МІСЬКИЙ КОНКУРС «УЧИТЕЛЬ РОКУ-2010»

Всеукраїнський конкурс «Учитель року» — один із способів привернути увагу громадськості до підвищення престижу й стимулювання робітників сфери освіти, популяризація їх кращих досягнень, педагогічний надбань і професійної майстерності. Проведення щорічного конкурсу «Учитель року» — одне із найяскравіших подій в освіті Новограда-Волинського. Його проведення — цілеспрямований пошук унікальних сучасних творчих здобутків освітньої галузі. В ньому беруть участь не просто чудові педагоги, а яскраві особистості, чий досвід і подвижницька праця дають можливість з оптимізмом дивитися в майбутнє нашої держави.
У період реформування освіти роль учителя в навчально-виховному процесі має бути переосмислена кожним. Конкурс допомагає краще зрозуміти й усвідомити значимість професії вчителя в житті країни та її майбутніх будівників — нинішніх школярів, систематизувати надбання щоденної клопіткої праці, зробити крок на шляху до педагогічної зрілості.
Всеукраїнський учительський конкурс — щорічне змагання кращих педагогів міста. Цього року в черговий раз зібралися «сіячі доброго, мудрого, вічного», щоб не тільки визначити Вчителя року, а й ознайомитися з педагогічними надбаннями колег — учителів.
Адміністрації загальноосвітніх навчальних закладів провели необхідну організаційну роботу з пропаганди конкурсу, створення позитивної мотивації участі вчителів шкіл та їх підтримки на міському етапі конкурсу. У листопаді-грудні 2009 р. інформаційно-методичним центром управління освіти і науки було проведено І (міський) тур конкурсу. В конкурсі на добровільних засадах взяли участь 24 педагоги — представники усіх загальноосвітніх навчальних закладів міста. Найактивніші були педагоги ЗОШ №6 — 4 учасника (директор Кирчун Н.М.), НВК, ЗОШ №7, ЗОШ №9 — по 3 учасники (директора Рошко Ю.А., Овдіюк В.І., Мельник В.К.). Серед конкурсантів — педагоги різних вікових груп та з різним досвідом практичної роботи. Всі учасники конкурсу «Учитель року-2010» мають стаж роботи не менше 5 років.
Міський етап конкурсу ставив на меті виявити кращих учителів у номінаціях: географія, математика, правознавство, трудове навчання, хімія. Конкурс складався з декількох конкурсних випробувань: оцінка поданих матеріалів, презентація власного досвіду, проведення конкурсних уроків з наступним їх самоаналізом.
Проведення конкурсу було організовано в 2 тури: І — конкурс-захист досвіду, ІІ — відкриті уроки учасників конкурсу.
Під час конкурсу-захисту, який проводився окремо для кожної з номінацій, були присутні члени журі, представники адміністрації шкіл міста та члени фахового методичного об’єднання. Учасники конкурсу презентували актуальні теми сьогоднішньої освітянської практики: впровадження інформаційних технологій навчання в навчально-виховний процес, формування і розвиток творчих здібностей учнів, розвиток особистісного потенціалу учнів на уроках фізики, формування самоосвітньої компетентності учнів та розвиток їх пізнавального інтересу. Конкурсанти представляли себе, свою роботу.
Члени фахових журі визначали рівень знань педагогічної теорії, рівень педагогічної компетентності (методичної, психолого-педагогічної, валеологічної, управлінської), рефлексії педагогічної діяльності, володіння технологіями навчання та виховання (концептуальні положення, понятійний апарат, зміст технології, з досвіду роботи, моніторинг діяльності), здатність до творчості, загальна ерудиція, емоційна рівновага тощо. При оцінюванні виступів учасників конкурсу враховувалися думки присутніх на публічній презентації. Кожному вчителю — учаснику конкурсу вдалося розкрити свою майстерність із найкращої сторони.
