ЧИЯ Ж ВОНА, ВОДА-ІРЖА?

У №8 від 24.02.2012 року у газеті «Звягель» опубліковано замітку «Вода? Ні — іржа!!!».
Вона написана на підставі фотографії і повідомлення, які надіслані в редакцію електронною поштою мешканцем будинку №51, що на вул.Шевченка.
Редакція газети на анонімне повідомлення (не вказано номер квартири, прізвище власника) відреагувала швидко, але, на наш погляд, — однобоко і поспішно.
Виходячи з того, що в цей будинок надходять по різних мережах вода питна і вода гарячого водопостачання (ГВП), то слідувало б редактору для перевірки зателефонувати не тільки у Водоканал, але й у КП «Теплокомуненерго». Тоді, очевидно, причину надходження такої іржавої, з мулом, води встановити було б можливо відразу. А при однобічній перевірці у читача вся підозра на неякісну воду падає на Водоканал.
Як і було обіцяно редактору, факт подачі неякісної води у вказаний будинок було досліджено комісією за участі керуючої будинками ОСББ «Роялті» Грабовської І.М., на балансі якого і перебуває вказаний будинок.
Кербуд повідомила, що жодного разу від мешканців будинку не надходило скарг на подачу в квартири неякісної питної води. До того ж будинкові мережі перебувають у доброму стані, оскільки експлуатується будинок менше 20 років.
Ми відібрали проби води в декількох точках будинку, перевірили їх у лабораторії і ­отримали висновок по всіх трьох зразках: відповідає ДсанПіН 2.2.4.-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною».
Оглядаючи мережі водопостачання, комісія вперто шукала причину подачі неякісної води у квартиру, фотографія це підтверджує. Звернувши увагу на те, що неякісною водою наповнена ванна, ми запитали у кербуда, чи подавалася в будинок гаряча вода. І тут Ірина Миколаївна згадала, що дійсно, при подачі ГВП відбулася аварія на водопроводі гарячої води у дворі будинку. «Теплокомуненерго» її ліквідувало, помінявши ділянку пошкодженої труби. Очевидно, що така неякісна вода потрапила у квартиру через систему ГВП під час або після аварії.
Якби споживач, котрий надіслав повідомлення, вказав номер своєї квартири або прізвище, то при спілкуванні з ним, можна, було б точно встановити походження такої неякісної води.
І ще один аргумент на користь того, що неякісна вода, якою наповнили ванну, не є водою з труб, що подають кондиційовану воду з Водоканалу. На водопровідному вводі у будинку встановлено будинковий вузол обліку питної води. Перед водолічильником стоїть густий сітчастий фільтр. Якби через нього в будинок подавалася вода такої якості, як на фотографії, то фільтр відразу б забився іржею і мулом, і подача води на весь будинок припинилася б. Такий факт відразу був би відомий, як Водоканалу (через дзвінки диспетчеру, що реєструються), так і керуючому будинками. А цього не було.
З усією відповідальністю заявляємо, що за подачею питної води в мережі міста постійно ведеться контроль з боку Водоканалу і СЕС. Короткочасні незначні відхилення від стандарту трапляються лише під час виникнення крупної аварії на водопровідних мережах, та і в цих випадках вторинне забруднення води носить локальний характер.
Підсумовуючи викладене, скажемо: неякісна вода в квартиру будинку №51, що на вулиці Шевченка, потрапила не через мережі Водоканалу. Він подає у місто воду відповідного стандарту, що підтверджується постійними аналізами. Вона, на відміну від переважної більшості колодязних чи навіть джерельних зразків у межах міста, набагато якісніша і безпечніша, оскільки проходить відповідне очищення і знезараження перед подачею в міські мережі.
В.МАТВІЙЧУК, інженер ВУВКГ