ПРИВІТ, КРИЗОВІ 90-ТІ! ПЕРЕВІЗНИКИ НЕ ВІДПРАВЛЯЮТЬ АВТОБУСИ В РЕЙС

ПРИВІТ, КРИЗОВІ 90-ТІ! ПЕРЕВІЗНИКИ НЕ ВІДПРАВЛЯЮТЬ АВТОБУСИ В РЕЙС

У понеділок, 21 вересня, сюрприз зі знаком мінус чекав на тих новоград-волинців, котрі розраховували скористатися послугами міського громадського транспорту: з 9 до 15 години перевізники оголосили страйк. Хвиля невдоволення прокотилася містом. Редакцію «Звягель-Інформу» «засипали» телефонними дзвінками з проханням з’ясувати деталі ситуації.
А одна жінка, котра представилася кондуктором автобуса, по телефону повідомила, що група пенсіонерів, вимагаючи, аби автобуси вийшли в рейс, пікетує адміністрацію ТОВ «Новоградтранссервіс» і навіть (цитую) «б’є автобуси».
Реагуючи на «гарячий» дзвінок, ми вирушили на місце події, аби з’ясувати, що й до чого. На вулиці Герцена, біля приміщень адміністрації автотранспортного підприємства, було спокійно. На запитання до охоронців на прохідній про пікет, всі здивовано знизували плечима. Мовляв, нічого такого тут не було. Лише повідомили, що автобуси, котрі зазвичай виконують внутрішньоміські рейси, одразу після дев’ятої години гуртом поспинялися на стоянці біля автовокзалу.
Дійсно, обабіч автовокзалу вишикувалися в рядок сім автобусів. Ніяких пікетувальників ми не зустріли ні тут, ні неподалік. Тільки водії, нудьгуючи від незапланованого простою, ліниво оглядали свій транспорт.
«Чому стоїте, не їдете на маршрут?» — поцікавилися в одного з них. На що у відповідь: «Начальство зранку сказало, щоб їздили лише до 9-ої. А тоді — з 15.00 до 19.00. Не знаю, як це назвати — хочете, — називайте страйком… Зарплату нам затримують. Кажуть, грошей немає. Мабуть, у цьому причина».
В інформаційному відділі міської ради, куди ми звернулися за офіційною інформацією щодо проблеми, відповіли, що представники влади жодних коментарів наразі давати не будуть, бо про страйк перевізників їх ніхто не попереджав.
Від одного із керівників ТОВ «Новоградтранссервіс» Анатолія Косянчука вдалося дізнатися, що нині на автотранспортному підприємстві ситуація склалася така, що невиїзд автобусів на маршрути — це не якась акція протесту чи демарш, а сувора реальність: просто немає можливості заправити пальним автобуси на цілий день. Коли ухвалювали тариф 1,25 гривні, ціна за літр пального складала 4,80, нині — 6,20 грн. Удвічі здорожчали автозапчастини. До того ж, держава станом на сьогодні заборгувала новоград-волинським перевізникам близько 800 тисяч гривень, що мали б надійти як відшкодування витрат за перевезення пільгових категорій населення.
Сукупність усіх цих факторів, пояснював керівник автопідприємства, призвела до того, що затрати на перевезення пасажирів перевищують виручені від цього кошти. От і виходить, що немає чим заправляти автобуси, платити заробітну плату тощо. І так триватиме доти, доки влада (міська чи державна) не зробить кроків до вирішення проблеми. «Поки є можливість, ми відправлятимемо автобуси в рейси, але тільки в «пікові» години. І продовжуватимемо звертатися до міської влади з проханням переглянути діючий тариф, підвищивши його до 2 гривень», — озвучив позицію транспортного підприємства його керівник.
Як стало відомо, нині таки проводиться підготовка рішення виконавчого комітету міської ради про збільшення тарифу на проїзд. Цілком можливо, що проблема та шляхи її розв’язання будуть розглянуті на одному із найближчих засідань.
Олег БРЮХАНОВ
Фото Віктора ТИМОЩУКА