рейс буде зірвано.
Самі ж перевізники стосовно подібних ситуацій стверджують, що постійно націлюють і водіїв, і кондукторів з розумінням ставитися до пасажирів, як кажуть, входити у становище, але проконтролювати кожного не мають змоги.
P.S. 17 липня Н.В.Даниленко мала зустріч із перевізниками. Там вони розглянули скаргу, яка надійшла у районну адміністрацію на те, що кондуктор бере гроші з учасників АТО, а також ознайомилися з проблемою нашої читачки. На цій зустрічі були присутні і перевізники, і кондуктор. Виявилося, що у двох випадках гроші з пільговиків брав той самий кондуктор. Її пообіцяли звільнити. Наразі готується наказ. Наталя Володимирівна запевнила, що тепер вони практикуватимуть те, щоб викликати до себе безпосередньо кондукторів, якщо виникатимуть проблеми на маршрутах.
Певно, ця ситуація стане прикладом для інших транспортних працівників бути людянішими і не встановлювати власних правил.
Людмила ПЕТРУК