Епідемія квитанцій за газ: звідки береться борг?

«Жить стало лучше, жить стало веселей», — актуальності цей вислів не втрачає вже багато років. Певно, життя кращим не стало, а чи веселішим… Зважаючи на нинішній рівень життя пересічного українця, справи йдуть дедалі гірше. Тарифи й ціни зростають, а зарплатня залишається на колишньому рівні, здебільшого «мінімалкою». Ситуація нагадує цирк, але тут справді не до сміху.
Потрясінням для українців і безпосередньо для жителів Новограда-Волинського і району стало збільшення оплати за спожитий газ. Ще більше змусили хвилюватися квитанції, які масово почали надходити до новоград-волинців, у зв’язку зі зміною організації-постачальника природного газу побутовим споживачам Житомирської області. У квитанціях велика кількість споживачів отримала… борги з різними сумами: кому — 200 грн., кому — 500, а декому — навіть по 700 чи по 1000 грн. донарахували.
Люди не розуміють, звідкіля взялися такі суми, і, звісно, йдуть ці питання з’ясовувати у газове господарство. Там — нова проблема, і не одна. Щоб дізнатися, яким чином виникла (для декого ледь не астрономічна) сума у квитанції, людина повинна вистояти чергу, як мінімум, 50 чоловік — у задусі. І по черзі посидіти на 8-ми стільчиках.
Якщо до кінця робочого дня вдасться дочекатися своєї черги, то більшість із клієнтів чують приблизно таку відповідь: «Ми помилилися у перерахунках. Платіть далі, як і раніше». Чи вартує така відповідь витраченого часу та нервів? Додзвонитися у газове господарство неможливо, споживачі нарікають, мовляв, «навмисно зняли слухавку».
Ми вирішили з’ясувати, звідки беруться незрозумілі для людей суми у квитанціях, та що робити людям. На жаль, від керівництва газового управління відповідь отримати не вдалося. Начальник служби обліку газу О.В.Голуб на поставлене запитання відповіла: «Таку інформацію у газету ми не надаємо». А хіба це настільки конфіденційна інформація, що вона перебуває під грифом «цілком таємно»? Люди оплачують за спожитий газ за високими «європейськими» тарифами, тому, мабуть, і мають право отримати відповідний сервіс — обслуговування і відповідь на питання, яке у всіх «на язиці»: «Що за борг у квитанціях?».
Як нам розповів один із працівників міської ради, який не бажав, аби вказували його прізвище, подібні квитанції надійшли і до його родини, друзів. Чому керівництво газконтори відмовляється коментувати цю ситуацію, не розуміє і вважає, що це навпаки — їхній обов’язок. Що ж таємного у цих сумах, — залишається незрозумілим.
Дещо «прояснити» ситуацію вдалося у головного інженера газового управління П.Б.Радчука: «Сума у квитанціях є рекомендованою. Якщо споживач не погоджується із зазначеною сумою, то працівник ПАТ «Житомиргаз» обов’язково здійснить контрольне зняття показів лічильника, яке споживач засвідчить своїм підписом. До того ж, квитанції друкувалися на 01.07.15 р., людина могла проплатити, а до «Житомиргаз збуту» кошти могли ще не надійти».
Також ми дізналися: якщо через відсутність контрольних показів нарахування не збігається з фактичними цифрами, то газопостачальне підприємство виконає перерахунок, відповідно до отриманих від споживача фактичних показів лічильника. При потребі, зі споживачем буде складений акт звірки розрахунків.
Здається, все — просто. Черги ж у газовому господарстві не меншають, не зникає і нерозуміння того, що робити людям, які отримають подібні квитанції. Представники газового управління стверджують, що суми у квитанціях — це помилка. Здебільшого, така плутанина пов’язана з технічними можливостями — не встигла «дійти» проплата, далі потрібно платити суто за своїми показниками, або ж це — просто «рекомендована сума». То хто ж повинен виправляти цю помилку? І чи довго ще триватиме лихоманка квитанцій і безкінечні черги під дверима газконтори?
Людмила ПЕТРУК





