НА РЕМОНТ «МІСЦЬ, ДЕ ЇЗДЯТЬ» КОШТІВ МАЙЖЕ НЕМА

НА РЕМОНТ «МІСЦЬ, ДЕ ЇЗДЯТЬ» КОШТІВ МАЙЖЕ НЕМА

«Місця, де їздять» — такий жартівливий переклад англійського «the road» (дорога) довелося почути від одного з іноземців, коли той намагався застосувати це слово до наших, українських доріг. А після зими — й поготів. Дорожнє покриття новоградських вулиць у водіїв у більшості спричиняє тільки ті емоції, що, зазвичай, супроводжуються «міцними» висловами.
Міська влада порахувала — для того, щоб підтримувати дороги в нормальному стані, щороку потрібно щонайменше 5 мільйонів гривень. Але номінальна потреба і те, що є, — різняться в рази. Приміром, торік було витрачено 1,7 мільйони. А цьогоріч, зізнаються у владі, коштів очікується ще менше. Всього — на рівні мільйона.
Щоб не казали, що сидять, склавши руки, на минулому тижні місцеві чиновники таки ініціювали дорожні роботи. Однак те, в який спосіб лагодять дороги, навіть косметичним ремонтом не назвеш. Бо комунальні служби взялися засипати ями на головних міських проїздах… сумішшю щебеню й відсіву.
Начальник управління ЖКГ міської ради Володимир Мисін пояснює, що цей захід — тимчасовий, щоб хоч якось полегшити життя водіям. А класичний ямковий ремонт (уже із застосуванням асфальту) та ремонт доріг із використанням м’якого покриття розпочнеться не раніше квітня-травня. Коли встановиться необхідний температурний режим.
Що ж до капітального ремонту міських доріг, то на нього в цьому році сподіватися годі. Крім, хіба що, вулиці Олени Пчілки. Там щебінь висипали ще в минулому році. «Протягом цього року плануємо доробити — укласти асфальт», — пояснив В.Мисін.
Начальник управління ЖКГ назвав деякі суми, що характеризують дорожньо-ремонтні роботи. У нинішніх цінах при товщині асфальту 5 сантиметрів (при тому, що треба 15-20 см) квадратний метр асфальтованої дороги обходиться у 130-150 гривень. Капітальний ремонт однієї короткої вулиці за таких умов — 600-700 тисяч. І це — без дотримання всієї технології. А якщо слідувати будівельним нормам, то сума зросте десь утричі.
— Дороги можна зробити, якби були гроші. Тоді і підрядників серйозних можна знайти, і належну якість від них вимагати. А нинішніх сум від дорожнього збору, про який люблять згадувати водії, не вистачає, — бідкаються чиновники.
Олег БРЮХАНОВ
Фото Віктора ТИМОЩУКА