У ІІ турі взяли участь 23 конкурсанти. Відкриті уроки проводили на базі НВК (правознавство), ЗОШ №9 (географія) та ЗОШ №10 (трудове навчання — технічна праця). Педагоги продемонстрували фахову майстерність, враховуючи вікові та психологічні особливості учнів, специфіку предмету. Частина уроків: хімія, математика, трудове навчання — обслуговуюча праця, проходили на базі СШ №4 та у зв’язку з карантином у формі захисту розгорнутого плану-конспекту уроку з визначеної теми. Конкурсанти успішно апробували таку форму роботи та продемонстрували володіння фаховою підготовкою з предмета, уміння застосовувати ці знання та знання методики викладання у практичній діяльності, вдале використання новітніх підходів до навчально-виховного процесу. Цікавими з точки зору методики були запропоновані методичні прийоми подачі нового матеріалу вчителями, демонстрації прикладів, перевірка засвоєння знань та вмінь учнів. Змоделювавши фрагменти уроку, вчителі показали високий професіоналізм, ерудицію, уміле використання нетрадиційних форм роботи. Робота в умовах змін у змісті, процесі освіти не під силу непідготовленому до інновацій вчителю. Успішний учитель для обдарованих дітей — це, насамперед, прекрасний учитель — предметник, який глибоко знає і любить свій предмет та володіє майстерністю передати і навчити учня оволодіти знаннями.
Адміністраціями НВК (Рошка Ю.А.), СШ №4 (Сільвертюк В.А.), ЗОШ №9 (Мельник В.К.), ЗОШ №10 (Козубенко З.М.) були створені належні умови для роботи учасників конкурсу та членів журі.
Відзначаючи високий професіоналізм, педагогічну майстерність та визначні успіхи в удосконаленні викладання навчальних предметів, фахове журі та оргкомітет, переможцями міського туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року — 2010» визнано:
в номінації «математика»:
— Криштановську Олену Миколаївну, вчителя колегіуму;
в номінації «географія»:
— Стрельцову Наталію Євгенівну, вчителя ЗОШ №6;
в номінації «хімія»:
— Герасимчук Олену Петрівну, вчителя ЗОШ №7;
в номінації «правознавство»:
— Трофімчука Ігоря Володимировича, вчителя ЗОШ №6;
в номінації «трудове навчання-технічна праця»:
— Мохіра Миколу Георгійовича, вчителя ЗОШ №2;
в номінації «трудове навчання-обслуговуюча праця»:
— Габелко Олександру Євгенівну, вчителя НВК.
Лауреатами міського конкурсу визнано:
в номінації «математика»:
— Антипчук Лілію Андріївну, вчителя НВК;
— Мороз Ірину Валеріївну, вчителя СШ №4;
— Нагорнюк Наталію Михайлівну, вчителя ЗОШ №6;
— Лейман Олену Іванівну, вчителя ЗОШ №7;
— Ключник Галину Василівну, вчителя ЗОШ №8;
— Кулік Людмилу Володимирівну, вчителя ЗОШ №9;
— Штиль Людмилу Вікторівну, вчителя ЗОШ №10;
в номінації «географія»:
— Музичука Олександра Петровича, вчителя ЗОШ №3;
— Осіпчук Людмилу Михайлівну, вчителя ЗОШ №7;
в номінації «хімія»:
— Куницу Тетяну Миколаївну, вчителя ЗОШ №5;
— Капустінську Євгенію Анатоліївну, вчителя ЗОШ №10;
в номінації «правознавство»:
— Пастарчук Олену Вале-ріївну, вчителя ЗОШ №9;
в номінації «трудове навчання — технічна праця»:
— Габелка Олександра Володимировича, вчителя НВК;
— Харченка Ігоря Васильовича, вчителя СШ №4;
— Іщука Сергія Івановича, вчителя ЗОШ №6;
в номінації «трудове навчання — обслуговуюча праця»:
— Брацюк Ірину Валеріївну, вчителя ЗОШ №9;
— Ковальчук Наталію Станіславівну, вчителя колегіуму.
Тепер переможці міського етапу братимуть участь у відбірковому етапі обласного конкурсу. Тож, побажаємо представникам новоград-волинської освіти успіхів, творчої наснаги, методичних знахідок, реалізації нових обріїв і перспектив у педагогічної діяльності!
П.ЛІНЕВИЧ, завідувач інформаційно-методичного центру