«ЖИТОМИРГАЗ» ЗАПЕВНЯЄ, ЩО СПОЖИВАЧІ ОТРИМУЮТЬ ЯКІСНИЙ ГАЗ: НІХТО ЙОГО НЕ «РОЗБАВЛЯЄ»
«За результатами проведених аналізів природного газу, який постачався споживачам міста Житомира та області у 2015 році, його калорійність становила від 8020 ккал/куб. м до 8301 ккал/куб. м, що свідчить про відповідність вимогам стандартів якості. В Україні якість природного газу визначається вимогами, які встановлені державним стандартом. Зокрема, ГОСТом 5542-87 «Гази горючі природні для промислового та комунально-побутового призначення». Документом передбачено, що калорійність газу (тобто, його теплотворна здатність) повинна бути не менше 7600 ккал/куб. м», — йдеться у повідомленні прес-служби ПАТ «Житомиргаз».
На підприємстві пояснили, що з початку року «Житомиргаз» отримав декілька звернень від споживачів про сумнівну якість газу. Зокрема, скаржаться на зміну кольору газу в конфорках та збільшення часу закипання води на газовій плиті. Проте, перш ніж нарікати на якість газу, необхідно звернути увагу на стан газового обладнання — його термін експлуатації, чистоту пальників, правильність налаштування приладу.
«Щодо можливих маніпуляцій або додавання зайвих компонентів до складу газу запевняємо, що «Житомиргаз» не має жодних технічних можливостей впливати на фізико-хімічний склад природного газу», — зауважує перший заступник голови правління, головний інженер Сергій Колесник.
Споживачам міста Житомира, Малина, Бердичева постачання природного газу здійснюється від магістрального газопроводу «Дашава-Київ». Споживачам Новограда-Волинського, Коростеня — від магістрального газопроводу «Торжок-Долина». Коли природний газ потрапляє безпосередньо в розподільчі мережі, то додати щось до нього неможливо з технічного боку. Додавання або розбавляння газу киснем (в чому іноді звинувачують газопостачальників) є цілковитим абсурдом. По-перше, газові мережі герметичні, а по-друге, загальновідомо, що газ у сполученні з киснем є вибухонебезпечним. Достатньо 5-15% загазованості, аби стався вибух.
За результатами проведених аналізів, калорійність газу, що постачається споживачам міста Житомира та області впродовж першого півріччя 2015 року, по Бердичівському ЛВ УМГ становить 8212 ккал/куб. м, по Боярському ЛВ УМГ — 8236 ккал/куб. м, по Новоград-Волинській дільниці Рівненського ЛВ УМГ — 8101 ккал/куб. м.
Житомир.info

«ЖИТОМИРГАЗ» НЕ МОЖЕ ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ОПАЛЮВАЛЬНОГО СЕЗОНУ — ВІДСУТНІ КОШТИ
Із 1 липня 2015 року кошти, що надходять від споживачів у рахунок оплати за газ, у тому числі — й жителів Житомирської області, акумулюються на спеціальних рахунках «Ощадбанку», але не розподіляються між учасниками ринку. Протягом місяця на рахунках ПАТ «Житомиргаз» було заблоковано понад 43 млн. гривень. Така ситуація спричинена рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг, щодо зміни алгоритму розподілу коштів, що надходять від споживачів газу на розподільчі рахунки постачальників. Алгоритм був прийнятий із порушенням законодавства і здорового глузду, що спричинило зупинку руху коштів на розподільчих рахунках і неможливість розрахунків між учасниками газового ринку.
«Житомиргаз» наголошує, що не може здійснювати виробничу діяльність, виплачувати зарплату, платити податки до бюджетів усіх рівнів, розраховуватися з постачальниками. Під питанням також стоїть ефективна робота аварійних газових служб.
Через відсутність коштів під загрозою — повноцінна підготовка підприємства до опалювального сезону. Вже до початку осінньо-зимового періоду в області необхідно виконати ремонт і реконструкцію 3,9 кілометрів газопроводів та 27 газорегуляторних пунктів. Від їх справності залежить безпека та безперебійність постачання газу до будинків. Станом на сьогодні ПАТ «Житомиргаз» не вистачає коштів на виплату заробітної плати за липень. Більше 2 тисяч працівників, які обслуговують газові мережі області, змушені брати відпустку без збереження заробітної плати. Якщо у найближчі дні зазначені проблеми не будуть вирішені на державному рівні, то подальше наростання кризи можуть відчути на собі не лише працівники «Житомиргазу», а й споживачі газу.
Прес-служба ПАТ «Житомиргаз» У Житомирській області

БОРГИ НАСЕЛЕННЯ ЗА ГАЗ ЗРОСЛИ В 2,4 РАЗИ
Заборгованість побутових споживачів газу у місті Житомирі складає 19,6% від загального боргу за газ всієї області. Зокрема, борги за газ мають 76,9 тисяч домоволодінь.
Зниження рівня розрахунків за спожитий газ спостерігається по всій області. За 6 місяців 2015 року борг серед побутових споживачів Житомирщини складає 113,1 млн. грн. Минулого року за такий же період заборгованість становила 46,8 млн. грн.
Ситуація з оплатою за газ погіршилася після різкого підвищення ціни енергоносія. Зростання заборгованості влітку — нетипове явище, оскільки споживачі в міжопалювальний період, зазвичай, намагаються заплатити за спожитий у холодну пору газ.
Якщо споживач не сплачує за газ, то газопостачальне підприємство не має законного права продовжувати газопостачання на підставі Правил надання населенню послуг із газопостачання, затверджених Постановою Кабміну від 09.12.1999 р. №2246.
«Від початку року в області через борги відключено 1,6 тисяч помешкань, з яких повторно приєднані уже 1,2 тисячі. Відновлення газопостачання можливе лише після повного погашення боргу і компенсації збитків, пов’язаних із відключенням», — зазначає заступник голови правління з постачання і обліку газу Віталій Косенко.
Щоб не залишитись без газу, сім’ям, які неспроможні розрахуватися за комунальні послуги, необхідно звернутись із відповідною заявою до органів соціального захисту населення за місцем реєстрації і оформити субсидію.
Варто зазначити, що кількість сімей Житомирщини, які отримують субсидію, становить 29,5 тисяч споживачів. Із них 12,2 тисяч — тих, кому продовжили надання субсидії, і 17,3 тисяч споживачів, які отримали її з 1 травня 2015 року.
ПАТ «Житомиргаз»