Кого призначать «цапом-відбувайлом» за скандальне земельне рішення міської ради?

Кого призначать «цапом-відбувайлом» за скандальне земельне рішення міської ради?


Міська рада попередньої каденції обіцяла звягельчанам розкішну паркову зону на місці колишнього консервного заводу (по вул. Надслучанській). Під цю справу у 2019 році було прийнято сесійне рішення, яким викупили у власника руїни заводу, натомість надали йому у власність ділянку поблизу об’їзної. Відбувся договір міни.
Але вже незабаром деталі цього договору стали предметом уваги правоохоронних органів. 28 вересня 2020 року було зареєстровано кримінальне провадження за ч. 2 ст. 367 ККУ — Службова недбалість, тобто, невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов’язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб.
Цю «службову недбалість» інкримінують Павлу Антонюку, начальнику юридичного відділу Новоград-Волинської міської ради. Йому вручено повідомлення про підозру. Хоча Павло Георгійович переконаний, що його вини немає. Як розвивалася ситуація навколо земельного рішення, що обернулося кримінальною справою, Павло Антонюк розповів «Звягелю».





Ще у 2018 році в ході одного із засідань постійної депутатської комісії з питань містобудування, архітектури та земельних відносин вперше виникла пропозиція: ініціювати процедуру викупу залишків консервного заводу у приватного власника, щоб у подальшому на тому місці створити тематичний парк, присвячений життю й творчості Лесі Українки.
Втім, ініціатива довго не знаходила продовження. Аж до жовтня 2019 року. На 31.10.2019 р. було заплановане пленарне засідання сесії міської ради сьомого скликання. Депутатські комісії розпочали роботу 22 жовтня. Саме тоді раптово актуалізувалося означене земельне питання, і було включено в порядок денний.
— Порушення перше, — розповідає Павло Антонюк. — Не була дотримана процедура доступу до публічної інформації, адже проєкти рішень міської ради повинні бути оприлюднені за 20 днів до їх ухвалення. Громада повинна знати, які рішення планує ухвалити рада, але цього дотримано не було. Питання включили до порядку денного сесії із очевидним порушенням.
Тут робимо ліричний відступ і роз’яснюємо. Відповідно до регламенту роботи Новоград-Волинської міської ради та її виконавчих органів, відповідальність за проєкт рішення несе його розробник. У цьому випадку — управління архітектури й земельних відносин міської ради. Далі проєкт рішення має завізувати профільний заступник міського голови. Й лише тоді проєкт рішення потрапляє на перевірку до юридичного відділу. Якщо юридичний відділ міської ради не вбачає у проєкті порушень законодавства, то він його візує; якщо ж такі порушення є, то начальник юрвідділу надає висновок, в якому зазначає наявні порушення.
Готуючи проєкт рішення — «Про викуп для суспільних потреб комплексу будівель консервного заводу в цілому на вулиці Надслучанській, 1, шляхом укладення з власником нерухомого майна договору міни на земельну ділянку на вулиці Олександрівській, 1А, площею 0,8 га, за умови відсутності оплати різниці у вартості об’єктів», — міська рада замовила грошову оцінку цих двох об’єктів. Оцінку виконала місцева експертна організація.
Відповідно до висновків експертної організації, вартість земельної ділянки, яку міська рада віддавала взамін залишків консервного заводу, становила на той момент 2 млн 369 тис. 40 грн.
У той же час, відповідно до висновків тієї ж експертної організації, майновий комплекс консервного заводу коштував 2 млн 559 тис. 548 грн.





На позір, міська громада навіть опинялася «в плюсі»





Але куди ж у таких випадках без славнозвісного «але»?
Але експертна організація, готуючи висновок (як згодом було встановлено в ході досудового розслідування), чомусь врахувала в загальну суму також вартість землі під майновим комплексом, хоча ця земля — комунальна. Тобто, вона й так перебуває у власності громади. Для чого ж її, так би мовити, купувати в самих себе?
Тим не менше, в експертному висновку цього зазначено не було. Було дві суми, приблизно співмірні за величиною.
Але навіть за таких умов юридичний відділ на чолі з Павлом Антонюком не завізував проєкт рішення, про що надав у ході сесії відповідний висновок:
— перше: про недотримання процедури про доступ до публічної інформації;
— друге: про порушення регламенту міської ради;
— третє: було підтвердження з ДФС про відсутність заборгованості власника консервного заводу щодо сплати податків і зборів, хоча насправді були заборгованість зі сплати за землю.
У ході сесійного обговорення цього питання заступник міського голови — начальник фінуправління міської ради озвучила висновок, наданий Павлом Антонюком, як начальником юридичного відділу міської ради. Також прозвучали зауваження й висновок від фінансового управління. Але більшість депутатів рішення підтримала.





Тут варто нагадати про одну з головних особливостей сесії міської ради 31 жовтня 2019 року





Це була та сесія, коли депутати нарешті поновили повноваження Олени Пономаренко на посаді секретаря міської ради (історія довга, про неї, певно, всі пам’ятають — хто забув, можете переглянути архіви газети «Звягель» або ж почитати про «секретаріаду» на нашому сайті).
Поновлення на посаді секретаря міської ради Олени Пономаренко автоматично означало звільнення з цієї посади Василя Остапчука.
Як стверджує Павло Антонюк, 31 жовтня, відповідно до кадрової документації, став днем звільнення Василя Остапчука. Але!
Але наступного дня, 1 листопада 2019 року, перебуваючи вже у статусі безробітного, але при цьому… діючи від імені Новоград-Волинської міської ради, як секретар міської ради, Василь Остапчук підписав договір міни. Хоча не мав на це повноважень.
У ході досудового розслідування правоохоронні органи замовили експертні оцінки обох об’єктів, що брали участь в обміні. Відповідно до нових висновків, земельна ділянка по вулиці Олександрівській, 1А, вже вартує 1 млн 480 тис. 700 грн. А (увага!!!) майновий комплекс консервного заводу — всього 1 (одну!) гривню. Як так вийшло — питання.
Проте в слідства тепер є підстави стверджувати, що інтересам громади завдано істотної шкоди. Адже майже півтора мільйони — це значно більше, аніж одна гривня.
Опитавши в ході досудового слідства учасників процесу, правоохоронці 15 серпня 2022 року видали підозру у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367, начальнику юридичного відділу Новоград-Волинської міської ради Антонюку Павлу Георгійовичу. Досудове розслідування триває.
Павло Антонюк переконаний, що його перетворюють на «цапа-відбувайла», адже він не візував проєкт рішення, встановив про порушення, про що надав відповідний висновок. Тобто, належну йому роботу виконав. А шукати винних, на його думку, слід серед розробників рішення, ініціаторів, доповідачів, а також серед тих, хто ухвалив рішення, попри очевидні порушення.
Наразі за ініціативи Павла Антонюка скликається позачергова сесія міської ради. Для цього зібрано підписи необхідної кількості депутатів.
Як інформує офіційна сторінка міської ради у Фейсбуці, «відповідно до розпорядження міського голови від 23.09.2022 р. №252(о) «Про скликання позачергової двадцять п’ятої сесії міської ради восьмого скликання», 27 вересня 2022 року, о 09:00, у приміщенні великої зали Будинку рад (вул. Шевченка, 16) відбудеться позачергова двадцять п’ята сесія міської ради восьмого скликання.
На розгляд пленарного засідання внесено питання: «Про скасування рішення міської ради про викуп об’єкта нерухомого майна для суспільних потреб».
Отже, історія матиме продовження. Тож, слідкуйте за новинами в газеті «Звягель» і на нашому сайті.
Олег БРЮХАНОВ